Eduline: függvények és mediánszámítás a matematika feladatok között

Védőmaszkot viselő diák a matematika írásbeli érettségi vizsgán a debreceni Ady Endre Gimnáziumban 2020. május 5-én. Matematikából középszinten 65 630-an, emelt szinten 4892-en érettségiznek. A koronavírus-járvány miatt a tantermekben legalább másfél méteres távolság betartásával legfeljebb tíz vizsgázó tartózkodhat, valamennyi vizsgázónak maszkot, a tanároknak kesztyűt is biztosítanak. MTI/Balázs Attila

Védőmaszkot viselő diák a matematika írásbeli érettségi vizsgán a debreceni Ady Endre Gimnáziumban 2020. május 5-én. Matematikából középszinten 65 630-an, emelt szinten 4892-en érettségiznek. A koronavírus-járvány miatt a tantermekben legalább másfél méteres távolság betartásával legfeljebb tíz vizsgázó tartózkodhat, valamennyi vizsgázónak maszkot, a tanároknak kesztyűt is biztosítanak. MTI/Balázs Attila

Gráfok, függvények, kördiagramok és a módusz-, illetve mediánszámítás is szerepelt az idei matematika érettségi első részében az Eduline oktatási portál információi szerint.  

    A diákok emellett kaptak feladatot a háromszögek szögeiről és mértani sorozatokról is. Az érettségi második, hosszabb és összetettebb feladatokból álló részében valószínűség- és százalékszámítás, egyenletek és függvények is szerepelnek. Az érettségizők – ahogy azt a korábbi években megszokhatták – több szöveges feladatot is kaptak. A több témakört érintő feladatok között van olyan, ami az olimpiai játékokkal foglalkozik, de volt egy sétálóutcák lekövezésével kapcsolatos feladat is.
    A matematika középszintű írásbeli vizsga 180 percig tart.
    A diákok először az I. (45 perc), majd a II. feladatlapot (135 perc) oldották meg, a feladatlapokon belül a rendelkezésére álló időt tetszés szerint oszthatták meg az egyes feladatok között és a megoldások sorrendjét is meghatározhatják.
     A matematika emelt szintű írásbeli vizsga 240 perces.
    Az írásbeli ezen a szinten is két részből állt, és a diákok a rendelkezésükre álló időt tetszésük szerint oszthatták meg az I. és a II. rész, illetve az egyes feladatok között, és a megoldások sorrendjét is meghatározhatták.

Forrás:MTI