Kris Meeke első győzelmét szerzi

Drámaira sikerült a hétvégi Argentin Rali, amelyet végül nagy meglepetésre Kris Meeke nyert meg a Citroennel. Meeke ezzel Colin McRae, Richard Burns és Roger Clark nyomdokaiba lépett, hiszen negyedik britként sikerült ralis világversenyen győzedelmeskednie. A második helyezett személye nem nagy meglepetés, hiszen Mads Östberg idén nagyon jó formában van. A bronzérmes Elfyn Evans viszont pályafutása első dobogós helyezését gyűjthette be Argentínában.

Amber-Argentin_Rali-Paddon

„Mit mondhatnék? Ez egy különlegesen hosszú út volt…és az aki a legtöbbet tette érte, most nincs itt. Ezt a győzelmet Colinnak (McRae) ajánlom.” – utalt Meeke a többi brit ralis győztesre, akinek egyébként nagy súly esett le a válláról ezzel a győzelemmel, hiszen az idei első három verseny mindegyikén karambolozott.

A Citroen is nagyon elégedett lehet kettős győzelmével, hiszen utoljára 2013-ban sikerült itt győznie Sebastien Loeb révén és ez a bravúr (kettős győzelem) legutóbb a 2012-es Finn Ralin jött össze a csapatnak Loeb és Mikko Hirvonen segítségével.

Amber-Argentin_Rali-dobogo

Az Argentin Ralit nagy autótörő raliként tartják számon, s a durva murvás utak tettek róla, hogy ez idén is így legyen. Az ismert pilóták estek-keltek, így érdekesen alakult a verseny végén az eredménylista.

A rali első napja mindjárt nagyon eseménydúsra sikeredett. Nem kevesebb, mint négy nagy név esett ki már pénteken: Sebastien Ogier (!), Andreas Mikkelsen, Hayden Paddon és Ott Tanak. Ogier autójának üzemanyag-ellátó rendszere hibásodott meg, Mikkelsen és Paddon problémáik ellenére reggel még elindultak, de a negyedik gyorsasági szakaszon már nem tudtak rajthoz állni. Tanak egy vizes résznél nekiment egy nagyobb kőnek, s a bal első kereke leszakadt.

A dráma aztán szombaton is folytatódott. Hayden Paddon a kilencedik gyorsasági szakaszon letért az útról és a nézők közé csapódott. Hatan is megsérültek és azonnal kórházba szállították őket. A gyorsaságin a versenyt leállították és később törölték is a szakaszt.

S ezzel még nem volt vége a kiesések sorának. Andreas Mikkelsen és Thierry Neuville a Power Stage-en esett ki, miután a rajtolás után egy kőnek mentek neki. Neuville számára különösen fájhatott ez, hiszen úton volt a negyedik helyezés felé. Mikkelsen a Rally2 szabályzat alapján csatlakozott szombaton a mezőnyhöz, így csak a 12. helye bánja.

Mads Östberg bírta a nagymenők közül egyedül a kocsiszaggató Argentin Rali nyomását. A citroenes pilótának sikerült megszereznie a második helyezést, pedig az ő autója sem volt 100 %-os, néha misztikus módon kihagyott.

Elfyn Evans azután, hogy Mexikóban ralis karrierje legjobb helyezését érte el (negyedikként), most egy hellyel előrébb lépett és harmadik lett. A fiatal walesi pilótának sem volt könnyű dolga, hiszen az utolsó gyorsaságit törött hátsó felfüggesztéssel teljesítette. Jari-Matti Latvalát sikerült az utolsó előtti gyorsasági szakaszon kielőznie, így tudott dobogós helyezést szerezni. A VW pilótája motormeghibásodással volt kénytelen kiállni a raliból, pedig már nem volt messze a célvonal.

Martin Prokop ért célba negyedikként, ami idei legjobb eredménye. Dani Sordo gurult célba ötödikként Al-Qassimi előtt. A spanyolnak is főhetett a feje szombaton, autójának elektromos rendszere meghibásodott és kiállt. A Rally2 szabályzat alapján állt vissza és szerzett értékes pontokat a Hyundainak.

A hetedik és nyolcadik helyen két WRC2 pilótát találunk, Al-Kuwarit és Diego Dominguezt. Al-Kuwari meg is nyerte a WRC2 győztes kupáját. Gustavo Saba és Federico Villagra zárja az első tizet.

Az élmezőnyből kiesett pilóták a Rally2 szabályzat értelmében folytatták a versenyt, de nem értek célba pontszerző helyen. Tanak 11., Paddon és Ogier a 16. és 17. helyezett lett. Ogier kárpótlása a versenyzáró Power Stage győzelemért járó három pont volt.

Ismét hosszú – négy hetes – kihagyás következik a Rali Világbajnokságban. A csapatok visszatérnek Európába, hogy 2015. május 21-24. között Portugáliában álljanak rajthoz. Bár ez az egyik legnehezebb európai rali, mégis a nézők számára az egyik legkedveltebb is egyben. Nagyon érdekes verseny elé nézünk, amelynek kiszámíthatatlan a végkimenetele. A verseny abszolút favoritja mégis az a Sebastien Ogier, aki tavaly negyedszerre is megnyerte ezt a ralit. Bár Argentínában nem neki állt a zászló, Portugáliában visszavághat a francia pilóta.

2015-ös Argentin Rali eredménye

1.Kris Meeke (GBR)                   Citroën DS3                     3:41:44,9

  1. Mads Östberg (NOR)              Citroën DS3                     3:42:03,0
  2. Elfyn Evans (GBR)                 Ford Fiesta RS                 3:45:12,3
  3. Martin Prokop (CZE)               Ford Fiesta RS                 3:48:11,0
  4. Dani Sordo (ESP)                   Hyundai I20                      3:52:31,6
  5. Khalid Al-Qassimi (ARE)         Citroën DS3                     3:53:04,8
  6. Abdulaziz Al-Kuwari (QAT)      Ford Fiesta RRC               3:57:47,5
  7. Diego Dominguez (PRY)         Ford Fiesta R5                 4:00:33,1
  8. Gustavo Saba (PRY)              Skoda Fabia S2000          4:03:05,5
  9. Federico Villagra (ARG)        Ford Fiesta                       4:07:04,5

A világbajnokság eredménye az Argentin Rali után:

Egyéni

 

  1. Sebastien Ogier (FRA)            Volkswagen Motorsport                     84 pont
  2. Mads Östberg (NOR)              Citroën WRT                            51 pont
  3. Andreas Mikkelsen (NOR)       Volkswagen Motorsport                     47 pont
  4. Elfyn Evans (GBR)                 M-Sport WRT                            41 pont
  5. Thierry Neuville (BEL)             Hyundai Motorsport                     35 pont
  6. Kris Meeke (GBR)                  Citroën WRT                            35 pont
  7. Dani Sordo (ESP)                   Hyundai Motorsport                     30 pont
  8. Martin Prokop (CZE)               Jipocar Czech National Team                26 pont
  9. Jari-Matti Latvala (FIN)           Volkswagen Motorsport                     19 pont
  10. Ott Tanak (EST)                   M-Sport WRT                            12 pont

Gyártók

 

  1. Volkswagen Motorsport           103 pont
  2. Hyundai WRT                           85 pont
  3. Citroën WRT                           85 pont
  4. M-Sport WRT                           71 pont
  5. Jipocar Czech National Team    32 pont
  6. Volkswagen Motorsport II          15 pont
  7. Hyundai Motorsport N                 9 pont
  8. FWRT SRL                                3 pont

 

(Forrás: Amber PR)