Első ízben bővíti a megújult ŠKODA SUPERB COMBI SCOUT a SUPERB-családot

Első ízben kínálja robusztus SCOUT változatban zászlóshajóját a ŠKODA. A megújult SUPERB COMBI SCOUT tökéletesen ötvözi elegáns formavilágát és terepes erényeit multifunkciós és robusztus járművé, amiről a kizárólag Combi változatban és összkerékhajtással készülő modell már alapkivitelben egyebek mellett terepes dizájnelemekkel, 18 col peremátmérőjű „Braga” könnyűfém keréktárcsáival, a 15 milliméterrel megnövelt hasmagasságot is magában foglaló, , illetve különleges SCOUT-kivitelű utasterével gondoskodik. Kifejezetten a modell számára szerepel a palettán az új vérnarancs metál külső fényezés.

Arnold

A ŠKODA SUPERB COMBI SCOUT formájában a cseh márka új csúcsmodellel egészíti ki offroad-változatai kínálatát, amely változatlan hosszúság és szélesség mellett a kalandra termett modellek erényeivel és hangulatával kombinálja az elegáns ŠKODA SUPERB COMBI tágas térkínálatát. A hajtásrendszer, illetve a jármű aljának kőfelverődések elleni védőburkolatát és a 15 milliméterrel megnövelt hasmagasságot egyaránt magában foglaló megemelt és megerősített futómű , valamint az összkerékhajtás révén a SUPERB COMBI SCOUT a műutaktól távol is kedvező benyomást kelt. Mindezt a vezetői profil-választás (Driving Mode Select) további Offroad üzemmódja is segíti, az adaptív lengéscsillapítás szabályzás (DCC) pedig extrafelszereltségként rendelhető.

 

Két erőteljes és gazdaságos motor

A ŠKODA SUPERB COMBI SCOUT kizárólag egyaránt erős, benzin- és dízelüzemű erőforrásokkal lesz elérhető. A 2.0 TDI dízelaggregát teljesítménye 140 kW (190 LE), 400 newtonméter maximális forgatónyomatékát pedig hétfokozatú DSG sebességváltón keresztül továbbítja a négy kerék felé. A 2.0 TDI AdBlue-befecskendezésével, SCR-katalizátorával és dízel-részecskeszűrőjével megfelel az Euro 6d-TEMP kipufogógáz-szabvány előírásainak.

A benzines 2.0 TSI erőforrás 200 kW (272 LE) teljesítményt és 350 newtonméter maximális forgatónyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére. Ez a motor is már alapkivitelben hétfokozatú DSG sebességváltóhoz és összkerékhajtáshoz csatlakozik, s Otto-részecskeszűrőjével szintén teljesíti az Euro 6d-TEMP kipufogógáz-szabvány előírásait. A ŠKODA SUPERB COMBI SCOUT mindkét motorja tartalmazza az automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop System), illetve a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás rendszereit is, így különösen gazdaságos üzeműek.

 

Robusztus dizájnelemek, illetve alumíniumhatású és krómozott díszítőelemek

A ŠKODA jól ismert SCOUT-modelljeinek stílusában az új SUPERB COMBI SCOUT is markáns offroad-külsővel jelenik meg. Új tervezésű, megnövelt hűtőrácsa – mint minden megújult SUPERB modellen – az első lökhárítóba nyúlik és a SPORTLINE kivitelhez hasonlóan fekete kettős lamellázattal készül, ez esetben krómozott szegéllyel. A SUPERB-család további tagjaitól eltérően a SCOUT új tervezésű, egyaránt alumíniumhatású alsó védőlemezekkel kiegészített, robusztus első és hátsó lökhárítót kapott, míg kerékjáratait, oldalküszöbeit és ajtói alsó részét műanyagborítások óvják. Nemes hatású megoldás a tetősínek és az oldalablakok szegélyének egyaránt krómozott kivitele, a külső visszapillantó tükrök házai pedig alumíniumhatású felületűek. A sárvédőkön különleges SCOUT-plakettek tűnnek fel.

 

Alapkivitelében a megújult SUPERB COMBI SCOUT 18 col peremátmérőjű, opcióként kétárnyalatú „Braga” könnyűfém keréktárcsákkal szerelt kerekeken gördül, extrafelszereltségként pedig ugyancsak kéttónusú kivitelben a 19 colos „Manaslu” keréktárcsák is választhatók. Kifejezetten a modell számára szerepel a palettán az új vérnarancs metál külső fényezés. Az akár 2200 kilogramm vontatható tömeggel vonójárműnek is kiváló SUPERB COMBI SCOUT extrafelszereltségként rendelhető, kihajtható vonófeje mechanikus kireteszelésű.

 

Fahatású elemek és SCOUT-specifikus ülések

Utasterében különleges fahatású dekorbetétekkel fogad a ŠKODA SUPERB COMBI SCOUT, amelyek az első ülésekhez hasonlóan SCOUT-logót hordoznak. Az üléskárpitok SCOUT-specifikus szövetből kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal készülnek, kívánságra pedig barna díszvarrású Alcantara®/bőr kárpitozás, az első ülések első felére pedig új kontrasztárnyalatú szegély is rendelhető. Az ülésfűtés elöl az alapfelszereltség része, hátul opcióként rendelhető a külső üléshelyekre. A központi monitor offroad-képernyőkkel egészül ki, s beszálláskor speciális logóval köszönti a vezetőt.

A hátul helyet foglalók térdmagasságban mérhető bőséges lábtér jellemezte, magas színvonalú kényelme a ŠKODA modelljeire jellemző „Simply Clever” ötletek sorával növelhető tovább. Az első utasülés például kívánságra hátulról is elektromosan állítható, az extraként kínált alváscsomag pedig megnövelt méretű, kényelmes fejtámlákat, valamint plédet is tartalmaz. Amint a SUPERB minden Combi változata, a SCOUT is kategóriája legnagyobb, 660 és 1950 liter között variálható csomagterével érkezik. A csomagtérajtó kívánságra elektromosan mozgatható, az extrafelszereltségként rendelhető virtuális pedál (Virtual Pedal) technikájával pedig a hátsó lökhárító alatti egyszerű lábmozdulattal is nyitható.

2006 – megérkezik a ŠKODA első SCOUT-modellje

Az offroad-stílusú, robusztus modellek immár nagy hagyományokra tekinthetnek vissza a ŠKODA kínálatában, 13 évvel ezelőtt mutatkozott be ugyanis elsőként a ŠKODA OCTAVIA második generációjának masszív offroad-külsejű kivitele. A terepes modell gyorsan széles rajongói táborra tett szert, s az OCTAVIA harmadik nemzedékében is folytatódott a már alapkivitelben összkerékhajtással készülő kombi népszerűsége. KODIAQ (2017) és KAROQ (2018) család megfelelő tagjaival a cseh autógyártó SUV-modellpalettájára is sikerrel terjesztette ki SCOUT-koncepcióját.

 

 

*Minden energiafogyasztás- és menetteljesítmény-adat előzetes érték.