Csallóköz – Szigetköz közös ökoturisztikai desztináció branding

Határon átnyúló projekt keretében kívánják a szlovák és magyar partnerek a Kis- és Mosoni-Duna által határolt egyedülálló természeti térség vizes- és kerékpáros természeti élményeit összekapcsolni.

A határmenti projekt résztvevői a workshopot követő Lajta-menti kenutúrán

A határmenti projekt résztvevői a workshopot követő Lajta-menti kenutúrán

A Bike & Boat elnevezésű Interreg V-A projekt partnerei az elmúlt napokban egy háromnapos tanulmányút és workshop keretében Lipóton egyeztették az ökoturisztikai desztináció egységes brandként való pozíciónálásnak feladatait. A márkaépítési folyamatot turisztikai és marketing szakemberek segítetik mindkét oldalról. A munka során a márkaüzenetek lehatárolásánal többek között felmerültek a Szárazföldi Duna-delta, Duna-szív, Tündérek Földje fogalmak, de az egységes márkaüzenetről döntés egyelőre nem születetett, mivel a márkaelemeknek nem csak szlovák és magyar nyelvterületen kell jól interpretálhatónak lennie, hanem Európa további küldő országaiban (Csehország, Ausztria, Németország) is meg kell tudni szólítani a célcsoportokat. A lipóti összetartás során a magyar vendéglátó Mosonmagyaróvár Város Önkormányzat képviselői bemutattak Pozsony, Nagyszombat és Nyitra megyékből érkezett projektpartnereknek néhány egyedi attrakciónak számító turisztikai terméket és szigetközi programlehetőséget. A fórum résztvevői ellátogattak a Pisztráng Kör Egyesület dunaszigeti Ökoparkjába, illetve a Mosonmagyaróvárt behálózó vízrendszeren keresztül fedezték fel a várost. A Bike & Boat projekt teljes költségvetése közel 3 millió euró, mely hozzájárul a Duna-menti határrégió vonzerejének és látogatószámának növeléséhez a Duna szlovák és magyar oldalán egyaránt. A projekt keretében a Szigetköz 25 településén idén ősszel kezdődnek meg a víziturizmust támogató ki-beszálló helyek kivitelezési munkálatok.