Megszöktek a lóerők a Mitsubishiből

HIDEG RALLY TEAM – Rally Liepāja, 2015. február 6-8. Hideg Krisztián – Kerék István, Mitsubishi Lancer Evo IX

HIDEG RALLY TEAM – Rally Liepāja, 2015. február 6-8.
Hideg Krisztián – Kerék István, Mitsubishi Lancer Evo IX

A célt teljesítette, mégsem volt maradéktalanul megelégedve lettországi EB szereplésével Hideg Krisztián. A kaposvári pilóta és segítője, Kerék István az ERC2 kategória 6. helyén zárta a nemzetközi széria második fordulóját, pedig többre is képesek lehettek volna. A Mitsubishi Lancer Evo IX turbónyomásának „eltűnése” azonban már az első kört követően rányomta pecsétjét a duó eredményére.

Hideg Krisztián: Nem vagyok igazán megelégedve a lett EB-n való szereplésünkkel, ugyanakkor semmi meglepetés nem ért, hiszen tisztában voltam a lehetőségeinkkel ezen a versenyen. Még a futam előtt próbáltuk felmérni, mire lehet elég a teljesítményünk, s akkor a 4-6. hely közé lőttük be magunkat. A helyiekkel ugyanis nem lehet felvenni a versenyt ilyen körülmények között, hatalmas előnyük volt a mezőnyben.

Emellett sajnos néhány hibát mi is elkövettünk, illetve a szerencse sem állt nagyon az oldalunkra. A kvalifikáció eredménye értelmében nekünk kellett elsőként rajtolnunk a szombati versenynapon, ami nagyon nem volt kedvező számunkra. Semmi nyom nem volt az úton, iszonyatosan nehéz dolgunk volt az etapok során is a helyes irányt megtalálni, emellett a hó is olvadni kezdett, a gumik semmit nem tapadtak, valamint a rajt előtt 3 perccel derült ki, hogy a Mitsubishiben nincs meg a maximális turbónyomás. Ennek következtében az autó 50-60 lóerővel volt gyengébb az első három gyorsasági szakaszon, mint amekkora sebességre valójában képes. Valószínűleg a gépátvétel során történhetett valami a technikával, de a gondot szerencsére javítani tudta a szervizcsapat az első kör után – igaz, addigra már szinte el is úszott a versenyünk.

A 4. szakaszon nyújtottunk egy kis ízelítőt abból, hogy milyen gyorsan is tudunk menni, bár tény, hogy nem adtam bele akkor sem a maximumot, hiszen a biztos célba érés lebegett a szemem előtt. Szombat estére ráadásul egy hatalmas hóvihar is megérkezett a környékre, így nagyon óvatosan tudtuk csak teljesíteni az utolsó gyorsot, mert alig láttunk valamint az útból. Vasárnap már tényleg nem vállaltunk kockázatot, csak egy ellenfél megelőzésére volt esélyünk, amit véghez is tudtunk vinni, s a sok műszaki hiba ellenére be tudtuk kormányozni a kocsit a célba.

Nagyon nehéz versenyünk volt, sokkal nehezebb, mint amire számítottam. Habár csalódott vagyok azért, mert egyetlen jóízű gyorsaságit sem tudtunk abszolválni a Mitsubishi valós lehetőségeit kihasználva, azért örülök annak, hogy célba értünk és pontokkal gazdagodtunk. Bízom benne, hogy a folytatásban helyre áll a rend, és ismét az élmezőnyben tudunk majd autózni.

Kerék István: Az előzetes becsléseink beigazolódtak, abszolút reális a kategória 6. helye. Annak viszont nagyon örültem, hogy meg volt rá az esélyünk, hogy előrébb végezzünk, de a kocsi most sem működött a verseny elején kifogástalanul. Nagyon csalódott vagyok emiatt, és keserű szájízzel emlékszem vissza a lett fordulóra.

Igaz, a kiutazás előtt azt mondtam, hogy könnyebb versenyre számítók, mint amilyen a Jänner Rallye volt, most nem lett igazam. Azért ott Krisztián versenyzett már korábban is, nézőként én is kint voltam rajta, de Liepāja teljesen ismeretlen volt számunkra, ráadásul még a körülmények folyamatos változása is jobban rányomta a bélyegét a szereplésünkre.

A következő megmérettetés Észak-Írországban, Dublinban vár ránk, április 2-4. között. Őszintén szólva, várom már, hogy újra aszfalton mehessünk, úgy érzem, ott nem lenne ekkora hátrányunk a többiekhez képest, akik hozzá vannak szokva a változó körülményekhez. Bár a helyiekkel szemben azért ismét nehéz lesz majd érvényesülni.