Hogy ízlik Budapest?

becs_2A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai képviselete rendhagyó helyszínen, rendhagyó prezentáció keretében mutatta be az osztrák szakmai partnerek és a sajtó számára a téli Budapest-kampány (BWI – budapestwinter.com) elemeit, s a fürdőváros aktualitásait.

 „Hogy ízlik Budapest?” mottó jegyében a Szamos cukrászda frissen megnyílt bécsi szalonjában tartott sajtótájékoztatón Kovács Balázs, az MT Zrt. ausztriai képviseletének vezetője hangsúlyozta, hogy Budapesten a közelmúltban rengeteg új fejlesztés valósult meg, amelyek a fürdővárost lendületes, s a fiatalok számára is trendi utazási célponttá varázsolták. A hallgatóság megismerhette a Rudas fürdő példáján keresztül, miként lehet ötvözni a tradíciót a kényeztető wellness és az innovatív modern életérzéssel. Bak Judit a Szamos cég PR igazgatója a hazai kávéházi kultúra bemutatásán keresztül ismertette a megújult hazai gasztronómiai kínálatot.

Jean-Marc Hillenberg, az ÖBB vasúttársaság railjet projektvezetője a téli menetrend kapcsán kiemelte, hogy Budapest és Bécs között immár 11 járat közlekedik naponta. December 14-től a két főváros között még gyakrabban és gyorsabban közlekednek a vonatok, a bécsi új főpályaudvar és a budapesti 4-es metró átadásával 2 óra 20 percre rövidült a menetidő. A tájékoztatón szó esett az osztrák Vamed Vitality Csoport és az Aquaworld között frissen megkötött szerződésről is, amely további ösztönzést jelent az osztrák vendégforgalom élénkülése szempontjából. Az Aquaworld Resort Budapest és az ÖBB felajánlásának köszönhetően értékes nyeremény is gazdára talált a BWI-prezentáció során.

A Magyar Turizmus Zrt. sajtóaktivitásának köszönhetően egymás után jelennek meg az informatív és turistacsalogató cikkek Budapestről az osztrák sajtóban. Ausztria legnépszerűbb utazási magazinja, a Reise aktuell egyik legutóbbi összeállítása kiemelten foglalkozott a „trendi Budapesttel”. Részletesen beszámolt arról, hogy a város turizmusa mekkora utat tett meg, míg a gulyásleves imázstól eljutott a jelenleg átélhető innovatív „trendi” életérzéshez és városképhez, amelyet a külföldi látogatók hazánk fővárosában tapasztalnak. A háromoldalas, képekkel gazdagon illusztrált turisztikai cikk szerzője az MT Zrt. tanulmányútjának keretében járt Budapesten. Hasonló hangvételű cikkek jelentek meg a közelmúltban Ausztria két legolvasottabb napilapjában, a Heute és az Österreich napilapban, mindkettő Budapest “scharmos” és fiatalos arcát mutatta be. Az elkövetkezendő hetekben vezető osztrák turisztikai magazinokban és online fórumokon – Besser Reisen, Onrail Magazin – olvashatnak majd Budapest téli varázsáról.

A megjelenéseknek köszönhetően Ausztriában több milliós olvasótábor értesül budapesti programajánlókról és tippekről, amelyek hazánkba invitálják az osztrák turistát. December elején és közepén számos vezető osztrák médium képviselője járt Budapesten az MT Zrt. szervezésében. Az MT Zrt. osztrák piacon folytatott aktivitásáról és a tervezett akciókról további infók itt találhatóak: http://at.gotohungary.com/hirek_ms_at.