Megjelent az áprilisi SuperBike Magazin!

superbike

Az áprilisi magazin tartalmából:

Első kézből: Fél liter Honda 

A nagy H az idén frissítette ötszáz köbcentis motorcsaládját. Némi mechanikai újítás és komplett dizájncsomag került az A2-es kategória kedvencére. Igaz, lehetne rajta még reszelni, de azért az alapbatyu is nagyon jó. Hihetetlenül eltalált a motor egyensúlya, könnyed a kezelhetősége, és komoly fejtörést okoz a nagyobb motorok tulajdonosainak, ha egy szerpentinen összeakadnak vele. Kezdőknek és újrakezdőknek szánják, de szerintem sokan akadnak majd le ennél a motornál, és nem lépnek tovább a nagyobbak és nehezebbek irányába.

 Első kézből: MV Agusta Dragster

Meg lehet még lepni a sokat látott Zoli bácsit? Vajon tud újat mutatni neki egy háromhengeres, nyolcszázas blokkal szerelt művészi alkotás? Egy repülőtérnyi kifutópálya kellett, hogy mindezekre a kérdésekre választ találjunk. Kalocsán jártunk, a régi orosz reptéren, ahol 125-ös Yamaha versenymotorokkal kergették meg az öreget az erre kialakított igencsak szűk pályán.

 Első kézből: Suzuki Inazuma

Zoli hónapokon keresztül tesztelte az Inazuma meztelen változatát, ráadásul télen. Az idomos azonban sokkal praktikusabb lett volna, hiszen a szélvédelme sokkal jobb, mint a naked verzióé. A motor a kocsma előtt is járt, ahol a műértő közönség alaposan meg is gusztálta, és senki nem akarta elhinni, hogy „csak” kettőötvenes.

 

Retro rakéták: Yamaha YZF-R1 2007

Az utolsó klasszikus superbike Yamaha katari bemutatóján HH Taylor vett részt, akit pár órára sarokba állítottak a repülőtéren. Egy valódi szabadulóművészhez méltón félnapi helybentopp után végül csak kiszabadult, és eljutott az R1 bemutatójára. Igazán kár lett volna, ha felrakják az első hazafelé tartó gépre, hiszen ez egy olyan modell, amely mérföldkő a Yamaha sportmotorok autósztrádáján.

 

Gyárbemutató: 25 év az Akrapovičnál

Szlovénia első számú exportcikke igencsak rögös úton jutott el odáig, hogy manapság bármerre nézel a versenypályán, mindenhonnan a skorpiós logó tekint vissza. A gyáralapító Igor Akrapovič a barátaival kezdte a kis garázscéget, ma pedig ők szállítják a legnagyobb MotoGP-csapatok kipufogórendszereit is. Legújabban már autókhoz is gyártanak rendszereket, méghozzá a legújabb technika és a legkülönlegesebb anyagok felhasználásával. Utánajártunk az elmúlt 25 év történéseinek.

 

Dunlop RoadSmart III

Minden új gumi jó gumi! És persze mi van akkor, ha már kopott? Mennyi idő alatt fogy el annyira, hogy már le kell cserélni? Mit jelent az, hogy irányíthatóság? Milyen egy jó gumi felépítése? Ezekre és még számtalan fontos kérdésre választ kapunk Norbitól, aki a francia tengerpartra utazott, hogy a legújabb fejlesztéseket kipróbálja a Dunlop RoadSmart III abroncson.

 

Műhelymesék 4. Olajozottan

Egyszerű otthon olajat cserélni? Hát persze, bárki elvégezheti. Azonban, hogy biztosra mehess, összeszedtük, mire érdemes figyelni, hogy ne legyen minden csupa trutyi.

Szupercucc

A tavaszi holmik már érkeznek, az időjárás miatt azonban lassan a fürdőgatyát és a strandpapucsot kellene ajánlani, de biztos találtok így is nektek tetsző motyót.

P1race.hu hírek

 

Ebben a hónapban a Kawasaki uralmáról lesz szó. Hihetetlen, hogy mennyire magára talált a zöld márka. Persze, ehhez kellett Tom Sykes, Sofuoglu és Johnny Rea is.