Németh Balázs: „Vannak még elmaradásaink”

A számos baleset miatt egészen rendhagyó időben, a Superbike második futamát követően rendezték meg a Supersport rövidített, mindössze tíz körös viadalát, amelyen Németh Balázs hét helyet javítva rajtpozícióján a huszonkettedik pozícióban ért célba.

A Supersport monzai versenyhétvégéjének utolsó napján száraz, napos idő fogadta a mezőnyt, vagyis normál körülmények között zajlott a reggeli bemelegítő edzés és a délutáni futam is. A tizenöt perces warm up során Németh Balázs csapata, a Complus SMS Racing szerelői azon voltak, hogy a szombaton eltervezett változtatásokat végrehajtsák a magyar versenyző Hondáján és Balázs a lehető legjobb beállításokkal vághasson neki az idei negyedik viadalnak. A H-Moto Team pilótája végül a huszonkettedik helyen zárta a bemelegítő tréninget, aminek alapján reális célnak tűnt, hogy a 24 éves motoros jó pár helyet feljebb tudjon zárkózni a 13:30-kor rajtoló versenyen. A startot követően Németh Balázs egyből képes volt néhány pozíciót nyerni, azonban nem sokkal később a vezető négyes tömegbukása miatt kénytelenek voltak a szervezők piros zászlóval félbeszakítani a versenyt.

Az új rajtra negyed három magasságban került sor, azonban a csúszás ellenére kissé meglepő módon nem rövidítettek a versenytávon, így a mezőny az eredetileg kiírt tizenhat kört volt hivatott teljesíteni. Ezen feladat végrehajtásában nem sokáig jutottak a pilóták, ugyanis egy újabb bukás miatt ismét kénytelenek voltak megszakítani a viadalt. Egészen hihetetlen módon a harmadik start (ekkorra már 10 körösre redukálták a futamot) után sem tartott sokáig a harmadik számúnak kikiáltott viadal, hiszen a célegyenes végi sikánban megint csak egy tömegbukás történt. Az eset után a szervezők az idő szűkössége végett a Superbike 15:30-kor kezdődő második futama utánra tolták a Supersport monzai nagydíját.

A Supersport mezőnye 16:45-kor rajtolt el, Németh Balázs pedig a 29. pozícióból vágott neki a tíz körös versenynek, amelyet a budapesti motoros hasonlóan jól kezdett, mint az első, több mint három órával korábbi, félbeszakított futamot. A Complus SMS Racing pilótájának versenye már az első köröktől fogva a felzárkózás jegyében telt, így végül a rajthelyéhez képest hét pozícióval előrébb látta meg a kockás zászlót. Balázs ennek köszönhetően második legjobb magyarként zárta a monzai nagydíjat. A versenyt a Yamahával versenyző Sam Lowes nyerte, Florian Marino és Lorenzo Zanetti előtt, míg Talmácsi Gábor a tizenkilencedik, Tóth Imre pedig a huszonharmadik lett.

Németh Balázs: –„Nem emlékszem rá, hogy valaha előfordult volna, hogy ennyiszer indítanak újra egy futamot. Néhány más versenyzővel ellentétben a nem mindennapi események ellenére nekem sikerült nyugodtnak maradni, illetve sokat tanultam a szerencsétlenül járt pilóták eseteiből, így a startok után mindig próbáltam úgy helyezkedni, hogy minél kisebb esélye legyen egy esetleges balesetnek. Mindemellett volt lehetőség gyakorolni a rajtokat, habár ez nem volt túl jótékony hatással a kuplungra, szóval a biztonság kedvéért a csapatom újat tett be a Superbike második versenye alatt. A több mint három órát csúszó futamot jól kezdtem és sikerült is pár helyet előrébb jönnöm, aminek köszönhetően végül a huszonkettedik pozícióban zártam. Összességében nem vagyok túl elégedett, mivel a viadal során bebizonyosodott, hogy egyes területeken vannak még elmaradásaink az ellenfeleinkhez képest. Gondolok itt például a motorerőre, hiszen azokat a versenyzőket, akikkel harcoltam, csak nehezen tudtam szélárnyékban is megközelíteni, míg ők jóval könnyebben mentek el mellettem. Véleményem szerint a jelenlegi beállítások alapnak jók, vagyis jó irányba kezdtünk dolgozni. A soron következő doningtoni helyszín egészen más, mint a monzai aszfaltcsík, hiszen a motorerő nem annyira meghatározó, mint itt volt, egyszóval bízom benne, hogy jól szerepelünk majd. Ezen felül a futóművesünk korábban az angol bajnokságban dolgozott, így biztos vagyok benne, hogy tud egy-két trükköt a pályával kapcsolatban.”

A Supersport idei ötödik versenyére a május 24-26-i hétvégén kerül majd sor, mégpedig a nagy-britanniai Doningtonban, ahol nem csupán egy technikás aszfaltcsík, de általában a változó időjárás is nehezíti a pilóták dolgát.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*