Két bajnoki cím a tét a Mecsekben!

Úgy vág neki a szezonzáró Mecsek Rallye-nak az MR Racing csapata, hogy a Borbás – Csáki és a Gyarmati – Kocsis kettősnek is minden esélye megvan arra, hogy a saját kategóriájában elhódítsa a bajnoki címet/koronát. A Pécs környékén megrendezésre kerülő 49. Mecsek Rallye-n összesen 9 páros képviseli az MR Racing színeit. 

 borbas_17_20150720_1307661641

Utolsó versenyére készül az R2-es Ford Fiestával az igen csak megerősödött 6-os kategóriában Borbás Szabolcs és Csáki Richárd. A fiúk nyolc pont előnnyel vezetik a bajnokságot az őket üldöző Hoffer – Szabó duó előtt, a célúk természetesen az, hogy megőrizzék az előnyüket és megszerezzék a bajnoki címet.

Elvileg jó időt jósolnak a hétvégére. A keskeny erdészeti utaktól tartok egy kicsit, ráadásul most fakitermelési időszak van, emiatt biztos, hogy koszosak lesznek a szűk szakaszok, de a többi szerintem nagyon jó lesz. A Széleseket nagyon szeretem, Árpádtető az egyik kedvencem, de a fölfelékben bajban leszünk, akár csak Orfűn, mert az látszik, hogy a Ford sokkal gyengébb, mint a kategóriatársak Peugeot-i vagy Hoffer Zsolti Opel Adamje, de a pályákat jól ismerem, ez talán jelenthet némi előnyt számunkra. Klausz Kristófnak sokkal nagyobb rutinja van kétkerekes autókkal, szóval, ha közel tudnánk kerülni hozzá én már maximálisan elégedett lennék. Embert próbáló verseny lesz a Mecsek Rally, egyértelműen a szombati, maratoni hosszúságú nap lesz a vízválasztó. Az első két gyors után ugyan lesz egy szerviz, de ezt követően 4 szakaszt kell teljesítenünk, mire este visszatérünk a szervizparkba, így az időjárás mellett a gumiválasztás lesz a másik kulcskérdés. Egy bátor döntéssel sokat lehet nyerni, mi azonban nem fogunk kockáztatni, a bajnokságot tarjuk szemelőt.”

A Gyarmati Ariel – Kocsis György kettősnek a Mecsek Rallye első méterétől az utolsóig a maximumot kell nyújtania, ha meg akarják szerezni a Rallye2 P csoportjának bajnoki címét. A siófoki párosnak a futamgyőzelem mellett a power stage pontokra is szüksége van, ha az éves értékelésben meg akarják előzni az előttük álló Domonkos – Horváth duót.

„A bajnokság egyik legnehezebb és legfontosabb versenyéhez érkeztünk. Megpróbáltunk, a lehető legjobban felkészülni, egyrészt az autót technikailag olyan szintre hozni, hogy minimalizáljuk egy esetleges műszaki  hiba lehetőségét, másrészt több fejlesztést is eszközöltünk az autó jobb vezethetőségének érdekében. A hivatalos teszten az új futóművet optimalizáltuk, valamint beállítottuk a lámpasort, mert négy szakaszból kettőt sötétben kell majd megtennünk. Az esti gyorsaságik mellett úgy néz ki, hogy az időjárás sem fogja megkönnyíteni a dolgunkat, hiszen egész hétre eső várható. Az egyértelmű, hogy vizesek lesznek a szakaszok, esetleg száraz foltok lehetnek itt-ott, de szinte biztos, hogy intermédia abroncsokkal kell készülni.  Reméljük, hogy sikerül eltalálni a gumitaktikát és a megfelelő abroncsokkal versenyzünk majd.”

Kovács Antal és Istovics Gergő a Croatia Rallyn ízelítőt kapott abból, hogy mi várhat rájuk a hazai pályának számító Mecsek Rallye-n:

 

„Az biztosan sok tapasztalatot eredményezett számunkra, hogy Kisvaszaron esőben autóztunk, majd Horvátországban is a futam nagy részét csúszós, vizes úton teljesítettük. Nyilván a pályák nagy részét már betéve ismerjük, de azt gondolom, hogy számomra ez inkább hátrány, mint előny. Igazából a Mecsekben még soha nem jött ki úgy a lépés, ahogy kellene. A szűk erdei pályákon biztosan élvezet lesz majd versenyezni, bár az sem mindegy, hogy mennyire lesznek sarasak a szakaszok. Mivel Herczig Norbi egy kisebb kategóriás autóval indul a Mecsekben, Turánék pedig a Katalán vb futam miatt nem állnak rajthoz, számunkra a cél az lenne, hogy valahogy megismételjük a kassai 5. helyet, aztán majd meglátjuk, hogy ez sikerül-e, vagy sem.”

