Németh Balázs sikeres spanyolországi tesztet teljesített olasz csapatával

 E hét közepén Németh Balázs a spanyolországi Jerez de la Frontérába utazott, ahol első tesztjét teljesítette új csapata, az olasz Pedercini Racing Team Superstock 1000-es Kawasakijának nyergében, mellyel idén a FIM Superstock 1000 Kupa futamain indul majd, a top5-be kerülés céljával.

Eljött hát a várva várt pillanat, Balázs először vehette birtokba új motorját, az 1000 köbcentis Ninját, amellyel idén a FIM Superstock 1000 Kupa abszolút élmezőnyét veszi célba. Az elmúlt három évet a Supersport 600-as világbajnokságon végigversenyző magyar pilótának ez volt az első közös tesztje új csapatával, és egyből nagyon jól szót értett az olasz mérnökökkel. A kétnapos jerezi teszt csak megerősítette abban, hogy jó helyre igazolt, és idén igazán profi hátteret és műszaki támogatást fog kapni csapatától.

– Túl vagy az első közös teszteden új csapatoddal, a Pedercini Racing Teammel. Hogy sikerült a teszt, és mik az első benyomások?
Németh Balázs: – Négy Superbike vb-s csapat, a Kawasaki, a Pata Honda, az Aprilia és az MRS ­társaságában teszteltünk Jerezben. A mi alakulatunk volt a legnépesebb a négy Superstock 1000-es és egy EVO-s pilótájával. Én izgalommal vártam már ezt a lehetőséget. Részben azért, mert rég ültem motoron és nagyon hiányzott, részben azért, mert közelebbről szerettem volna megismerni csapattársaimat, szerelőimet és a csapat vezetőit. Egyébként a szigorúan szakmai teendők mellett a csapatépítés is része volt a kétnapos tesztnek. Az ismerkedés gyorsan lepörgött. A szerelők az előkészített motorokat a pilótához igazították, melyekkel az aszfalt alkalmassá válása után délután kigurultunk a pályára. Nagyon pozitívak az első benyomásaim. Egyedül az időjárás miatt voltam csalódott.

– Milyen volt együtt dolgozni a csapattal? Hamar szót értettél a szerelőkkel és mérnökökkel? Gördülékenyen ment a közös munka?
– Gyorsan összehaverkodtunk. Minden gördülékenyen ment. Nagyfokú szervezettséget, és fegyelmet tapasztaltam. Másképpen nem is működhet egy hat pilótával versenyző egyesület.

– Superstock 1000-ben három csapattársad lesz idén. Ugyanolyan mind a 4 motor? Azonos technikai feltételeket és műszaki támogatást kapsz, mint a csapattársaid?
– A csapat minden versenyző számára azonos feltételeket biztosít. Egyelőre nincs okom ebben kételkedni.

– Visszakanyarodva a teszthez, hány kört tudtál megtenni a két nap alatt összesen?
– Sajnos összesen 30 kört tudtam csak pályán tölteni a rossz időjárási körülmények miatt. Mindkét nap délelőttjét a boxban töltöttük, mert a pálya alkalmatlan volt a biztonságos motorozásra. Ennek többszörösét szerettem volna teljesíteni, de így is sikerült közelebbi barátságba kerülni motorommal.

– Milyenek voltak az első tapasztalatok a Kawasakival? Hogy tetszik a motor? Nehéz lesz megszokni a 600-as versenygép után?
– A 600-as motorral összehasonlítva természetesen érezhető a nagy teljesítménykülönbség. De korábbi, ezres gépekkel kapcsolatos emlékeimet felidézve is egyértelművé vált számomra, hogy egy nagyon erős erőforrás dübörög alattam. Kawasakival még nem versenyeztem, de két teljes szezont töltöttem el Superstock 1000-ben. Az azokban az években megszerzett tapasztalatom megkönnyíti majd a gyors ráhangolódást az új márkára. A bajnokság kezdetéig többször is lesz módom felülni a Ninjára.

– Azt lehet tudni, hogy a csapattársaidhoz képest milyen köridőket sikerült elérned? A motor beállítása kapcsán támaszkodhattok egymás segítségére, vagy külön emberek vannak kijelölve minden pilóta mellé?
– Savadori és Lanusse tavaly is ebben a kategóriában versenyzett, és kiváló eredményeket ért el. Mindketten álltak dobogón. Köridőmmel kapcsolatban nem kell szégyenkeznem. A csapatfőnök, Lucio Pedercini elégedett volt teljesítményemmel. Savadori több éve meghatározó figurája a sorozatnak. Hozzá mérve magamat pontosan tudhatom majd, hogyan állok a felkészülésben. Ezen a teszten gyorsabb volt nálam, de úgy érzem, nem állok rosszul pillanatnyilag sem. Szezonkezdés előtt még két tesztet tervez csapatom. Nekem ezek nagyon fontosak lesznek, mert lehetőséget adnak arra, hogy teljesen felzárkózzak a kategória élvonalához. Külön szerelői lesznek minden pilótának, de a versenyévad során a beállítási adatbázisunk közös lesz. Ez óriási előnyt jelent majd, főleg ha figyelembe vesszük a kategória számára rendelkezésre álló szűkösebb edzésidőket.

A Superbike világbajnokság európai betétsorozatának számító FIM Superstock 1000 Kupa 2014-es szezonja az április 11-13-án megrendezésre kerülő, aragóni futammal fogja kezdetét venni. Előtte, márciusban a tervek szerint a Pedercini Racing Team még legalább egy, de ideális esetben két tesztet fog biztosítani pilótái, köztük Balázs számára, valószínűleg egy spanyolországi versenypályán. Addig a magyar pilóta idehaza folytatja felkészülését a szezonra, és az 1000-es motor jelentette fizikai igénybevételre.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*