Már a Hungaroringen indultak…

Nem akárhol folytatódott az Országos Szlalom Bajnokság idei sorozata. A szezon utolsó előtti, hetedik fordulóját a hazai Formula 1-es pályán, a Hungaroringen rendezték. Október 5-én a szlalomosok mezőnye és sok-sok, a bajnokságon kívül induló versenyző érkezett az első magyar versenypályára. 102-en neveztek a versenyre.

Sződy Szabolcs és Sződy Zsolt nagy örömmel jött a Ringre: ”Nagyon szeretem ezt a pályát. Sokat fotózunk itt és járunk ki versenyekre nézőként már tinédzser korunk óta. Sokat adtak és adnak mai napig az itt látott versenyek, legfőképpen a Formula-1 Magyar Nagydíj. Eljött az idő, hogy régóta várva mi is versenyezhessünk a F1-es aszfaltcsíkon. Izgalommal vártam ezt a napot, ezt a versenyt. A pálya gyalogosan bejárva más, mint tv-ből vagy a pálya mellől. Az emelkedők és lejtők jól érezhetők, az edzőkör kiemelten fontos lesz. Remélem, jól szerepelek itt.” – nyilatkozta Szabolcs a futam előtt. 

„Számomra a Hungaroring nemcsak egy sportpálya. 16 éves korom óta nyújt semmi máshoz nem fogható autósportos élményeket. Óriási, hogy újra itt lehetünk és fantasztikus azon az aszfalton állni, majd autózni, amelyen nem is olyan régen a Formula -1 mezőnye száguldott. Voltunk már itt szlalomozni, de csak a parkolók területein. A pályabejárás egy külön érdekesség volt, mert a tv teljesen más arányokat mutat pl. az F1 alatt és most így gyalog minden apró részlet megtekinthető volt. A vetőköveknél bizony perceket álltunk a barátokkal, szemlélve a színeket és a valódi méreteket.”– nyilatkozta Zsolt.

 A versenyzői eligazítás után az edzőkör következett. A pályán a szlalomhoz híven bójasor és gumival kijelölt lassítók vannak, ami a szintkülönbséggel együtt komoly, precíz vezetési stílust kíván. Az első futam következett. Szabolcs 312-es rajtszámmal indult: „Az edzőkör sokat segített, hogy tudjam, a pontos váltásra és a megfelelő sebességfokozatra itt nagy figyelmet kell fordítani. Mivel autónk 53 lóerős, a nyomaték nagy szerepet játszik a gyorsulásban. Ez első körben nagyjából sikerült, de vannak még pontok, ahol lehet finomítani.”– mondta Szabolcs. Körideje 1 perc 54 másodperc lett.

Zsolt 321-es rajtszámmal indult: „Az első versenykörben a rajt után nem sokkal egy jobb kanyarban nagyon “eltáncolt” az autó hátulja, de sikerült megfogni és még a közelben lévő bóját is el tudtam kerülni. Ezután csakis a pontos és gyors vezetésre kellett figyelni. A pilótafülkéből lehetett igazán érezni a részleteket autóval. Külön érdekesség volt a Hungaroring igen hosszú emelkedője.” – mesélte Zsolt. Körideje szintén 1:54 mp lett.

 A második körben Szabolcs gyorsult és javított 2 másodpercet: „Reggel még elég hideg volt az aszfalt. Nappalra valamennyire melegedett, a tapadás is jobb volt, meg már rutinosabban mentünk. Jól megtaláltam a fékutakat, a váltásokat az emelkedőkön és próbáltam minél szűkebben venni a bójákat. Egyelőre elégedett vagyok a köridőmmel.” – hallhattuk Szabolcstól, akinek eredménye 1:52 mp lett.

Zsolt szintén javított 1 másodpercet: „A második felvonásnál azt gondoltam, ha az a bizonyos jobbkanyar stabil, akkor nagy baj nem lehet a továbbiakban. Persze, ahogy gyorsultam más dolgokra is kellett figyelni, pl. a féktávra, amit a Ring leghosszabb emelkedőjénél, a bójasorban ellinkeskedtem. Jól kezdtem a sort, de erőset, azaz hosszút és zajosat fékeztem, ami aztán az eredményen is meglátszott. Ott egyes fokozatból hozhattam vissza a tempót.” – elemzett Zsolt, aki 1:53-as köridőt ért el.

A hosszabb ebédszünet után folytatódott a verseny. Az utolsó kör döntött a legkisebb kategóriában. Szabolcs harmadik köre szinte azonos idővel sikerült: „A utolsó kört se jobbnak, se rosszabbnak nem éreztem, mint a másodikat. Egy kicsit nagyobb lendülettel, rövidebb féktávval mentem bele a lassítókba. Köridőm szinte ugyanolyan lett, ez nem rossz. Meglátjuk a többiek mit futnak…” – így Szabolcs, aki ugyancsak 1:52 mp-es köridővel teljesítette a harmadik kört.

Zsolt legjobb köridejét érte el: ”A harmadik körben minden hiba a múlté volt és kihasználva a fordulatban lévő erőt még növeltem a sebességemet, így javítottam, és Szabi eredményén 2 másodpercet hoztam.” – mondta Zsolt, akinek körideje a kiváló 1:50 mp lett.

A 30 perces óvási időt letelte után a díjkiosztó következett. A fivérek közül Zsolt állhatott fel a dobogó második fokára. Az idősebbik testvér, Szabolcs harmadik lett. A bajnokságban továbbra is Szabolcs vezeti a kategóriát, megőrizve első helyét, 7 ponttal Zsolt előtt.

Pontállás:

Sződy Szabolcs          27 pont

Csíkos Balázs             24 pont

Kecskeméti Gyula      23 pont

Sződy Zsolt                20 pont

A Sződy Szabolcs és Sződy Zsolt napi összefoglalóját olvashatják:

„Most igazán jót és élvezetest tudtam autózni. Szép feladatot adott a váltás, nem is tudom mikor volt ilyen, hogy pakolgattuk a 2-es és 3-as között. A versenykörökben nem volt hibám, se bójadöntés, se pályaelhagyás. Azt hiszem az autó időnkénti csúszkálását is szépen korrigáltam. Örülök a dobogó második fokának, nagyon remélem, hogy hasonló lesz az eredményem a következő versenyen.” – hallhattuk Zsolttól a körök kielemzését.

Ez a hétvége nem sikerült annyira jól, bár úgy tűnik az év végi második hely már meg van, de a bajnoki cím még kérdőjeles. Autónk jól működött, azonban itt kijöttek a lóerő különbségek kis és nagy autó között. Élmény volt a Ringen autózni. Gumijaink jól tapadtak a hűvösebb, erősen őszi időben, hideg aszfalton is. Jó köridőket futottam, csak ez nem volt elegendő a jobb helyezéshez. Örültem, hogy itt lehettem az eredmény mellett az élmény miatt is.” – elemezte ki Szabolcs a nap eseményeit.

A bajnokság nyolcadik, egyben záró futamát a Kakucs Ringen rendezik október 26-án. Beszámolónkat itt az Amdala.hu-n olvashatják majd.

Fotók: Tóth Tamás – Track Racing

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*