Célunk a célba érés volt!

Szántó SzabolcsA CREDOBUS – MIKA Szemere-Buzitatető Rallye a Paket007 kupáért – Rallye3-as futam után, Gutai Marcell mesélt élete első raliversenyéről.

Életem első ralija tele volt pozitív élményekkel, beigazolódott minden, amit a magyar rali hangulatáról hallani lehet. Jó hangulat, tempós pályák és nézők, akik kiszednek, ha baj van.

Felkészülésnek a nyirádi 24 órás versenyen vettem részt. Így a hosszabb kihagyásom után visszarázódtam a vezetésbe. Ott sajnos kiestünk, de tudtam, hogy most jön igazából a java, hiszen a Juhász Racing jóvoltából egy 1.3-as Suzuki Swifttel előfuthatok a teljes Rallye3-as szezonban. Tisztában voltam vele, hogy nagyon sok új dolgot kell majd megtanulnom a ralival kapcsolatban, abban a szűk egy hétben, ami rendelkezésre állt a nyirádi verseny és a szemerei megmérettetés között.

A legnagyobb kihívás az itiner írása volt, ebben sokat segített Kolencsik Bazsi. Az útmutatásával sikerült találni egy szisztémát, amivel elégedett vagyok és a külső videók alapján egy-két kanyarban már a tempó is rendben volt. A navigátorom nem más, mint Szántó Szabi, a kilencvenes és kétezres évek legendája, akit Juhász Csabi választott mellém. Szabi már ült mindenféle autóban, nagyon sok versenyző mellett, és a tapasztalatával nagyban tudja segíteni a fejlődésemet. A futamon Szabi hibátlanul navigált, nagyon jó érzés volt egy bizonyítottan tehetséges emberrel együtt versenyezni.

_5008774

A versenyt egy 1.3-as nyolc szelepes Suzuki Swifttel teljesítettük, ami teljesen gyári motorral és váltóval rendelkezik. Ez az autó tanulásra nagyon jó, hiszen a gyengécske motor a lendületes és letisztult vezetést szereti, ami elengedhetetlen a raliban. Én nagyon megszerettem a kisautót, hiszen a rövid tengelytávval és a kis kerékkel igazi bátorságpróba volt a „bukkan” utáni nagyon gyors törésekbe padlógázon bemenni. A futam alatt az előbb említett kanyarok adták fel leginkább a leckét, hiszen előtte sem az FRT-n, sem a nyirádi pályán nem volt olyan kanyar, aminek ne láttam volna a kijáratát, vagy ne tudtam volna fejből.

_5007736

A célunk a célba érés volt és az, hogy minél több tapasztalatot tudjak szerezni a raliban. A futam előtt nagyjából 150 métert mentem az autóval. Az első gyorson tényleg csak átgurultunk, a második szakasztól fogva próbáltuk emelni a tempót, egészen a negyedik utolsó lassítójáig, ahol sikerült megcsípnem a traktor gumit, az pedig az árokba dobott minket, neki egy fának. Szerencsére álltak a közelben nézők, és az autót kiemelték az útra, nagyjából a céltól 300 méterre. Nem úgy akartam bemutatkozni, hogy az első versenyen lezúzom az autót. A Suzukinak mechanikus baja nem lett egy elgörbült kormányösszekötőn kívül, amit a szervizben meg tudtak oldani a fiúk. Így ki tudtam menni az utolsó körben is, és befejezhettem a versenyt. A hibám aznap nagyon bosszantott, de visszagondolva úgy érzem, hogy pozitívan zárhatom az első versenyemet a Juhász Racing színeiben.

Következő versenyünk a Bakonya-kupa lesz, már nagyon várom a déli régió legendás pályáit navigátorommal, Szántó Szabival és a Suzuki is marad.

Szeretném megköszönni a Juhász Racingnek és a szponzoroknak a lehetőséget, valamint a családomnak és a barátaimnak a támogatást!

Hajósi Miklós