Félig teli pohár, előzésbe kezdő hátsó kerék

Az álmoskönyv szerint nem jelent jót, ha menet közben megelőz a bal hátsó kereked. Márpedig Szalay Balázzsal és Bunkoczi Lászlóval éppen ez történt az Africa Race második szakaszán Jorf el Hamam és Tagunit között.  

De menjünk sorban!

Remekül kezdődött a szakasz a híres merzugai dűnék között: a trükkös navigáció minden elemében jelesre vizsgázott Bunkoczi, egyre-másra hagyta maga mögött az ellenfeleket az Opel Dakar Team párosa. Ráadásul a szakasz is csodás volt: vérbeli terepralis szelektív – dűnékkel, triálos szakasszal, hegymászással, onnan ereszkedéssel, megint dűnékkel. Szóval megkaptak mindent a versenyzők, amit szeretnek ebben a sportágban.
„Nem kellett sokat várnunk egy vérbeli afrikai napra! Igaz, a rajt után, a dűnék között rögtön szembe jött velünk egy néző, alig tudtuk kikerülni, de végül szerencsére sikerült, utána pedig nagyon jó tempót tudtunk diktálni, egyetlen métert sem tévedtünk, miközben a többiek azért el-elbizonytalanodtak. Minden rendben ment, egészen húsz kilométerrel a cél előttig. Akkor lassú defektet kaptunk, s bár húztam, ameddig lehetett, végül ki kellett cserélni. De nem is ezzel volt a gond, hanem azzal, hogy sajnos nem sikerült jól rögzíteni az új abroncsot, úgyhogy egyszer csak azt láttam, megelőz minket a bal hátsó k erekünk. Rengeteg időt veszítettünk azzal, hogy Laci megkereste, kétszáz métert visszagurította, majd pedig a más kerekekről leszedett csavarokkal rögzítettük. Ráadásul a féket is leverte, úgyhogy az utolsó kilométereken nem volt fékünk” – mesélte a sztorikat Szalay Balázs, aki az autós mezőnyben a 13. helyen végze tt, az összetettben pedig a 12. pozícióból kezdheti meg a felzárkózást.

„Jó kis napunk volt… Majdnem – tett hozzá Bunkoczi. – A szakasz eleje nagyon élvezetes volt, jól mentünk, és minden navigációs csapdát elkerültünk. Azután a semmiből kaptunk egy defektet, amit viszonylag gyorsan ki is cseréltünk. Lehet, hogy túl gyorsan is, mert a kerék sajnos megelőzött minket egy óvatlan pillanatban – ami az álmoskönyv szerint nem jelent túl jót. Nem értem hogyan, de ezt úgy látszik, elrontottam. Kerestük, nagy nehezen visszatettük az abroncsot, amivel sokat veszítettünk, de még így is félig teli a pohár, mert ezt leszámítva jó kis napunk volt.”

Ami pedig a folytatást illeti, az Opel Dakar Team szervizcsapata pillanatok alatt megoldotta a problémát, minden sérült alkatrészt kicserélt, úgyhogy Szalay és Bunkoczi bízik benne, csütörtökön száz százalékos teljesítménnyel folytathatja a versenyt.

A magyar kamionos egység, a Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trió a monstrumok között az ötödik helyen végzett, miután rögtön a rajt után meggyűlt a baja egy hatalmas dűnével. Háromszor vagy négyszer futott neki, mire átért rajta, úgyhogy ketten is utolérték. De nem volt csalódott, hiszen a neheze még hátravan.

AFRICA RACE

2. nap, Jorf el Hamam–Tagunit (össztáv: 476 km, ebből szelektív szakasz: 312.52 km). Autósok: 1. Mathieu Serradori, Didier Haqette (francia, Proto) 3:31:14, 2. Szazonov, Kuzmics (orosz, Hummer) 1:28 perc hátrány, 3. Grigorov, Elagin (orosz, Oscar) 5:40 p h., …13. Szalay, Bunkoczi (magyar, Opel Mokka) 47:02 p h. Kamionosok: 1. Anton Sibalov, Robert Amatics, Almaz Kisamijev (orosz, Kamaz) 3:32:31, 2. Sz. Kuprijanov, A. Kuprijanov, Tanyin (orosz, Kamaz) 14:09 p h., 3. Jacinto, Teixeira Marques, Cochinho (portugál, MAN) 39:17 p h., …5. Kovács, Czeglédi, Ács (magyar, Scania) 44:48 p h. Motorosok: 1. Pal Anders Ullevalseter (norvég, KTM) 4:21:29, 2. Newland (brit, KTM) 24:27 p h., 3. Agoskov (orosz, KTM) 27:39 p h.

Az összetettben. Autósok: 1.  Jurij Szazonov, Alekszej Kuzmics 4:10:07, 2. Serradori, Haquette 4:36 p h., 3. Grigorov, Elagin 8:51 p h., …12. Szalay, Bunkoczi 53:29 p h. Kamionosok: 1. Sibalov, Amatics, Kisamijev 4:15:52, 2. Sz. Kuprijanov, A. Kuprijanov, Tanyin 13:05 p h., 3. Jacinto, Teixeira Marques, Cochinho 40:02 p h., …5. Kovács, Czeglédi, Ács 45:51 p h. (A motorosoknak ez volt az első mért szakaszuk.)