Két díjat nyert Cannes-ban az Operaház

Október 2-án este két díjat nyert az Opera Cannes-ban, a vállalati filmek fesztiválján. Abszolút győztesként a legjobb zenéért járó Fekete Delfin-díjat nyerték el, a legjobb imázsfilm kategóriájában Ezüst Delfin-díjat, ezzel a versenyben a legjobbak közt végzett a Magyar Állami Operaház. A díjakat Ókovács Szilveszer főigazgató, Turkovics Monika marketing- és kommunikációs igazgató, Gulya Róbert zeneszerező, Gács Tamás rendező és Végh Endre kreatív igazgató vette át.

A Cannes Corporate Media & TV Awards vállalati filmeket díjazó versenyére 725 pályázat érkezett be a világ különböző pontjairól, a gálaesten Cannes-ban összesen 36 kategóriában díjaztak mintegy 100 munkát. Az imázsfilm kategóriájában a Magyar Állami Operaház olyan megrendelőkkel versenyzett, mint a Red Bull, az Audi vagy a Hong Kong Shanghai Hotel. A kiemelkedő alkotásokat a zsűri Ezüst Delfin-díjjal, a legjobbakat Arany Delfin-díjjal jutalmazta minden kategóriában.
Az ötödször megrendezett fesztiválon a világ kiemelkedő vállalati filmjeit, online és televíziós dokumentumfilmjeit gyűjtik össze. A filmes, marketing- és kommunikációs szakemberekből álló nemzetközi zsűri 36 tagú, tagja többek közt a digitális tartalomgyártással 30 éve foglalkozó Peter Beck, a Svájci Filmszövetség elnöke, Zbigniew Zmudzki, a Peter and the Wolf című, Oscar-díjjal jutalmazott animációs rövidfilm producere és Michael Kögler Emmy-díjjal jutalmazott televíziós tartalomgyártással foglalkozó szakember.
Az Operaház április 9-én bemutatott, a 2014/2015-ös évadot beharangozó első imázsfilmje mozgalmas, szürreális vizuális világgal és fantasyfilmekből ismerős látványelemekkel a lehető legszélesebb közönségréteget szólítja meg, de kiemelt célja, hogy olyan fiatalok számára is vonzóvá tegye az operát és a balettet, akik még nem találkoztak e műfajokkal. A kisfilm szervesen illeszkedik az Opera 3 évvel ezelőtt megkezdett reklámkampányába, ami újrapozicionálja az intézményt. A kampány plakátokkal, két kisfilmmel, hozzájuk kapcsolódó kiadványokkal és online tartalmakkal hívja fel a figyelmet arra, hogy a klasszikus balett és az opera ma is izgalmas, élő és mindenekelőtt szórakoztató műfaj. Az Operaház új imázsát az Ahol kinyílik a világ szlogen foglalja össze. A Cannes-ban díjazott imázsfilmet a YouTube-on közel 81 ezerszer töltötték be, a Facebookon 2500-an osztották meg, ami több mint 600 ezres elérést hozott.