Cecchini: Sikeres bemutatkozás a H-Moto Teamben

 H-Moto_Riccardo_Cecchini_Almeria_teszt_kep1Riccardo Cecchini, a H-Moto Team új igazolása a múlt héten a spanyolországi Almeriában teljesítette első közös tesztjét a magyar csapattal, és összesen 140 kört tett meg a BMW S1000RR nyergében. A teszt után elégedetten nyilatkozott, a magyar csapatot profinak nevezte, döntését pedig jónak – alig várja a következő tesztet és az azutáni folytatást.

A Valentino Rossival egy városból, Urbinóból származó 20 éves olasz pilóta az előző öt idényt a Superstock 600-as Eb-n töltötte, ahol több top10-es eredményt is fel tudott mutatni, míg legjobb év végi helyezése a 2012-ben elért 13. hely volt. Az idei évben komoly lépésre szánta el magát, hiszen 2014-ben már a FIM Superstock 1000 Kupa versenyein fog indulni, és ezt a lépést már a magyar H-Moto Teammel közösen teszi meg. Az első közös tesztjüket múlt héten, Almeriában teljesítették, ahol Győrfi Alen a Stock 600-as Yamahával, Cecchini pedig a Stock 1000-es BMW-vel rótta a köröket, négy napon át.

Riccardo Cecchini
„Igazán elégedett vagyok, sokkal jobban, mint vártam. Amikor a teszt első napján megérkeztem, már az egész csapat ott várt rám a pályán. Egyből az első pillanattól kezdve megtaláltuk a közös hangot, és mondhatom, nagyon jól éreztük magunkat végig. Valóban szimpatikus emberekből áll a csapat, és azt hiszem, képesek leszünk együtt egy nagy családot alkotni. Hihetetlenül jól szórakoztam végig, és mindennel nagyon elégedett voltam: a csapattal és főként a motorral is! Nem ez volt a legelső alkalom, hogy 1000 köbcentis motoron ültem, mivel nem olyan rég részt vettem egy jó háromnapos kurzuson, direkt azzal a céllal, hogy legalább az alapjait megtanuljam a 1000-es BMW-nek. Számomra már az akkori tapasztalat is nagyon hasznos volt, és már ott megértettem, hogy nem lesz problémám az 1000-es stílus elsajátításával. Szóval Almeriába már úgy mentem, hogy tudtam, nagyjából mire kell számítanom a motortól. Építeni tudtam az ottani tapasztalataimra, így már nem volt olyan nehéz alkalmazkodnom. A csapat is mindenben a segítségemre volt, mind (Győrfi) Alen, aki ismerte a pályát, mind pedig a szerelők, akik végig mindenben a rendelkezésemre álltak és rengeteget dolgoztak. Azért is köszönetet kell mondanom, hogy ilyen sima és zökkenőmentes volt ez a teszt, hiszen mint mondtam, egyből rátaláltunk egy jó összhangra, amiben kellett, segítettek, utána pedig hagyták, hogy mindenféle stressz nélkül önbizalmat szerezzek a motorral, miközben azért minden napra kitűztek elém egy kisebb célt is ösztönzésképpen. Régóta figyelemmel kísérem már ezt a csapatot. Az elejétől fogva láttam, hogy igazi profikról van szó, és pontosan ez az, amire szükségem van. Sajnos az utóbbi időkben nem volt túl sok szerencsém, de úgy gondolom, 2014-re egy nagyon jó döntést sikerült meghoznom azzal, hogy ehhez a csapathoz csatlakoztam.”

Kelemen Krisztián, csapatfőnök
„Óriási megtiszteltetés, hogy Robi (Muresan) után egy másik külföldi versenyző is a mi magyar csapatunknak szavazott bizalmat és velünk képzeli el a jövőt. Ez a szülők részéről is komoly bizalmat feltételez, hiszen nem szabad elfelejteni, hogy fiatal versenyzőkről van szó, akik veszélyes sportot űznek, így a szüleik tulajdonképpen ránk bízzák a fiuk életét és jövőjét. Mint csapat, hatással leszünk egy fiatal versenyző életére, és rajtunk áll, hogy ez a hatás pozitív legyen. Ez felelősséggel jár, aminek igyekszünk megfelelni. Örülünk, hogy az elmúlt évek kitartó és lelkiismeretes munkája beérni látszik, és már nemcsak idehaza, a magyar versenyzők ismerik el a H-Moto Team erényeit, hanem a külföldi versenyzők is meglátták bennünk a potenciált és a közös előrelépés lehetőségét. Nyilván fontos szerepet játszott abban, hogy minket választottak, hogy többek között folyamatos téli felkészülési lehetőséget is ígértünk nekik. Ennek első állomásaként bonyolítottuk le az elmúlt héten az almeriai tesztünket, amelyen új olasz pilótánk, Riccardo Cecchini debütált csapatunkban. Ricchi személyében egy nagyon szimpatikus, példásan alázatos hozzáállású sportembert ismertünk meg, aki a négynapos teszt ideje alatt végig, minden pillanatban azon volt, hogy hogyan tudna még gyorsabb lenni, és még jobban tenni a saját dolgát. Mindent elmond róla, hogy úgy tudott folyamatosan gyorsulni a teszt során, hogy a motorhoz alig nyúltunk hozzá, a futómű-beállításokkal például még el sem kezdtünk játszani. Minden menése után első dolga volt, hogy elemezte a telemetriát, összevetette más versenyzők adataival, majd levonta tanulságokat, visszament, és javított. Ezt csinálta négy napon át megállás nélkül, és a végén egy nagyon-nagyon jó időeredményt futott. Mindezt úgy, hogy ezek voltak az első komolyabb tapasztalatai 1000-es motoron. Az utóbbi öt évben a Superstock 600-as Eb-n versenyzett, ahol több top10-es eredményt is fel tudott mutatni, de az igazi áttörés eddig elmaradt, ezt várja most részben tőlünk, de főleg saját magától. A 600-as motorhoz egyébként túl nagy volt a termete (180 cm és 80 kg fölött van), így az 1000-es motor elvileg jobban is fekszik neki. Van benne spiritusz, van benne lehetőség, ez nem kérdés, reméljük, ki is tudjuk belőle hozni. 140 kört tett meg összesen, és nemcsak 1-2 kiugróan jó kört futott, de konstans módon, hosszú-hosszú körökön át tudta hozni azt az erős tempót, amire ráállt. Ez a versenyek szempontjából aranyat érhet majd. Folyton kísérletezett a javulás érdekében, és nagyon tudatos és profi módon építette fel magának ezt az egész tesztet. Nagyon elégedetten ment haza, és mi is nagyon elégedettek vagyunk ővele. Ez egy full pozitív teszt volt, ami megerősített minket abban a hitünkben, hogy jövőre a FIM Superstock 1000 Kupa top10-es eredményeiért harcolhatunk majd a külföldi csapatokkal. Az idei évre ez volt az utolsó tesztünk, de jövő év elején még kétszer visszajövünk Almeriába, és az aragóni szezonnyitó előtt is lesz még egy közös tesztünk. Úgy gondolom, ez elég kell, hogy legyen minden versenyzőnknek a tökéletes felkészüléshez.” 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*