III. Gyulai Várfürdő Kupa: A vasárnap délelőtti kör után mondták…

Vasárnap délelőtt a Sarkad-Doboz szelektív szakasszal folytatódott a III. Gyulai Várfürdő Kupa: a cseh Hummer-menő, Miroslav Zapletal továbbra is őrzi vezető pozíciójáta a Toyota Hilux Overdrive-val versenyző Fekete Antal előtt, a zárónapot a 3. helyről kezdő Szalay Balázs azonban az Opel Mokka defektje miatt több pozíciót veszített a délutáni, Kötegyán környékén lebonyolításra kerülő utolsó két szelektív előtt. Nyilatkozatok a vasárnapi első kör után.

Miroslav Zapletal – Hummer H3 Evo – 1. hely, 2:32,09 Csak annyit tudok mondani, mint tegnap. Minden a legnagyobb rendben. Tetszenek a pályák, az időjárás remek, az autó hibátlan. A délutáni két szakaszra biztonsági autózást tervezünk, mert nem akarjuk megkockáztatni a győzelmet.

Fekete Antal – Toyota Hilux Overdrive – 2. hely, +4:24 Mindenképpen az éllovas sarkában akartunk maradni, nem akartunk nagyon lemaradni tőle, mert hátulról is elég keményen támadnak bennünket. Közelíteni nem sikerült, mert Zapletalék elképesztően mennek, viszont időben sikerült sokat javulnunk a tegnapi naphoz képest. Kaptunk némi betekintést a környék élővilágába is, a szakaszon láttunk őzet, nyulat, de még fácánt is.

Joan Roca Vila – Schlesser Original SP01 – 3. hely, +6:20 Szuper volt, egyre jobban megy. Sikerült előrelépnünk, amiben fontos szerepe volt annak is, hogy az egyik ellenfelünket defekt hátráltatta. Nincs már sok hátra a célig, így kockázatot nem vállalunk, de igyekszünk egyre inkább feszegetni a határokat.

Hangodi Zoltán – Klement Mosquito – 4. hely, +6:59 A szemem sokkal jobb állapotban van, mint tegnap, ami könnyít valamelyest a helyzetemen. Igyekeztem nagyon pontosan navigálni, miközben a tempót is fokoztam és ennek az lett a jutalma, hogy a 2. idővel teljesítettem a délelőtti szakaszt. Ez meg is lepett egy picit. Előreléptem a 4. helyre, amiben fontos szerepe volt Szalayék defektjének is.

Lónyai Pál – BMW X5 RR – 5. hely, +7:48 Egyáltalán nem foglalkoztunk az idővel, vagy mással, egyszerűen csak mentünk és tettük a dolgunkat. Kockázatot természetesen nem akartunk vállalni, de így is sikerült a 3. idővel zárnunk ezt a menetet. Elégedettek egyáltalán nem vagyunk, de persze örülünk ennek a részeredménynek. Imádom ezeket a kemény, gödrös, embert és gépet komoly próba elé állító gyulai pályákat.

Szalay Balázs – Opel Mokka – 6. hely, +7:48 Közel, körülbelül 8 kilométerrel a szakasz vége előtt kaptunk egy jobb hátsó defektet. Mindenképpen meg kellett állnunk, hogy kicseréljük, mert szétütötte volna az autó hátulját. Ezzel sokat buktunk, amit borzalmasan sajnálok, mert már sikerült megközelítenünk Feketét, már láttuk a porát. A defekt egy picit elvette a kedvemet…

Tomas Ourednicek – Hummer H3 Evo – 7. hely, +9:21 Tökéletesen sikerült számunkra a szakasz. Gyorsabbak voltunk, mint tegnap. Élveztük!

Fazekas Károly – BMW X6 RR – 8. hely, +9:57 Különösebb eseményektől mentes volt számunkra ez a szakasz. A futómű az egész hétvégén át tartó problémák után javult egy ici-picit, de ennek csak később tudunk majd a végére járni. Ouredniceket talán el tudjuk kapni délután, meg is fogjuk próbálni.

Varga Imre – Nissan King Cab – 10. hely, +34:02 Majdnem sikerült összehoznunk a verseny legnagyobb bukfencét. Egy bukkanónál négy kerékkel emelkedtünk a levegőbe, a földre pedig a bal első kerékkel érkeztünk vissza. Óriási szerencse, hogy sikerült korrigálni, mert volt pár másodperc, amikor tényleg úgy éreztük, hogy utasok vagyunk egy gyorsvonaton. Megyünk tovább, megtesszük, ami tőlünk telik.

Sebestyén Sándor – Toyota Land Cruiser T2 – 13. hely, +43:14 Volt egy nagy orra érkezésünk, ami visszavetette picit a lendületünk. Úgy éreztük, hogy vissza kell fognunk magunkat.

Korda Erik – Nissan Qashqai – 15. hely, +52:26 Az életünkért küzdve mentünk, mindezt azért, hogy egy satnya 9. hely legyen a jutalmunk a szakaszon… Azt hiszem, hogy ez mindent elárul a jelenlegi helyzetünkről.

Sólyom Olivér – Nissan King Cab – 16. hely, +56:11 Az első gátlóinknak lőttek, így a kocsi olyan hajóvá változott, mint egy nagy amerikai Buick. Elengedtük a kamion, utána pedig mentünk tovább, amolyan természetjáró, nyugodt autózást folytatva. Kell némi idő, hogy ráérezzünk erre a kocsira. Szerintem az évad hátralevő része is erre fog elmenni..

Lovász György – Toyota Land Cruiser TH A navigátorom mára szerencsére tökéletes formában van, nagyon jól sikerült a szakaszunk és gyorsabbak voltunk kategória-ellenfelünknél. Sok volt a por, de élveztük nagyon.

Kaposi Zoltán – GTA Nissan Pickup Kitört a féltengely. Körülbelül 30 kilométernél már éreztük, hogy gond van. Jöttünk még egy darabig, de utána megadta magát. Szerelőink egy rafinált mankókerék-megoldást találtak ki, amivel bejuttatjuk a kocsit a parc fermébe. Sajnálom, hogy így alakult, mert csodálatos hétvégénk volt. Egyszerűen imádom a hazai pályát, a hazai közönséget.

Kovács Miklós – Scania Qualisport V8 Az első öt-tíz kilométer az ébredezés jegyében telt, de utána is jobbára csak nyugdíjas tempót mentünk. Ha lenne autós-kamionos közös értékelés, 4-5 autót utasítottunk volna magunk mögé.