Letették a Metrans új konténer csomópont-elosztójának alapkövét Budapesten

 Európa egyik vezető kikötő-logisztikai cége, a METRANS Kft. idén áprilisban jelentette be, hogy megépíti a Budapest-Csepel terminált, amelynek köszönhetően Magyarország a kelet-nyugati áruforgalom csomópontjává válhat a jövőben. A terminált 2017-ben tervezik megnyitni, első körben 200 új munkahelyet teremtve ezáltal.

Az új vasúti konténer csomópont-elosztó terminál alapkövét a mai napon tette le Budapesten Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter és Klaus-Dieter Peters a HHLA vezérigazgatója, valamint Kiss Péter a Metrans ügyvezető igazgatója. A budapesti helyszín ideális kapcsolatot teremt az Észak- és Délkelet-európai kikötők számára, a Metrans és HHLA ezáltal tovább erősíti a hátországi hálózatukat és javítja a kapcsolatokat a kulcsfontosságú európai régióban.

Szijjártó Péter a sajtótájékoztatón elmondta, hogy „a logisztikai fejlesztések javítják az ország befektetési környezetét, és újabb tőkét vonzanak Magyarországra.”

 

Klaus-Dieter Peters úgy gondolja: „a terminál megépítésével közelebb hozhatjuk a hátország hálózatának növekvő piacát, mivel még egy konténerszállítói csomóponttal tudjuk összekötni Közép- és Kelet-Európát. Ugyanakkor jobban hozzáférhetőbbé válik Dél- és Délkelet-európai régiója, egész pontosan az Adriai-tenger és Görögország kikötői.”

Az új budapesti terminált úgy tervezték, hogy csomópont és transzfer terminál szerepét töltse be. Ennek legfőbb előnye, hogy szabályos időközönként tudnak szállítani a kikötők és a hátország csomópontjai között. Minél nagyobb a csomópontok és a transzfer szállítmányozások mennyisége, annál megbízhatóbb és vonzóbb lesz a szállítói lánc.

 

A Metrans jelentős lehetőségeket lát a cégén belül a nagyobb magyarországi jelenlét miatt: ma a Metransnak éves szinten 170,000 standard konténer (TEU) forgalma van Magyarországon, a terminál megépítésével azonban havi 250 vonat kezelését tudják majd ellátni, ezzel az éves kapacitás akár a 250,000-et is elérheti.

 

A konténereket szállító vonatokat átrakodó daruk kezelnék, hat vasúti vágányon, mindegyik 650 m hosszúságban. További két 500 m-es vágány kötné össze az üres konténeres depót. Továbbfejlesztési lehetőségként a trimodal használat is elérhető lenne a későbbiekben, ami lehetővé tenné a belföldi hajózást a Dunán keresztül. A 165,000 m2 összterületű terminál által nyújtott szolgáltatások közé tartozna a konténer javítás, a helyszíni vámügyintézés, a hűtött konténerek tárolása, valamint a teherautós fuvarozás megbízható alvállalkozókkal.