Kimagasló eredményeket ért el hétvégén a közmédia

A közmédia mind a négy adója kiemelkedő nézettségi adatokat ért el a július 6-i hétvégén.

Július első hétvégéjén a közmédia tévécsatornái együttesen csaknem 20%-os közönségrészesedést értek el. Mind a négy adó a saját átlaga felett teljesített, és az M1 önmagában is a legnézettebb csatorna volt.

A Nielsen Közönségmérés adatai alapján a teljes napot és a teljes lakosságot tekintve az M1 közönségrészesedése a hétvégén 12% volt, míg az RTL Klub 11,2%-ot, a TV2 pedig 10%-ot ért el.

 

A jó eredményhez a Forma-1 szokásosan magas, milliós nézettsége mellett a főműsoridőben sugárzott szórakoztató műsorok és filmek is hozzájárultak. Az M1 a vezető szerepét a felnőttek körében mindkét hétvégi napon az este 20:00-22:30 közötti idősávban is megtartotta. Szombaton a Robin Hood a tolvajok fejedelme című film több felnőtt nézőt vonzott a képernyők elé, mint az RTL Klub csatornán a vele párhuzamosan sugárzott Gagyi lovag, vasárnap este pedig a Maradj talpon! különkiadása ért el magasabb nézettséget, mint az RTL Klubon vetített Az üresfejű illetve a TV2-őn sugárzott Hogyan veszítsünk el egy pasit 10 nap alatt című film.

 

Az M1 kiemelkedő teljesítménye mellett a közmédia többi csatornája is remek eredményekkel büszkélkedhetett a hétvégén.  Az esti idősávban több produkció is 3 és 5% közötti közönségarányt ért el, amely a nem országos adók körében főműsoridőben igen jó eredménynek számít. Ilyenek voltak pl. a Duna TV-n sugárzott esti magyar filmek, az Éjfélre kiderül és a Különös házasság, valamint A vadnyugat hőskora című western is. A Duna Worldön a szombat este műsorra tűzött Szálka, avagy Bagi és Nacsa megakad a torkán járult hozzá kimagasló nézettségével a jó átlag eléréséhez.

 

A Forma-1 Német Nagydíj vasárnapi futamát több mint 1,1 millióan nézték meg az M1-en élőben, és a közvetítés ezúttal is kiemelkedő közönségarányokat jelentett az M1 számára. A férfiak körében elért 48,5%-os részesedés annyit jelent, hogy a vasárnap kora délután tévéző férfiak közül majdnem minden második a nürburgi futam közvetítését választotta.

 

Forrás: Nielsen Közönségmérés

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*