Hullámvasút, mecset, gépátvétel

20150327Furcsa, ugyanakkor érthető is. A Szalay Balázs, Fabian Lurquin kettős a tereprali világkupa-sorozat második futamára, az Abu Dhabi Desert Challenge-re készül, túl van az adminisztratív ellenőrzésen, és az Opel Mokka átesett a kötelező gépátvételen is. Közben pedig a versenyzőknek arra is jutott idejük, hogy szétnézzenek egy kicsit Abu-Dzabiban.

A két navigátor (mert persze a gerincműtéte utáni rehabilitációját töltő Bunkoczi László is elkísérte a csapatot) a Ferrari World felé vette az irányt, a különleges, felnőtteknek (is) szóló vidámparkba, ahol kipróbálták a 220 km/órás sebességgel száguldó hullámvasutat, és persze a Formula–1-es szimulátort is.
A pilóta eközben a Sejk Zájed mecsetbe ment – no nem imára, hanem egyszerűen csak azért, hogy megcsodálja a világ nyolcadik legnagyobb mecsetének monumentalitását, s hogy átjárja a béke érzése, amit a hely (a hatalmas, fehér mecset) magából áraszt. Szükség is volt a nyugalomra, izgalmakból ugyanis az elkövetkező egy hétben úgysem lesz hiány – a sivatagi száguldás sohasem unalmas.

Persze, szombaton még ráhangolódnak a viadalra: az abu-dzabi Formula–1-es pályán tartják meg a két kilométeres szuperspeciálist, amely után az első tíz helyezett rajtpozíciót választhat, a mögöttük jövők pedig a célba érkezés sorrendjében indulnak.
Megjegyzendő: az adminisztratív és a technikai ellenőrzés is a Yas Marina Circuiten, vagyis az ultramodern F1-es pályán zajlott – ilyen előkelő elbánásban sem gyakran van részük a sivatagban edződött versenyzőknek, hogy épített boxokban készíthetik fel a viadalra az autókat és motorokat.
„Nagyon érdekes látni ezt az elképesztő infrastruktúrával felépített pályát, remélem, egyszer a Hungaroringen is lehetőség lesz ilyen nagyszabású fejlesztésekre, mert ez itt lenyűgöző. Jó érzés, hogy ott száguldhatunk majd, ahol Button meg Alonso és Vettel rója a köröket. Ha nem is velük, de nekünk is lesz kivel versenyezni: nyolc Mini és öt Toyota nevezett a viadalra, de azért így is remélem, hogy beférünk a top tízbe” – nyilatkozta Szalay.
Ami az új navigátort, Fabian Lurquint illeti (a belga mitfahrer egyébként csak a csapatban új, a terepraliban nem – hét Dakaron állt rajthoz és az abu-dzabi viadalon is négyszer indult már…), ő azzal töltötte a csütörtököt és a pénteket, hogy barátkozott az autóval. Beállították az ülését, a biztonsági öveket – és meglepődött, hogy az Opel Mokkában nincs légkondi, mert az előző autóiban volt…
Bunkoczi persze adott neki néhány jó tanácsot Szalayval kapcsolatban, például azt, hogy reggel egy órával a rajt előtt ébressze fel, aztán tíz perccel később megint, és ha nem látja sehol, akkor tíz perc múlva megint menjen oda a sátrához. Persze, azért szakmai dolgokról is beszélgettek.

„Elmondtam neki, hogy mikor kell visszafogni Balázst, és azokat az apró trükköket, amelyekre vele kapcsolatban figyelni kell verseny közben, például, bizonyos időközönként figyelmeztetni kell, hogy igyon elegendő folyadékot” – mondta Bunkoczi.
„Tudom, hogy Balázs az Africa Race-en elszenvedett balesete óta először ül versenyautóban, úgyhogy az első kilométereken biztosan nem lesz olyan magabiztos, amilyen szokott lenni, ami teljesen természetes. Ám amint belerázódunk, azt a taktikát fogom követni, amit kér tőlem és amit előre megbeszélünk. Ha úgy akarja, visszafogom, ha azt mondja, menjünk, ahogy a csövön kifér, akkor hajtani fogom. Bár azt szem előtt kell tartani, hogy az autó ezután a verseny után Egyiptomba hajózik, úgyhogy egy darabban kell maradnia” – nyilatkozta Fabian Lurquin.