Csökkenő piacon is nőtt a TV2 árbevétele

 Nyilvános a TV2 2013 évi pénzügyi mérlege: 13,6%-kal növekvő árbevétel, további jelentős tartalominvesztíció, emelkedő foglalkoztatottsági mutató, javuló pénzügyi eredmény. A TV2 tovább folytatja 2012-ben elkezdett sikeres stratégiáját, melynek köszönhetően nézettségi eredményét tekintve január óta piacvezető.

A számviteli törvény előírásainak megfelelően nyilvánosságra hozza 2013 évi pénzügyi mérlegét a TV2 Csoport. A médiavállalat árbevétele nagy mértékben, 13,6%-kal növekedett, amit ráadásul a 6%-kal csökkenő televíziós reklámpiacon ért el. Tartalominvesztíciós stratégiájának megfelelően jelentősen, 8,5%-kal növelte a sajátgyártásra, 16%-kal pedig a filmberuházásokra fordított befektetéseit. A korábbi évhez viszonyítva a TV2 Csoport 11%-kal többet fordított személyi kiadásokra, valamint 237-ről 262 főre növelte foglalkoztatottjainak számát.

A TV2 Csoport 6,8 milliárd forint értékben írt le a korábbi évek veszteségeit nagy mértékben növelő filmcsomagjából, ezzel egyrészt felszabadítva forrásokat a helyi gyártásra, másrészt javítva megmaradó filmcsomagjának minőségét. A könyvelés-technikai filmcsomag értékvesztést leszámítva operatív működésének eredményeként a televíziós társaság -3,4 milliárd forintról -3,1 milliárd forintra csökkentette veszteségét. A tavaly év végén új, teljes mértékben magyar tulajdonba került TV2 2012-ben elindított majd 2013-ban sikeresen folytatott stratégiájának eredménye 2014-re beérett.

– A tulajdonosváltást követően azt kértük, hogy a piac három területen mérje meg a TV2 Csoport teljesítményét: nézettségi eredményeink tükrében, hírműsoraink kiegyensúlyozottságában és az üzleti eredményességben. Az üzleti mutatóink egyértelműen pozitív tendenciát mutatnak, a hírműsoraink kiegyensúlyozottságát azóta számos elemzés bizonyította, a TV2 pedig január óta folyamatosan piacvezető a 18-59-es célcsoportban, teljes napon – mondta Simon Zsolt a TV2 Csoport vezérigazgatója, társtulajdonosa.

– Tavaly december óta már tulajdonosként is azért dolgozunk, hogy a TV2 Csoport sikeres, üzletileg jól prosperáló vállalat legyen. Az eredmények visszatükrözik a befektetett munkát és egyértelműen jelzik, hogy a TV2 Csoport kihagyhatatlan piaci tényezővé vált – mondta Yvonne Dederick, a TV2 Csoport vezérigazgató-helyettese, társtulajdonosa.