Korszakalkotók – új programot és közösségi oldalt indít az UniCredit

„Korszakalkotók” néven indítja el új programját az UniCredit Bank 2017. október 11-én. A kiváló teljesítményt a középpontba állító program arra hívja fel a bank ügyfeleit és a széles nagyközönséget is, hogy független online felületén támogassák az élet különböző területein kitűnő, tehetséges magyarokat. A támogatói küldetést és a kiválóságot „nagykövetek” képviselik – olyan ismert magyar személyiségek, akik már kiválót alkottak szakterületükön.

A Korszakalkotók program az UniCredit prémiumbanki üzleti koncepciójához kapcsolódik, amelyben a bank folyamatosan a kiválóságra törekszik lakossági, privátbanki, kisvállalkozói és nagyvállalati ügyfelei kiszolgálásában – éppen úgy, ahogy a tehetséges és elkötelezett emberek tesznek meg mindent az egyre jobb teljesítményért a saját területükön. Az UniCredit és a GfK Hungária közös felmérése rámutatott, hogy a jólétet jellemző klasszikus pénzügyi és gazdasági indikátorokon kívül egyéb tényezők is szerepet játszanak az élet minőségének és változatosságának meghatározásában: a kulturális és társadalmi értékek.[1]

„Az UniCredit, amely több mint 25 éve sikeresen működik Magyarországon, mindig is különös figyelmet fordított a tehetségek támogatására. Új programunk, amelynek a koncepcióján több mint egy éve dolgozunk, a tehetséges embereket állítja a középpontba, akik – az UniCredit Bankhoz hasonlóan – mélyen elkötelezettek, hogy a legkiválóbbat nyújtsák saját területükön. Az új Korszakalkotók program alapja az azonos nevű microsite. Célja nemcsak a tehetségek népszerűsítése, hanem hogy egy olyan felület álljon a hazai közvélemény rendelkezésére, ahol támogatni tudják ezeket a kiváló embereket. Az új programunk mellett elindítjuk az UniCredit Bank új közösségimédia-csatornáit is” – mondta Marco Iannaccone, általános vezérigazgató-helyettes.

„2016-ban nagyon sikeres évet zártunk, ami lehetőséget és eszközöket adott arra, hogy támogatásunkat új területekre terjesszük ki. Így jött létre az új Korszakalkotók program, amely nemcsak ügyfeleink, de mindenki más számára is nyitott, aki részt kíván venni azoknak a magyarországi tehetségeknek a kiválasztásában, akiket bankunk támogatni fog. Bankként jól érzékelhető, pozitív szerepet kívánunk betölteni ügyfeleink mindennapi életében azzal, hogy a nekik leginkább megfelelő üzleti megoldásokat nyújtjuk igényeikre és elképzeléseikre. Mindezeken túl a kiváló teljesítmények támogatásával is szeretnénk hozzájárulni annak a közösségnek a fejlődéséhez is, amelyben működünk – mondta Aleksandra Cvetkovic, a Lakossági és kisvállalati divízió vezetője.

Attitűdkutatás

A programot megelőzően végzett felmérés legfontosabb megállapítása, hogy a válaszadók 57 százaléka rendkívül fontosnak tartja, hogy egy olyan pénzintézet ügyfele legyen, amely elkötelezett a jó ügyek, elsősorban a tehetséggondozás iránt. Ezt az eredményt egy másik, az UniCredit hazai ügyfelei között végzett felmérés is alátámasztja, amely szerint a válaszadók 67 százaléka szerint a tehetségek gondozása és támogatása általában nagyon fontos.

A közös értékek megerősíthetik a bizalmat egy bank és ügyfelei között. Az UniCredit pedig fontosnak tartja, hogy visszajelzést kérjen ügyfeleitől, és működése során figyelembe vegye azokat. A célcsoport kétharmada rendszeresen támogat jótékonysági akciókat és jó ügyekért indított kezdeményezéseket természetbeni, pénzügyi hozzájárulással vagy önkéntes munkával. Ez a szegmens úgy véli, nagyon rokonszenves az a vállalat, amely támogat vagy segít másokat. A felmérés arra is rámutatott, hogy a tehetség fokmérői a magas színvonal, az innovativitás és az egyediség mellett a rengeteg befektetett munka. Ez mind összecseng az UniCredit értékeivel, és egyfajta irányelvként szolgált a banknak abban, hogy e jellemzők figyelembevétel alakítsa ki új programját.

