Nemzetközi újságíró tanulmányút a Budapesti Tavaszi Fesztivál népszerűsítésére

A  Magyar Turizmus Zrt. és a Budapesti Tavaszi Fesztivál szervezői már több mint 10  éve rendeznek közös tanulmányutakat, melyek célja a Budapesti Tavaszi Fesztivál  külföldi promóciója és a rendezvénysorozat főbb helyszínek bemutatása. Az  április 5-7. között zajlott tanulmányúton 12 külföldi újságíró vett részt neves  lapoktól.

clip_image004Az  idei évben a fesztivál nemzetközi sajtóirodájának a Marriott Hotel adott  otthont, amely az újságírók szállásául is szolgált. A program első napján a  Várnegyedbe látogattak el a zsurnaliszták, ahol megtekintették a Koller Galéria  kortárs művészeti kiállítását. Délután a Dunáról csodálták a panorámát, este  pedig a Művészetek Palotájának Bartók  Béla Nemzeti Hangversenyteremében hallgathattak meg egy koncertet. A  tanulmányút második napján az újságírók egy sajtóreggelin vettek részt a  fesztivál sajtóközpontjában, amelyen a fesztivált szervező Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ Nonprofit Kft. vezetője, Vitézy Zsófia és Katona András a  Magyar Turizmus Zrt. Budapest-közép-dunavidéki Regionális Marketing  Igazgatóságának marketingmenedzsere köszöntötte a résztvevőket. A vendégek a nap  folyamán ellátogattak a Parlamentbe és egy „szecessziós sétán” is részt vettek,  majd felkeresték a felújított Zeneakadémia épületét és később a Magyar Állami  Operaházban a Rigoletto című művet tekintették meg a Verdi-maraton keretében. A  tanulmányút utolsó napján az újságírók a Városligettel és környékével  ismerkedtek: a Széchenyi fürdő, a Gundel étterem és az Andrássy út  különlegességeit fedezhették fel, majd kilátogattak a fesztiválhoz kötődő, a  Vörösmarty téren megrendezett Budapesti Tavaszi Vásárra is, ahol hazai  kézművesek termékeit vásárolhatták meg. A program utolsó „fesztiválos” programjaként a Csongor és Tünde című előadást tekintették meg a Művészetek  Palotájában.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*