Két ezüstérem Horvátországból

Március első hétvégéjén rendezték a Horvát Bajnokság nyitófutamát, az 5. Kumrovec Rally-t, ahol az MR Racing két párosa is rajthoz állt. Borbás Szabolcs és Harmos Gergely a saját kategóriája második és az összetett tizenhatodik pozícióban teljesítette a versenyt, míg Kovács Antal és Istovics Gergő az utolsó kanyarban összeszedett defekt miatt esett el az abszolút futamgyőzelemtől.

 

Borbás Szabolcs a hétvégén tette meg az első kilométereket aszfalton az új autójával, a Citroen DS3-R3-mal, illetve a horvátországi futamon debütál a sásdi pilóta új navigátora, Harmos Gergely is.

12813923_449240541948500_7717155216850324114_n

„A csütörtöki napon beiktattunk egy kis tesztet, sikerült 50 km-t mennünk a Citroennel. A teszt jól sikerült, ami beállításunk volt a Citroenhez, azon módosítottunk egy kicsit a pattogós, dobálós részekre. A pályabejáráson igencsak mostoha körülmények fogadtak minket, a sok eső miatt rettenetesen sarasak voltak a pályák. Keskeny erdei utakon kellett menni és annyira technikásak voltak a szakaszok, hogy összesen két, vagy három alkalommal tudtam negyedik sebességi fokozatot kapcsolni a DS3-ason. A verseny pörgős volt, ami kifejezetten tetszett. Gergőn lehetett látni, hogy nagyon meg akart felelni és száz százalékosan végezte a munkáját az autóban. Másodikak lettünk a kategóriánkban, de a 208-as Peugeot-kal versenyző Rok Turk és Viliam Prodan, nagyon messze voltak tőlünk. A saras, kihordásos pályákon nem kockáztattunk, egy tesztnek fogtuk fel a mostani versenyt.

Ami rettenetesen bosszantott a végén, hogy az utolsó, kör jellegű szakaszon feltartottam Daniel Saskint, aki Antival harcolt. Egyszerűen nem vettem észre. Az ember úgy van vele, ha nincsen műszaki problémája, nem nézi a tükröt. Az előző három körben egyszer sem ért utol, de kiesett közülünk egy Mitsubishi, ezért utolsón megfogott minket. Nagyon bántott a dolog, mert tudom, milyen érzés az, ha valakit utolérnek, és nem veszi észre az illető. Nem tudom mennyit jött mögöttem, ő a második körön volt, én az elsőn, defektet is kapott, úgyhogy nem hiszem, hogy Antinak ezzel kedveztem. Ha mégis, akkor sem szándékosan tettem. A végén megbeszéltük a dolgot, elnézést kértünk, ő pedig mondta, hogy a Porec Rallye-t ő fogja rendezni, szeretettel vár, mert ha nem megyek, akkor örök harag. Szép gesztus volt, én pedig ezúton is elnézést kérek tőle, mert abszolút nem szándékosan tartottuk fel.  Ezt leszámítva kiválóan éreztük magunkat, úgy gondolom, hogy Gergő is megtalálta a helyét a csapatban, ráadásul nagyszerűen dolgozott a hétvégén! Folytatás két hét múlva Orfűn.”

 

Harmos Gergő a pilótájához hasonlóan pozitívan értékelte a hétvége történéseit.

 

„Ez volt az első közös versenyünk Szabolccsal és azt gondolom, hogy elég jól sikerült attól függetlenül, hogy mostoha időjárás fogadott minket Horvátországban. A futam előtti két napban végig szakadt az eső, úgyhogy jó sok sár meg kihordás volt a pályákon és az is hozzá tartozik a dologhoz, hogy elég szűk, trükkös szakaszokról beszélünk. Mindkettőnknek komoly kihívást jelentett, egyrészről, hogy ismeretlen pályákon kellett autózni, másrészt eddig még nem versenyeztünk együtt, de jól sikerült az első közös versenyünk: nem bántottuk az autót, karcmentesen célba értünk, úgyhogy jól indult a közös pályafutásunk! Volt egy-két trükkös helyzet, a vizes, saras pályák miatt, de sikerült megoldanunk, illetve még az is hátráltatott minket picit, hogy az összkerekes autók elég sok piszkot és sarat kidobáltak a pályára de ezzel mindenkinek meg kellett küzdenie, úgyhogy ez is rendben volt. Azt a céldobogón is elmondtam, hogy nagyon sajnáljuk Daniel Saskint, mert az utolsó gyorson feltartottuk, de egyáltalán nem volt szándékos, egyszerűen nem vettük észre és ezúton is elnézést kérünk tőle! Gratulálok Antiéknak, mert szenzációsan versenyeztek, egyszerűen pechűk volt, hogy ilyen kevéssel csúsztak le az első helyről. Szenzációsan éreztem magam az egész hétvége folyamán ezért pedig külön köszönet jár a csapatnak és Szabinak egyaránt!”

Kovács Antal és Istovics Gergő végig vezette a Kumrovec Rally-t, de az utolsó szakasz utolsó kanyarjában defektet kaptak, így végül meg kellett elégedniük az abszolút második hellyel.

„Nagy várakozással tekintettünk az idei első aszfaltos futamunk elé, amit megelőzött egy félnapos teszt Zobákpusztán. A beállítások jól sikerültek és kipróbálnunk különböző típusú gumikat, majd következhetett a verseny. A prológot megnyertük, így optimistán vártuk a szombati folytatást. Csütörtök éjjel rengeteg eső zúdult a pályákra, minden tiszta sár volt, úgy csúszott, mintha szappannal kenték volna be az aszfaltot. Jól választottunk gumit és első gyorson mindenki meglepetésére 12-13 másodperccel megvertünk Hideg Krisztiánt, a többszörös bajnok Juraj Sebaljt, Szilágy Janit és a többieket. A második szakaszon egész jó időt jöttünk, de a hármason egy kicsit elkényelmesedtünk, illetve utolértük egy kategóriatársunkat, ami azért kizökkentett a ritmusunkból. Ez látszott meglátszott az időeredményeken is, mert Krisztián igencsak felzárkózott ránk. Az utolsó gyorsra úgy mentünk ki, hogy Daniel Saskin 1.9, míg Hideg Krisztián 2.8 másodpercre volt mögöttünk. Összeszorítottuk a fogunkat, nagyon leküldtük, szerintem jó időt sikerült autóznunk, de sajnos az utolsó előtti kanyarban összeszedtünk egy defektet, ami, mint utólag kiderült, megpecsételte a sorsunkat, mert így Krisztián egy másodperc előnnyel megnyerte az abszolút értékelést. Azt gondolom, hogy jó az út, amin járunk, hisz komoly csatára késztetjük Krisztiánt, a többieket pedig szépen leráztuk magunkról. Büszkék vagyunk a teljesítményünkre, az pedig kifejezetten jó érzéssel tölt el, hogy elmentünk Horvátországba és két kaposvári páros állhatott a dobogó első és második fokán.”