Hét Opel világpremier Frankfurtban, az Insignia OPC-től a Monza Conceptig

  • Frankfurtban mutatkozik be az új Insignia sportkocsija, az OPC
  • Prémiumszintet kínál az új Insignia-család, a kalandkereső Country Tourerrel
  • Jövőbe utaztat a Monza Concept designja és interaktív kommunikációja
  • Egyénibb, sokoldalúbb és ügyesebb lett a városi kisautó, az ADAM
  • Új motorok nyugodt járással, nagy teljesítménnyel és kis fogyasztással

monza conceptRüsselsheim/Frankfurt. Hét világpremierrel lép fel Frankfurtban az Opel: szeptember 12. és 22. között a 8-as csarnok 3200 négyzetméteres D 09 standján először lesz látható az új Opel Insignia OPC, friss küllemmel, átdolgozott futóművel és innovatív szórakoztató-tájékoztató berendezéssel. 2,8 literes V6-os turbómotorjának 239 kW/325 LE teljesítménye és 435 newtonméter nyomatéka 6,0 másodperc alatt repíti nulláról 100 km/órára! Ám hasonlóan nagy feltűnést kelthet a megújult designnal, iránymutató infotainment-rendszerrel és osztályelső motorokkal felvonuló Insignia-család – négyajtós, ötajtós és Sports Tourer – legújabb tagja is, a Country Tourer.

A holnap mobilitásából és interaktív autós kommunikációjából a Monza Concept ad ízelítőt, de olyan modellek és megoldások, mint az ADAM Siri Eyes Free funkciója, vagy az új motornemzedék már ma megmutatják, milyen is a korszerű autózás. Frankfurtban mutatkozik be többek között az 1.6 SIDI Turbo új, 200 lóerős változata a Cascada gépteteje alatt, illetve a hatfokozatú sebességváltóval kombinált új, kis benzinmotor-család.

„Erős termékeink visszavezetik az Opelt a siker útjára, innovatív koncepcióink pedig kijelölik az autózás jövőjének útját. Attraktív modellek, modern technikák és széles választék hoznak minket minden korábbinál jobb helyzetbe. Nemsokára személyesen is meggyőződhetnek minderről, Frankfurtban!” – invitálta az Opel igazgatója, Dr. Karl-Thomas Neumann, a látogatókat a márka kiállítására.

Új Insignia OPC: az Opel-erőmű világpremierje

Imponáló 239 kW/325 LE és 435 newtonméter – az Insignia OPC az Opelek abszolút teljesítménycsúcsát képviseli. Frankfurtra új ruhát is ölt: áttervezett orra és fara, valamint jellegzetes OPC designelemei, mint az autó elejének szablyafogazású optikája és a farba integrált kipufogók kihangsúlyozzák az erejét: rögtön egy gyors körre vágyik az ember a Hungaroringen!

A megkapó küllem alatt csúcstechnika rejtőzik. Részleteiben tovább tökéletesítették az OPC futóművet, például, akárcsak a többi Insignia esetében, lecserélték a hátsó felfüggesztés alkatrészeinek kereken 60 százalékát. A zaj- és rezgési viselkedést finomításokkal tették harmonikusabbá, az ESP új szoftvere pedig dinamikusabb hangolást tesz lehetővé, és különösen jól kezeli az alulkormányzottsági tendenciákat. Az állítható csillapítású FlexRide futómű megváltoztatott, OPC-s karakterisztikája tökéletes útfogásról gondoskodik, gyorsabban reagál, és finomabban válaszol a különböző manőverekre. Az OPC limuzin 6,0 másodperc alatt katapultálja magát százra (Sports Tourer: 6,3 s), és elektronikusan lehatárolt 250 km/órát ér el. A korlátozás nélküli változat 270 km/órája még ezt is felülmúlja, míg a Sports Tourer 265 km/h-ra képes. A hatékony fékezést komoly igénybevétel esetén sem túlmelegedő, nagyteljesítményű Brembo fékrendszerre bízták.

A volán mögött versenyzőnek érezheti magát a pilóta: Recaro Performance ülések, amelyek opcióként bőrkárpittal és memóriafunkcióval is kaphatók, OPC-váltógomb és teljesen új műszerfal, illetve középkonzol teremtenek megfelelő hangulatot. A szokásos műszereket helyettesítő, opcionális, nyolccolos kijelzőre olyan információk is lehívhatók, mint az olajnyomás, az olajhőmérséklet, az akkufeszültség, a fojtószelep-állás, a fékteljesítmény és a centrifugális erő.

Az új, kívánságra fűthető Performance-volán alatt váltóbillentyűk állnak kézre, ha automata az atuó. Ezáltal akkor is villámgyorsan, kézzel kapcsolgathat a vezető, ha egyébként automatikus módban van az erőátvitel. Ha viszont a következő 12 másodpercben nem nyúl a billentyűkhöz, a jármű magától visszatér az önműködő fokozatváltásokhoz. Így egyesíti komfortosan az Insignia OPC a kétféle lehetőség előnyeit.

Új Insignia: megújult infotainment

Az új Opel Insignia négy- illetve ötajtós és Sports Tourer kivitele kívül-belül magasabb szintre emeli a „szoborszerű design németes precizitással” filozófiát. Mindegyik teljesen új infotainment-nemzedékkel áll rendelkezésre, amely az okostelefon különböző funkcióit integrálja az autóba, és egyszerűen, érintőpaddal, érintőképernyővel, kormánygombokkal valamint hangvezérléssel kezelhető.

