Filmes Együttműködések is segítik a kínai beutazóforgalom élénkítését

A kínai beutazóturizmus további bővülését vetítik előre azok a sanghaji tárgyalások, amelyeket Bienerth Gusztáv folytatott a Sanghaji Turisztikai Hivatal, kelet-kínai turisztikai- és média óriásvállalkozások vezetőivel október 20-án. A turizmusért felelős kormánybiztos sokat vár azoktól az újszerű együttműködésektől is, amelyek népszerű kínai filmek magyarországi forgatása kapcsán indultak el.

 

Az ázsiai ország egyik legfejlettebb gazdasági térségében található 25 milliós metropolisz turisztikai hivatalának igazgatóhelyettesével egyetértettek abban, hogy Budapest és Sanghaj testvérvárosi kapcsolatának szinergiáit is ki lehet aknázni a kétoldalú turistaforgalom élénkítésére. Connie Cheng szerint mindezt nagyban megkönnyíti, hogy hazánk konzulátust és vízumközpontot is működtet Sanghajban.

 

A turizmusnak újabb lendületet adna a két nagyváros közötti közvetlen légi összeköttetés, amelynek megvalósításáról a kormánybiztos a China Eastern légitársasággal egyeztetett. Li Yangmin hosszútávon több kínai desztináció és a magyar főváros között is látja ennek lehetőségét.

A kormánybiztos sokat vár azoktól az újszerű együttműködésektől is, amelyek helyi média nagyvállalatokkal indultak el népszerű filmsorozatok magyarországi forgatása kapcsán, s amelyek szponzorai jelentős, kiutaztatásban érdekelt kínai utazási vállalkozások. Az egyik legnagyobb kínai online utazásszervező, az Lv Mama kiutazási üzletág igazgatója szerint az általuk támogatott, Brothers of Flowers sorozat Magyarországon forgatott epizódja is hozzájárult ahhoz, hogy cégüknél idén megduplázódott a magyarországi utazási foglalások száma.

 

Ugyancsak lendületet adhat jövőre az utazókedvnek a kínai sikerszéria, a Love Actually befejező részeinek budapesti forgatása is. A 4-500 millió nézőhöz eljutó sorozat magyarországi részeit jövőre mutatják be Kínában. Főszponzora, a Qunar.com utazási vállalkozás az új epizódokkal hazánkat is népszerűsíti majd, amelyben a magyar a forgatási helyszínek turisztikai célpontként is bemutatkoznak.

Bienerth Gusztáv sanghaji látogatása alkalmával a televízió- és rádióállomásokkal, valamint jelentős nyomtatott és online média portfólióval rendelkező Shanghai Media Group vezérigazgatójával is találkozott. Wang Jianjunnal a kormánybiztos egy nagyobb, Budapestet és Magyarországot bemutató kampány előkészületeiről folytatott megbeszélést, amelyen szó esett a 2024-es budapesti olimpiai pályázat médiatámogatásról is.