„ Haladunk a célunk felé, de még rengeteg munka vár ránk”

A BMW Racing Team Toth mindkét versenyzője, ifjabb Tóth Imre és Sebestyén Péter is mindkétszer a legjobb húszban végzett vasárnap az aragóni futamokon a Superbike-vb csúcskategóriájában

Túl van Aragónban a BMW Racing Team Toth a Superbike világbajnokság csúcskategóriájában a második versenyhétvégén is, és a magyar csapat mindkét pilótája a vasárnapi futamokon a legjobb húszban végzett: ifjabb Tóth Imre kétszer a 18., míg a kategória történetének második legfiatalabb pilótájaként induló Sebestyén Péter előbb a 20., majd a 19. helyen végzett. A csapat szereplése egyre jobb irányt mutat, és a mostani adatokkal megerősítve további fejlődés várható két hét múlva, az asseni versenyhétvégén.

Sporttörténelmi pillanat volt Ausztráliában, amikor a BMW Racing Team Toth két magyar versenyzője kigurult Phillip Island aszfaltjára a Superbike-világbajnokság csúcskategóriájában. Ilyen szinten ugyanis még sosem versenyzett teljes szezont magyar istálló. A csapat ezen a hétvégén a spanyolországi Aragónban folytatta a szereplését, és ezúttal már mindkét pilóta teljesítette a két futamot, ráadásul mindketten a legjobb húsz között végeztek.

Ifjabb Tóth Imre az első futamon sajnos elrontotta a rajtját, és ez több körön keresztül rányomta a bélyegét a teljesítményére. A versenytáv második felében azonban ráérzett a pályára, és ennek megfelelően folyamatosan javult, és a végén sikerült a 18. helyre felküzdenie magát. A második futamon viszont jól kapta el a rajtot, ám ezúttal váltógondok hátráltatták, ám így is sikerült jó köröket teljesítenie, aminek következtében ismét a 18. helyen zárt.

„Eléggé küzdelmes versenyeken vagyok túl, rengeteg gondom volt, igaz, nekem is voltak hibáim, de úgy érzem, az első futam vége elég jól sikerült. A második versenyen a rajtom jó volt, sőt, az első körökben nagyon jól éreztem magam a motoron. Sajnos a futam utolsó harmadában váltógondjaim akadtak, és ennek okát mindenképpen meg kell találnunk. Úgy érzem, az első, ausztráliai versenyhez képest sikerült előre lépnünk, és az alapbeállításokat is megtaláltuk a következő, asseni versenyhétvégére. Haladunk a célunk felé, ám rengeteg munka vár még ránk” – értékelte a versenyeken nyújtott teljesítményét Imi.

Sebestyén Péter mindkét futamon remekül kapta el a rajtot, ám amíg délelőtt az első kör végén előzés közben hibázott és elhagyta a pályát, addig a második versenyen bevetett új beállítás nem bizonyult nyerőnek, így Peti előbb a 20., majd a 19. helyen zárt.

„Kifejezetten jól kaptam el a rajtokat, ami jó jel a továbbiakra nézve, ám sajnos az első futamon hiába előztem le több versenyzőt, ha az első kör végén hibáztam, és mire visszataláltam a pályára, már sehol sem volt a mezőny. Végig egyedül motoroztam, ám legalább teljesítettem életem első versenyét, ahol rengeteg tapasztalatot szereztem. A második futamra egy új beállítást próbáltunk ki, ami végül rossznak bizonyult. Ennek ellenére sokat léptem előre, és végre egy egész versenyhétvégét a BMW-n tölthettem. Kezdem megszokni az új kategóriát, az itteni versenyszituációkat, és most már az a legfontosabb feladatunk, hogy Assenre megtaláljuk a futómű optimális beállítását” – jelentette ki Peti.

 

Az Aragóni futam végeredménye

8.40 – 8.55  Superbike warm up

Eredmény: 1. Davide Giuliano (olasz, Ducati Superbike Team) 1:58.402, 2. Tom Sykes (brit, Kawasaki ZX-10R) 1:58.568, 3. Jonathan Rea (brit, Honda CBR1000RR) 1:58.604,  … 22. Ifjabb Tóth Imre (magyar, BMW S1000 RR) 2:03.177, … 26. Sebestyén Péter (magyar, BMW S1000 RR EVO) 2:05.784.

10.30 – Superbike első futam

Eredmény: 1. Tom Sykes (brit, Kawasaki ZX-10R), 2. Loris Baz (francia, Kawasaki ZX-10R) 4.275 mp hátrány, 3. Jonathan Rea (brit, Honda CBR1000RR) 8.418 mp hátrány, … 18. Ifjabb Tóth Imre (magyar, BMW S1000 RR) 1:48.781, … 20. Sebestyén Péter (magyar, BMW S1000 RR EVO) 2:01.152.

13.10 – Superbike második futam

Eredmény: 1. Tom Sykes (brit, Kawasaki ZX-10R), 2. Loris Baz (francia, Kawasaki ZX-10R) 0.338 mp hátrány, 3. Marco Melandri (olasz, Aprilia Racing Team) 0.470 mp hátrány, … 18. Ifjabb Tóth Imre (magyar, BMW S1000 RR) 1:37.427, 19. Sebestyén Péter (magyar, BMW S1000 RR EVO) 2:04.042.