 

Osváth Péter és Farnadi Ágnes bajnoki reményei a 3-as kategóriában már a Veszprém Rallye-n elúsztak. Többek között ezért sem indultak el a Kassa Rally-n, de a szezonzárón ismét csatasorba állítja balatonfüredi kettős az EVO IX-es Mitsubishi Lancert.

 

„Jól ismert pályákon fogunk autózni, de ennek a versenynek is meg lesz a maga nehézsége, hisz szombaton nagyon hosszú napot fogunk teljesíteni és úgy tűnik, hogy az időjárás sem lesz az igazi, jó vizesek lesznek a pályák. Ami pozitívum, hogy minket már nem nyomaszt az esélyesség terhe, de azért az jó lenne, ha legalább a negyedik helyet megszereznénk a bajnokságban. Minden nap megnézem az időjárás előrejelzést, de nem az eső, hanem a gumiválasztás miatt. Kérdés, hogy ilyen változékony időben milyen gumit kell beszerezni, illetve feltenni. Minden esetre nyugodtak vagyunk, mert, ahogy már mondtam is, minket már nem nyomaszt az eredménykényszer. Ha jó napot fogunk ki, akkor a dobogóért fogunk harcolni, ha pedig rosszat, akkor sem történik tragédia, majd megyünk, ahogy tudunk.”

 

 

Maricsek Miklós és Kovács Szabolcs legutóbb Kassán dobogóra állhatott a hármas kategóriában. A szlovákiai eredménytől függetlenül a kaposvári pilóta a realitásokat szemelőt tartva készül a Mecsek Rallye-ra.

 

„A Mecsek Rallye egy igen rangos rendezvény, a pályáit ismerjük, szeretjük, úgyhogy kellőképpen nagy várakozással tekintünk a verseny elé. Nincsenek vérmes reményeink, csak azt a tendenciát szeretnénk tartani, amit eddig: apró lépésekkel szeretnénk egyre gyorsabbak és gyorsabbak lenni. Múlt hétvégén egy igazán jót teszteltünk, mentünk szárazon, autóztunk esőben, úgyhogy ki tudtunk próbálni különböző beállításokat és gumikat. Nem mondhatom azt, hogy a Mecsekben is dobogóra szeretnék állni, de a szezonzáró egy igen hosszú verseny, mi pedig kitartóan, gyorsan, de hibamentesen szeretnék autózni.”

 

Versenykörülmények között a Mecsek Rallye-n mutatkozik be az MR Racing legújabb szerzeménye egy R4-es Mitsubishi Lancer. Az új autót a pécsi Szvatek Zsolt vezeti, a jobb1-ben pedig Török Attila foglal helyet.

 

„Először is derült égből villámcsapásként ért, hogy indulhatunk a Mecsek Rallyen, az MR Racing színeiben. Külön köszönet Maricsek Miklósnak, akitől a lehetőséget kaptuk, hogy ott lehetünk a hazai futamunkon. Egy R4-es Mitsubishi Lancerrel állunk rajthoz. Korábban már vezettem rallye sprinteken ilyen autót, így nagyjából már ismerem, hogy hogyan viselkedik. Az hogy a Mecsek Rallye-n indulhatunk már önmagában nagy dolog, a pályák egy részét már ismerjük, de vannak olyan szakaszok, amik teljesen újak lesznek számunkra. Különösebb elvárásaink nincsenek, mert idén csak egy alkalommal tudtunk versenyautóban ülni, ezért csak célba szeretnénk érni, ez most a legfontosabb! Az eső nem zavar, elég jó időket szoktunk teljesíteni ilyen körülmények között, de őszintén szólva most jobban örülnék, ha nem esne, mert száraz körülmények között egyszerűbb dolgunk lenne.”

 

Az MR Racing kontingense a Mecsek Rallye-n további három párossal válik teljessé. Az ORB P csoportjában Vargha Bálint és Magyar Gábor egy Renault Megane Maxit, míg Hetei Zoltán és Kovács Zoltán egy Trabant 601-est állít csatasorba, míg Hulmann Gábor és Hetyei Tamás egy Lada VFTS-sel vág neki a Rallye2 küzdelmeinek.