Bódis Richárd: Egy lépéssel előrébb, mint Aragonban

Biztatóan indult a FIM Superstock 600-as Európa-bajnokság idei második versenyhétvégéje a Talmácsi Racing ifjú versenyzője, Bódis Richárd számára. A csapatnak sikerült megoldást találnia a hátsó tapadás hiányára, ami Ricsit Aragónban egész hétvégén hátráltatta, így a 19 éves motoros pénteken egész nap jó érzéssel tudott motorozni.
167_cCsütörtök éjszaka egy jókora vihar söpört végig Assen környékén, és bár egy komolyabb mennyiségű csapadék is elárasztotta a pályát, ám péntek reggel ennek már nyoma sem volt, így Ricsiék 9:15-kor kezdődő első szabadedzése száraz pályán zajlott. A szélnek is szerepe volt abban, hogy ilyen gyorsan felszáradt a pálya, és elég hűvös időben indult a nap, úgyhogy a versenyzők ezúttal nemigen izzadtak bele a bőrruhába.
Pedig nem lazsáltak, az egész nap a szorgalmas munka és tapasztalatgyűjtés jegyében telt. Már Aragónban megfogalmazódott a fiúkban, hogy itt Assenben milyen beállításokkal kezdenek. A változtatásoknak hála, sokkal jobb is lett az érzete Ricsinek a motoron, és nem érezte azt, mint Aragónban, hogy a kemény féktávú kanyarokban a motor hátulja meg akarja előzni.
Az egész edzést kint töltötte a pályán, hogy minél többet motorozzon és rögzüljön benne a pálya vonalvezetése, próbálgassa a számára ideális féktávokat. Viszont még néhol kisodródott, így összeült a kupaktanács, és megbeszélték, hogy a délutáni 45 perces második szabadedzésre egy más típusú első villát szerelnek be, amivel Ricsi végigcsinálta a teszteket is. Ez az irány jónak is bizonyult, hiszen sokat sikerült gyorsulnia, és az elsőhöz képest is faragott a hátrányán, de a többiek is javítottak, így a 23.helyen zárt.
Szombaton 11:45-től időmérő, majd 17:50-kor kezdődik a verseny, ami 13 körös lesz.
 
Bódis Richárd: „Nagyon boldog vagyok, hogy újra itt lehetek. Aragónhoz képest egy sokkal pozitívabb első napot zártunk, egy sokkal jobb kezdőritmusra sikerült rátalálnom. Nagyon egyben van a mezőny, kicsik a különbségek. Holnap szeretnék még legalább egy másodpercet javítani, ami úgy érzem, hogy még bennem van. A Hondám beállításain drasztikus mértékben már nem fogunk változtatni, mert alapvetően jónak érzem a motort. Az ideális szektoridők alapján 15. lennék, ami mutatja, hogy egy jól összerakott körrel előrébb lehet kerülnöm a rajtrácson.”
 
Talmácsi Gábor, csapatfőnök: A pálya széléről néztem végig Ricsi két edzését, és láttam, hogy melyik kanyarokban miken kell változtatnia ahhoz (pl. ívválasztás, hol kezdjen el fékezni stb.), hogy gyorsulni tudjon. Ezeket már nap közben is és most este is mind-mind elmondtam neki, és remélem, hogy az elhangzottakat fogja tudni kamatoztatni holnap az időmérőn.”