Németh Balázs: „Szeretném megtartani pozíciómat és a top10-ben végezni”

Döcögősen indult, de pozitív véget ért a FIM Superstock 1000 Kupa imolai versenyhétvégéjének szombati napja az olasz Pedercini Racing Team magyar motorosa, Németh Balázs számára. A 25 éves pilóta, amint megszűnt a féktávokon jelentkező zavaró pattogás motorja hátsó tengelyén, egyből egy nagyon gyors kört tudott villantani az időmérőn, így vasárnap a 9. helyről rajtolhat.

Balázs legutóbb, Assenben éppen a 9. helyen zárta a futamot, és a mostani, imolai versenyhétvégét is ebben a pozícióban kezdte az első szabadedzésen. Utána viszont egyre fokozottabban jött elő egy olyan probléma, amit már az aragóni nyitóforduló alkalmával is észlelt motorján: az erősebb féktávokon rendre elpattogott motorjának hátulja, ami lehetetlenné tette számára, hogy olyan rövid féktávokat vegyen, amilyeneket szeretne. Ez versenyzői szemmel nézve egy rendkívül bosszantó eset, hiszen ilyenkor pontosan látja, érzi a pilóta, hogy sokkal később is tudna fékezni ideális esetben, és csak tehetetlenül számolja az elvesztegetett tizedeket minden kanyarban…

Ilyenkor a mérnökökön a sor, hogy – persze a versenyzővel szoros együttműködésben – megoldást találjanak a problémára, és egy olyan motort adjanak a pilóta alá, amellyel jó érzéssel támadhatja a féktávokat és a kanyarokat. Nos, az olasz csapat ma jól vizsgázott, mert ha nehezen is, de a legfontosabb pillanatban, az időmérő edzésre kiiktatták a Balázs Kawasakiján jelentkező zavaró jelenséget, így a magyar motoros a végén – egyik csapattársa segítségét sem nélkülözve – megfutotta azt a kört, ami addig benne ragadt, és visszakerült „eredeti” helyére, a 9. pozícióba. Vasárnap, a 14:15-kor kezdődő futamon innen rajtolhat majd.

Németh Balázs, 9. rajtkocka
„Elég sokat próbálgattuk ma a beállításokat, de a végére szerencsére sikerült találnunk egy jó megoldást. A reggeli szabadedzésen még nem igazán sikerült változást elérni, továbbra is elpattogott a motor hátulja a féktávokon, ezért a köridőmön sem tudtam javítani. Utána a mérnökeink sokat elemezték az adatokat, és az időmérőre egy eléggé más irányba mentünk el a beállításokkal. Ez bevált, mert most már alig jelentkezik a pattogás, így az időmérőn már sokkal rövidebbeket tudtam fékezni, mint előtte. Ha nagyon rövidet próbálok fékezni, akkor még mindig előjön a probléma, de ez így már nem olyan zavaró. A kvalifikáció elején még használt gumikon mentem ki, de már akkor éreztem, hogy jobb lett a motor. Aztán egy gyors bokszkiállás után, az új gumikon pont jó helyre tudtam visszajönni a pályára. Az egyik csapattársam, Romain Lanusse kivárt picit, hogy szabad legyen az út előtte, majd hátraintett nekem, hogy akkor menjünk! És hát mentünk! Szerencsére sikerült egy jó időt futnom, amivel a 9. helyet szereztem meg a holnapi rajtrácson. A végén el tudtunk menni még egy gyorskörre, és az első két szektorban javítottam is, de utána pont elénk jött vissza valaki a bukótérből, így el kellett vennünk a gázt, és már nem tudtunk tovább javítani. Így is nagyon örülök, mert több mint másfél másodpercet gyorsultam a szabadedzésekhez képest, és ez bizonyítja, hogy rátaláltunk egy helyes útra a beállítások kapcsán. Holnap a warm up-on egy picit próbálunk majd még állítani a motoron, de alapvetően már így is jónak érzem a beállítást. A futamon a pontszerzés lesz az elsődleges, de szeretném megtartani a pozíciómat, és a top10-ben végezni. Ez nem lesz egyszerű, mert többen is egy tizeden belül vagyunk a környékemen, és nyilván mindenki szeretne majd előrébb jönni holnap, de én úgy érzem, hogy a top10 abszolút reális és elérhető célkitűzés most.”