Foci VB nyelven szólva: az Opel fölényesen vezet az első félidő után

 •Több, mint ötezer eladott autó •Kétszer gyorsabban nő az Opel, mint a piac •A márka piaci részesedése három százalékkal nőtt


•Több, mint ötezer eladott autó
•Kétszer gyorsabban nő az Opel, mint a piac
•A márka piaci részesedése három százalékkal nőtt

Budapest/ Az Opel kirobbanó formában zárta az első félévet: 5.007 autó eladásával közel félezer darabbal jár a második helyezett vetélytárs előtt. Az előző év hasonló időszakához képest az összesített személyautó és kishaszon gépjármű piacon az Opel 68 százalékos növekedést produkált lényegesen felülteljesítve az egyébként szépen növekedő (25,9%) magyarországi összeladásokat.

Személyautó fronton az Opel immár negyedik éve megszakítás nélkül piacvezető, ez most a számok nyelvén 4.533 eladott autót (tavaly ilyenkor 2.736) és 13,74 százalékos piacrészesedést jelent. A kishaszon gépjárművek piacán az Opel 474 autó eladásával majdnem megduplázta az előző év hasonló időszakának eladásait  Természetesen – a korábbi évekhez hasonlóan – őrzi vezető helyét az Opel a magáneladásokban is. A márka eladásaiban a magánvásárlók aránya 31 % – ez jóval a piaci átlag fölött van.

„Most hozza meg igazi gyümölcsét az az Opel stratégia, amely a piaci recesszió idején is kiemelt figyelmet fordított a magán ügyfelekre” – mondta Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója. „ Nagyon széles modell palettát kínálunk mind a céges, mind a magánvásárlók részére ennek megfelelően minden igényt ki tudunk elégíteni, legyen szó hagyományos alsó-közép kategóriás autóról, mint az Astra vagy kompakt szabadidő autóról, mint a Mokka.”

Visszatérve a foci nyelvére: az Opelnél nem egyetlen sztár „rúgta a gólokat”. A legtöbb eladást az Astra (1.259) és a Corsa (809) hozta, de kiemelkedő eredményt ért el a Zafira (542) illetve a két szabadidő autó, a Mokka (528) és az Antara is (485). Az első félévben megduplázódtak a Meriva eladások (315) és a tavalyinál több Insignia (356) kelt el .

„Természetesen szeretnénk így folytatni az év második felében is” – mondta Koncz Gábor. „A célunk a növekvő piacon továbbra is az átlagosnál gyorsabban növekedni és megőrizni az Opel vezető pozícióját. A siker letéteményese, a modellpaletta tovább frissül: ősszel érkezik az új Vivaro, az Opel ADAM kínálata a Rocks mini szabadidő autóval bővül és az év vége felé várjuk az új Opel Corsa hazai bemutatkozását.”

Szentgotthárdon, az Opel magyarországi motorgyárában az eddigi 1.6-os benzin és dízel motorok mellett két hét múlva elindul a legújabb kis benzinmotorcsalád sorozatgyártása. E motorcsalád első tagja, a 115 lóerős egyliteres háromhengeres az ADAM Rocks-ban debütál és bekerül az új Opel Corsa motorházteteje alá is. A rövidesen tehát már három különböző motorcsaládot egyszerre gyártani képes szentgotthárdi üzemben a termelés jelentős felfutása a jövő évtől várható és ennek megfelelően Európa szerte egyre több Opelben fog majd magyar „szív dobogni”.