Megkezdődött az M4-es autópálya építése Abony és Fegyvernek között

A tervek alapján 2020-2022-re épülhet meg az M4-es autópálya Ceglédet Budapesttel összekötő szakasza, amelyet várhatóan saját költségvetéséből kell majd finanszíroznia a magyar államnak – jelentette ki a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára kedden, egy Abonyban tartott sajtótájékoztatón.

    

Törökszentmiklós, 2014. február 6. Szakemberek próbacölöpök elhelyezésén dolgoznak talajfúró munkagéppel a 4-es főút mellett, az épülő M4-es autópálya területén, Törökszentmiklós határában 2014. február 6-án. Megkezdődött az M4-es autópálya építése Abony és Fegyvernek között. A 111 milliárd forintból mintegy 30 kilométer hosszon kezdődő kivitelezés mellett az autópálya további részének előkészítését is folytatja a kormány. MTI Fotó: Mészáros János

Törökszentmiklós, 2014. február 6.
Szakemberek próbacölöpök elhelyezésén dolgoznak talajfúró munkagéppel a 4-es főút mellett, az épülő M4-es autópálya területén, Törökszentmiklós határában 2014. február 6-án. Megkezdődött az M4-es autópálya építése Abony és Fegyvernek között. A 111 milliárd forintból mintegy 30 kilométer hosszon kezdődő kivitelezés mellett az autópálya további részének előkészítését is folytatja a kormány.
MTI Fotó: Mészáros János

Völner Pál hangsúlyozta: a 111 milliárd forintból Abony és Fegyvernek között mintegy 30 kilométer hosszon kezdődő kivitelezés mellett az M4-es autópálya további részének előkészítését is folytatja a kormány. Jelezte: előbbi beruházásnál elképzelhető, hogy a közelmúltban bejelentett vizsgálatot követően az eredetinél alacsonyabb támogatási intenzitást állapít meg az Európai Unió, ám ez nem lesz akadálya a projekt megvalósításának.     Rámutatott: az M4-es autópálya építésének kérdésével „2010 óta küzd” a kormány.     A Ceglédet Budapesttel összekötő szakasz megépítését nehezíti, hogy a közép-magyarországi régióhoz tartozó Pest megye hátrányban van az uniós pályázati támogatások elosztásánál – közölte az államtitkár, aki szerint az M4-esnek ezt a részét várhatóan tisztán állami forrásból kell megépíteni.     A térséget érintő további gyorsforgalmi úthálózat-fejlesztésekről szólva kifejtette: 2015 végéig elkészül az leendő M4-M8 autópályák abonyi csomópontja, míg az M8-as kecskeméti elkerülőjének megvalósítása már folyamatban van, és jövőre ugyancsak befejeződik.     A gazdasági szempontból kiemelt jelentőségű Kecskemét-Szolnok összeköttetésről a közeljövőben várható döntés – tette hozzá.     Emlékeztetett: fontos eredmény, hogy az Abonyt Újszásszal összekötő út felújítása nemrégiben elkészült, és a mostani, 34 milliárdos program keretében további mintegy 60 kilométernyi alsóbbrendű utat korszerűsítenek Pest megyében.

Forrás:MTI

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*