A motorháztető alatt új, erős, és hatékony közvetlen befecskendezéses gépek dolgoznak, mint a kétféle benzines turbó, vagy a 99 grammos turbódízel. A kétliteres dízelmotor mindkét teljesítménylépcsőjét (88 kW/120 LE és 103 kW/140 LE) az A+ hatékonysági kategóriába sorolja a csekély emisszió. Fogyasztásuk, mind a négy-, mind az ötajtós karosszériával, Start/Stoppal és hatfokozatú váltóval csupán 3,7 liter, ami megfelel 99 g/km CO2-nek (Sports Tourer: 3,9 l/100 km és 104 g/km CO2). Ezzel kategóriájának legtakarékosabb dízelautója az Opel Insignia 2.0 CDTI! A szép eredmény részben az aerodinamikának köszönhető: a 0,25-ös alaktényező a világ legáramvonalasabbjává teszi az ötajtós limuzint, míg a Sports Tourer a széria kombik között a legjobb, 0,28-cal.

Új Insignia Country Tourer: a kalandkereső

Szintén világpremierre készül az Opel Insignia Country Tourer. Míg testvére, a Sports Tourer a családok és az üzletemberek elegáns autója, ez a kalandvágyat ébreszti fel. Jellemzői a első és hátsó alvázvédő lemez, a markáns burkolatok elöl, oldalt és a kerékíveknél, a kettős kipufogóvég és a nagyobb szabad magasság. Ez az autó a város határán kívül, sőt, az aszfaltút vége után is megállja a helyét! Erőteljes külseje modern összkerékhajtást és húzós motort rejt, például a kétliteres, közvetlen befecskendezéses SIDI benzinest (184 kW/250 LE) vagy a 2.0 BiTurbo CDTI dízelt – mindkettő csúcsnyomatéka 400 newtonméter.

Monza Concept: vízió az autózás jövőjéről

Atletikus könnyedség kívül, páratlan vetítéstechnika belül, és a fenntarthatóságot szolgáló modul hajtástechnika – az Opel Monza Concept maga a szépség és a modern hatékonyság! Ez a koncepcióautó is Frankfurtban mutatkozik be, sejtetve, hogy mi várható a jövőben az Opeltől.

Fejlesztésének középpontjában a hatékonyság és a kommunikáció állt. Karosszériája inkább könnyedséget sugall, mintsem nyers erőt. Interaktív kommunikációjával pedig ugrásszerűen vált át magasabb szintre az új szórakoztató-tájékoztató berendezés. Valamennyi információ innovatív vetítéstechnikával jelenik meg az ajtótól ajtóig tartó műszerfalon – ami autóipari világújdonság. Hasonlóan úttörő jellegű a Monza Concept modul-felépítése, amely a lehető legnagyobb választási szabadságot adja a hajtómű terén. Ez az autó már ma kézzel foghatóvá teszi a holnap járműtechnikáját.

Bővebb választékban, jobb kapcsolódási lehetőségekkel jön a nagy egyéniség, az ADAM

A csibészes Opel ADAM a leginkább személyre szabható és a legjobb okostelefonos kapcsolódási lehetőségekkel rendelkező kisautója. Frankfurtra újabb külső és belső opciók bőséges választékával készül! Új fényezéseket kap a karosszéria és a tető, új kerekek és dekorációk jelennek meg. A műszerfalon, a középkonzolon és az ajtókon friss színek fogadnak, de vannak új üléshuzatok és tetőkárpitok is. Mindez megsokszorozza a variációs lehetőségeket – mindenki összeállíthatja álmai autóját.

Frankfurtban ott lesznek az ADAM különkiadásai is, IntelliLink infotainment-rendszerrel és Siri Eyes Free hangvezérléssel. Akinek van iOS 6-kompatibilis iPhone-ja, csak bekapcsolja a Siri Eyes Free-t a kormány egyik gombjával, és már használhatja is a telefont – miközben keze a volánon, szeme az úton marad.

1,0 literes SIDI-Turbo, 85 kW/115 LE: új háromhengeres benzinmotor

2016-ig három teljesen új motorcsalád összesen 13-féle motorjával jelenik meg az Opel. Frankfurtban az újonnan konstruált, 85 kW/115 LE teljesítményű háromhengeres SIDI (SIDI = Spark Ignition Direct Injection) debütál. A közvetlen benzinbefecskendezésű, egyliteres, benzines turbó nemcsak tiszta üzemű, hanem a működési kultúrájával is kiemelkedőnek számít a háromhengeresek között. Hangja és sima járása jobb sok négyhengeresnél. 166 newtonméterét széles sávon, 1800 és 4700/perc között fejti ki. Szintén új, hatfokozatú váltóval jövőre jelenik meg az ADAM-ban.

Cascada 1.6 SIDI Turbo: 147 kW/200 LE és sok-sok friss levegő

Egy lökettérfogat-kategóriával följebb áll rajthoz az 1.6 SIDI Turbo nagyteljesítményű változata: 147 kW/200 LE, túltöltéssel 300 newtonméter és 235 km/órás sebesség teszi Frankfurt egyik sztárjává a középkategóriájú Cascada kabrió csúcsmodelljét. Teljesen új négyhengeres motorja közvetlen befecskendezésű, és nemcsak az Opelnél osztályelső, hanem nyomatékával veri vetélytársait is. Az 1.6 SIDI Turbo (125 kW/170 LE) mellé áll be a sorba, amely már a Cascada piaci bevezetésekor, tavasszal megjelent.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*