Magyarország versenyképségéről is beszélt Kilián Csaba

Magyarországon működik a világ legnagyobb motorgyára, az Audi, a Mercedesről elmondhatjuk, hogy a legújabb “magyar” autógyár, melynek bizalmát igazolja, hogy kizárólag Kecskeméten gyártja egyik prémium kategóriájú járművét, a CLA-t. Az Opel volt az első újkori magyar autó, hiszen az első Astra 1992. március 13-án gördült le a szentgotthárdi sorról és a Suzukit is méltán hívjuk “a mi autónk”-nak, hiszen a legtöbb magyar beszállítót foglalkoztatja. Szintén hazánkhoz köthető a világ legnagyobb visszapillantó-tükör gyártója, az SMR, a világ egyik legmeghatározóbb autóipari beszállítója, a Continental, pedig már hat gyárat működtet nálunk. A Bosch az Év munkahelyteremtője lett, s nemsokára tízezren dolgoznak náluk. A kormányzat sorra köti a stratégiai megállapodásokat a legjelentősebb autóipari cégekkel. Ezek a példák – mint cseppben a tenger – jelzik, hogy nemcsak a végtermék, hanem az autóipari alkatrészek tekintetében is regionális központ lett Magyarország. 2012-ben a magyar járműipar a GDP 10%-át állította elő, a magyar export 25%-a a járműiparhoz köthető. 2014-re a járműgyártás nagyságrendje Magyarországon elérheti a 4-500.000 darabot és a 100.000 foglalkoztatottat. Győrött, Kecskeméten és a Nyugat-Pannon térségben kialakultak az autós életpálya modellek, és más térségekben is erősödik a járműipar jelenléte.

Kilián Csaba ügyvezető főtitkár beszédét láthatják az Autóipari Kiállítások sajtótájékoztatóján, amely a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumban került megrendezésre.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*