Loeb utolsó fellépése

A Francia Rali következik…

MOTORSPORT - WORLD RALLY CHAMPIONSHIP 2012 - RALLY OF FRANCE - ALSACE - 04 TO 07/10/2012 - PHOTO : BASTIEN BAUDIN / DPPI - 01 LOEB SEBASTIEN (FRA) / ELENA DANIEL (FRA) - CITROËN DS3 WRC - AMBIANCE WORLD CHAMPION

Nagy hagyomány szakadt meg 2010-ben a Rali Világbajnokságban. Ugyanis az azidáig Korzika Raliként (Tour de Corse) ismert versenyt áthelyezték Franciaország belsejébe, Alsace régióba és Francia Rali név alatt, Strasbourg központtal rendezték meg. A 2010-ben debütáló versenyt azonnal meg is nyerte a címvédő világbajnok Sebastien Loeb, ami nem volt nagy meglepetés, hiszen olyan volt ez a raliverseny, mintha külön a francia sztárpilóta szája íze szerint találták volna ki. A Korzika Rali helyét átvevő Francia Rali útvonala ugyanis a 39 éves pilóta szülővárosán is áthajt. Nem is meglepő, hogy a Citroen pilótája leköszönő évében még utoljára itt, ezen a versenyen rajthoz áll, mielőtt az autóversenyzés újabb vizeire evezne.

 

Bár 2011-ben Loeb csapattársa, az idei világbajnoki cím esélyese, Sebastien Ogier léphetett fel a francia dobogó tetejére, 2012-ben Loeb mégiscsak hozta formáját és itteni győzelmével kilencedik világbajnoki címét is begyűjtötte. Bár a Volkswagen pilótája tavaly az első tíz közé sem jutott be, idén erősen koncentrál majd, hiszen egy pont választja el a világbajnoki címtől.

 

A három héttel ezelőtti Ausztrál Ralin Ogier nagy balszerencséjének köszönhetően nem lett világbajnok, pedig a francia pilóta ezt megérdemelte volna. A 22 gyorsasági szakaszból 19-et megnyerő volkswagenes versenyző végig domináns teljesítményt nyújtott, de az utolsó gyorsasági szakaszon a mögötte haladó Mikko Hirvonen defektet kapott és sok időt vesztett. A Citroen francia pilótája elvesztette a második helyet, amelyet így, az értékes pontokkal együtt Thierry Neuville, Ogier legnagyobb vetélytársa, örökölt meg. A belga tehetség ráadásul a Power Stage-en szerzett második helyért járó két extra pontot is begyűjtötte.

A Francia Rali aszfaltos útjai nagyban hasonlítanak a Német Raliéhoz. A keskeny és gyors utak együtt a hűvös időjárással nagy látványosságot ígérnek a ralin. Loeb a szép búcsúzás miatt, Ogier pedig a világbajnoki cím miatt hajt majd a győzelemre a hétvégén. A két Sebastien utoljára vívja meg harcát a világbajnokság porondján. A kilencszeres bajnok, aki 167 raliversenyből 78-on győzedelmeskedett, emelt fővel szeretne távozni.

„Először is remélem, hogy eljutok az utolsó gyorsasági szakaszig, Haguenauban! Nagyszerű lenne a pályafutásomat pont ott, a szülővárosomban, befejezni, s persze nagyon érzelmes pillanat lenne. Másrészről pedig úgy hiszem egy kicsit könnyebb lesz, mivel új tervem van a jövőre. Valami teljesen mást fogok csinálni, a Túraautó Világbajnokságban (WTCC) versenyzek majd.” – nyilatkozta egy interjúban Loeb.

Amennyiben Thierry Neuville nem nyeri meg a ralit nyitó Power Stage-et, a világbajnoki cím sorsa eldől, s ezután már nem kell másra figyelnünk, mint a francia névrokonok és ex-csapattársak harcára.

A rali

 A 2013-as Francia Rali három napon át tart, s a 20 gyorsasági szakasz távja jelentősen lerövidült, amelyek így 312,14 km-t tesznek majd ki. A rali főhadiszállása ismét Strasbourgban lesz berendezve.

A szervezők ebben az évben is változtattak egy nagyot. Az első gyorsasági szakasz továbbra is az Európai Parlament strasbourgi épülete mellett ér véget, viszont ez számít majd a Power Stage-nek, nem pedig a ralit lezáró szakasz (a tradíció szerint). A szombati nap ígérkezik a leghosszabbnak, hiszen összesen 134,93 km hosszú gyorsasági szakaszt kell a mezőnynek teljesítenie. A rali utolsó gyorsasági szakasza ezúttal is Loeb szülővárosán, Haguenaun megy végig, mielőtt a mezőny visszatérne Strasbourgba, a záró ceremóniára.

A világbajnokság állása az Ausztrál Rali után:

Pilóták

1. Sebastien Ogier                 Volkswagen Motorsport                                212 pont

2. Thierry Neuville                 Qatar WRT                                                    129 pont

3. Jari-Matti Latvala              Volkswagen Motorsport                                110 pont

4. Mikko Hirvonen                 Citroën WRT                                                  103 pont

5. Dani Sordo                         Abu Dhabi Citroen WRT                                  96 pont

6. Mads Östberg                    Qatar M-Sport WRT                                        77 pont

7. Sebastien Loeb                   Citroën WRT                                                    68 pont

8. Martin Prokop                    JIPOCAR Czech National Team                       49 pont

9. Jevgenyij Novikov               Qatar M-Sport WRT                                        47 pont

10. Andreas Mikkelsen          Volkswagen Motorsport 2                               34 pont

 

Gyártók

 

1. Volkswagen Motorsport                299 pont

2. Citroën WRT                                  251 pont

3. Qatar WRT                                     145 pont

4. Qatar M-Sport WRT                      142 pont

5. Jipocar Czech National Team          51 pont

6. Abu Dhabi Citroen WRT                  41 pont

7. Volkswagen Motorsport 2               34 pont

8. Lotos WRC Team                             20 pont

 

(Forrás: Amber PR)

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*