Kreatív koncepció és a korszakalkotok.unicreditbank.hu

A program üzenetét független „nagykövetekkel” együttműködve közvetíti az UniCredit. A nagykövetek olyan ismert emberek, akiknek mind a munkáját, mind a személyiségét a kiválóság jellemzi. A programhoz készített rövidfilmek Somorjai Enikő balett-táncost, a prémiumkategóriás órákat készítő Becsei Áront és az „On the Spot” című dokumentumfilm-sorozat alkotóit, Cseke Esztert and S. Takács Andrást mutatják be. Ez utóbbi kisfilm különlegessége, hogy a narrátora Eszter és András tanára és mestere, Vitray Tamás.

A Korszakalkotók üzenetét azonban nemcsak a nagykövetek közvetítik az ügyfelek és a nyilvánosság számára, hanem azok a „tehetségek” is, akikre szavazni lehet. A saját területükön már kiemelkedőt nyújtott, de széles körben még nem ismert tehetségeket egy húsz fős, független szakemberekből álló bizottság jelölte. Majd a mintegy 100 jelöltből egy ugyancsak független zsűri 3-3 főt választott ki nyilvános szavazásra a „Vizuális művészetek”, a „Zene” és az „Ízvilág” kategóriákban. A zsűrit a három nagykövet és az egyes kategóriák egy-egy elismert szakembere alkotta: Topor Tünde, az ART Magazin főszerkesztője, Lévai Balázs rendező, zenei producer és Csapody Balázs, a díjnyertes Kistücsök Étterem tulajdonosa.

A tehetségekre a korszakalkotok.unicreditbank.hu oldalon lehet majd szavazni annak érdekében, hogy kiválasszák az egyes kategóriák legtehetségesebbikét, aki a legtöbbet teszi a kiváló teljesítményért. Az UniCredit Bank ügyfelei kedvenceiket a microsite-on leadott szavazatukkal, illetve bankkártyás vásárlás tranzakcióikkal is támogathatják, amelyek során pontokat gyűjtenek számukra. Ugyanakkor a szélesebb közönség is szavazhat a microsite-on kedvenc korszakalkotó tehetségük támogatására.

A kategóriák győzteseit, akikről kizárólag a közönségszavazatok döntenek, 3-3 millió forintos díjjal, összesen 9 millió forinttal ismeri el az UniCredit. A program során sok meglepetés is várja a bank ügyfeleit, akik ízelítőt kaphatnak a tehetségek termékeiből, zenéjéből és művészetéből. A programot, a nagyköveteket és a tehetségeket budapesti és vidéki rendezvényeken (Győrött, Kecskeméten és Debrecenben) is megismerheti a nagyközönség.

Új csatornák

A Korszakalkotók közösségi program kezdete kiváló alkalom új kommunikációs csatornák bevezetésére is: digitalizációs törekvéseivel összhangban indítja el az UniCredit Bank helyi Facebook-oldalát. Ez a közösségi média felület az internetbanki szolgáltatást és a mobilalkalmazást kiegészítve járul hozzá, hogy még hatékonyabban ismerhesse meg ügyfelei digitális igényeit annak érdekében, hogy azután a lehető legjobb megoldásokat kínálhassa valós igényeikre. Az új csatorna természetesen a Korszakalkotók program ismertségének és a programba bekapcsolódók számának növekedését segíti majd mind az ügyfelek, mind a nagyközönség körében.

Az UniCredit Bank elkötelezett az iránt, hogy a tehetségek támogatását hosszú távon folytassa. A most első alkalommal meghirdetett Korszakalkotók program a jövő év első negyedévében zárul, és a tervek szerint folytatásra is sor kerül.

[1]   Pierre Bourdieu tőkeelmélete szerint (The Forms of Capital – A tőke formái): Nem pusztán anyagi tényezők határozzák meg, hogy az ember a társadalom mely rétegében él. Napjainkban általános tendencia, hogy túllépünk e tényezők kizárólagos szerepén, mert az élet – az egyéné és a társadalomé – jóval összetettebb ennél. Az osztályrendszert a gazdasági tőkén kívül az egyén kulturális és társadalmi tőkéi is meghatározzák. Ezt az elméletet a Gfk egyik felmérése is alátámasztja.