EGY LEGENDÁS VERSENYPÁLYA ÚJRAÉLED!

Túlzás nélkül mondhatjuk, hogy a hétvégén sporttörténeti jelentőségű rendezvényt bonyolítanak le Parádsasváron. A HE-DO kupáért zajló 33. Mátrai Hegyiverseny közel tíz év szünet után kerül ismét megrendezésre, ráadásul a teljesen felújított, a megfelelő biztonsági elemekkel is ellátott szokásos helyszínen a 24-es főút Parádsasvár és Galyatető közötti szakaszán! A múlt hét pénteken adták át hivatalosan a forgalomnak a HE-DO Kft kivitelezésében felújított útszakaszt mely a hazai autósport egyik legtradicionálisabb rendezvényének is helyszíne egyben.

parad_plakat_FINAL

A hetvenes évek közepétől rendeztek itt több mint három évtizeden keresztül hegyiversenyeket egészen 2008-ig, amikor az útfelület és a korlátok állapota már annyira leromlott, hogy már nem lehetett biztonságos körülmények között lebonyolítani a rendezvényt. A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség Gyorsasági Szakága és a Gáspár Racing már évek óta dolgozott rajta, hogy ez a rendezvény és ez a különlegesen érdekes autósport versenyág visszakerüljön a hazai autósport palettájára. Ez az idei évre valósulhatott meg jelentős helyi és állami segítséggel és az útszakasz felújítását végző, az autósport iránt már régóta elkötelezett cég támogatásával. A hétvégén egy olyan legendás verseny és legendás versenypálya kerül vissza a naptárba melyen több generáció szocializálódott az autósport szeretetére! A verseny hivatalos műsorfüzetében érdemes elolvasni azokat a gondolatokat, látni azokat az érzelmeket, hogy milyen sokat jelent ez a pálya és ez a rendezvény az idősebb és fiatalabb versenyzőknek egyaránt, akik közül többen már Európa és világbajnoki szintre jutottak versenyzőként, vagy az aktív versenyzés helyett már sportvezetőként, csapatulajdonosként tevékenykednek tovább a sportágban!

A hétvégén többen közülük rajthoz állnak a megújult pályán, többen csak nézőként vagy közreműködőként lesznek jelen, de mindnyájan igazi életre szóló sportélményeket idézhetnek fel és szerezhetnek újabbakat a megújult rendezvényen.

A lebonyolítás most is a korábbi évekhez hasonlóan zajlik. A mezőny két edző és két mért felfutást teljesít mindkét versenynapon, szombaton és vasárnap. A versenygépeket már pénteken megcsodálhatják a nézők a depóban és a gépátvételen ahol mindig közvetlenül találkozhatnak a versenyzőkkel is.

A megújult versenyre közel nyolcvan előzetes nevezés érkezett, de még várhatóan az utolsó pillanatokban is bővül majd a mezőny a pénteki átvételekig.

Különösen izgalmas futamokat várhatunk, pláne ha száraz körülmények között zajlanak majd a felfutások, hiszen a tükör sima új pályafelületnek köszönhetően vélhetően minden eddigi rekord megdőlhet, melyet talán csak az befolyásolhat, hogy ki milyen bevállalós lesz és hogy ki milyen hamar barátkozik össze a pálya új aszfaltjával, hiszen sokaknak a kanyarok már jól ismertek lesznek a közel öt és fél kilométeren!

A nevezési listát böngészve igazi csemegéket is találhatunk! A karosszériás autók között várhatóan Turán Frigyes és Kavecz István között dőlhet majd el a győzelem sorsa. Ez a párharc különösen izgalmasnak ígérkezik, pláne ha Turán a Mitsubishi carbon szörnyet húzza elő a műhelyből! Viszont Kavecz István, vagy ahogy a sportban inkább ismerik BONGO sem megy majd feltartott kézzel a csatába, hiszen Ő már hosszú évek óta csak hegyiversenyeken indul a kimondottan erre épített ötszáz lóerő körüli BMW-ével. A karosszériás autók mezőnyében azonban nem szabad megfelejtkeznünk például a hazai Porsche Pápáról Bódis Kálmánról sem aki ezúttal egy 997-es GT3-assal vág majd neki a hegynek!

Itt lesz a szakág legendás formula autós versenyzője Szász László is, aki a hagyományokhoz stílusosan egy F3000-es versenygéppel vág neki a jól ismert megújult pályának. Lehetnek ugyan meglepetések, de ha a bérelt versenygép Szász alatt jól muzsikál, akkor valószínű borítékolhatjuk neki az új abszolút pályacsúcsot!

Még igen csak fiatal, de már rengeteg tapasztalattal rendelkezik és most ismét igazi hazai pályára léphet Nagy Norbert, aki még mindössze tizenhárom évesen indulhatott először ezen a versenyen és azóta felcseperedve már az ETCC sorozatban vitézkedik idén ismét a Zengő Motorsport színeiben már eddig is több dobogós helyezéssel örvendeztetve meg a csapatot és a szurkolókat!

De rajtuk kívül jönnek többen a rallye szakágból, lesz sok fiatal versenyző, aki életében először áll majd rajthoz hegyiversenyen és először ezen a pályán. Sőt, várhatóan két hölgyversenyzőnk is lesz a mezőnyben így a szurkolóknak esetleg friss virággal is érdemes készülni a hölgyeknek a levezetéseknél szokásos pacsizáshoz!

A LADA márka rajongóinak pedig igazi orgia lesz a hétvége, hiszen rengetegen neveztek az örökifjú imádott orosz márkával, akik egy külön értékelésben is megmérkőznek majd.

Az időeredmények online követhetőek lesznek a rallyeból jól ismert eredményközlő rendszeren az alábbi elérhetőségen:

http://mnasz.rallylive.hu/33-matrai-hegyiverseny

Mindkét versenynapon reggel nyolc órakor indul a program az időmérőedzésekkel majd déltől követik egymást a versenyfutamok.

A belépőjegyeket szombaton és vasárnap a Parádsasvár és a Galyaetető felőli útlezárásoknál lehet majd megvásárolni 500.- Forint / nap áron.

A rendező szombat este egy közönség találkozóval és egyéb programokkal is kedveskedik a szurkolóknak és a sporttársaknak a Parádsasváron felállított színpadon.

Minden autósport rajongót nagy szeretettel várunk!

Legyen Ön is a tanúja a helyszínen, ahogy egy legendás versenypálya újraéled!