Az új BMW R 18 Roctane

Az új BMW R 18 Roctane az R 18 család ötödik tagja, amely egy „custom bagger” stílusba öltöztetett cruiser és túragép.

Az új R 18 Roctane ötödik tagként csatlakozik az R 18, az R 18 Classic, az R 18 B és az R 18 Transcontinental modellekből álló R 18 családhoz. A társaihoz hasonlóan a BMW Motorrad történeti hagyományaiból gazdagon merítő jövevény a motorkerékpár-gyártásban ma elérhető legmodernebb technológiákat a régmúlt időkben gyökerező dizájnnal és sármmal ötvözi.

A mind műszaki, mind vizuális értelemben a híres, a BMW R5-höz hasonló modellekhez visszanyúló BMW R 18 a motorozás lényegét helyezi a középpontba purista, mindenféle sallangot nélkülöző technikai megoldásaival, valamint a motorozási élmény origójának tekinthető boxermotorjával. A klasszikus formaterv, valamint a letisztult, ezzel együtt nagyon mai műszaki tartalom rendkívül izgalmas általános koncepcióvá állnak össze. Ez a mesteri elegy érzelemdús élményekben részesíti a virtuóz megjelenésű, áramvonalas kialakítású hátsó résszel rendelkező motorkerékpár nyergében ülőt.

A valaha volt legerősebb, matt fekete fényezésű, magasfényű fekete borításokkal ellátott BMW boxermotor – amelyhez sötét króm kipufogórendszer és csillagellenanyák csatlakoznak – tekintélyt parancsoló nyomatékot állít elő.

Az új R 18 Roctane szíve a már jól ismert 2 hengeres „big boxer” erőforrás. A mind megjelenésre, mind megoldásait illetően lenyűgöző, matt Avus fekete metálfényezésű, magasfényű fekete borításokkal ellátott motor hűen idézi meg azokat a dicső hagyományokkal bíró, léghűtéses boxereket, amelyek megannyi lelkesítő élmény forrásai már 1923-tól – vagyis azóta, hogy kigördült a gyárból a BMW Motorrad első modellje. A sorozatgyártású motorkerékpárba valaha beépített legerősebb 2 hengeres boxermotor 1802 cm3 hengerűtartalmú. Az egység legnagyobb teljesítménye 67 kW (91 LE), amelyet 4750-es percenkénti fordulatszámon ad le. A 2000-estől egészen a 4000-es fordulatig rendelkezésre álló több mint 150 Nm-nyi nyomaték jóvoltából a gép elemi erővel tör előre – s mindezt csodás motorhang kíséretében. A fekete motorblokkhoz remekül illenek a sötét króm kipufogócsövek és csillagellenanyák.

Dupla bölcsős acél csőváz és nyitott kardántengelyhez csatlakozó hátsó rugóstag, merevvázas megjelenéssel.

Az új R 18 Classic felfüggesztése a dupla bölcsős acél csővázon nyugszik. E nagy múltra visszatekintő váztípus kialakítása a BMW Motorrad régi hagyományait követi. Az egyedülálló gyártási minőség, valamint a részletekre irányuló aprólékos figyelem olyan alig látható helyeken is tökéletesen tetten érhető, mint az acélcsövek hegesztési varratai, de jól látható az öntött és kovácsolt alkatrészeken is. Akárcsak a legendás BMW R 5 esetében, úgy az elődére nagyon hasonló kialakítású hátsó rugóstagot itt is autentikus stílusban, csavarkötéssel rögzítették hozzá hátsó erőátviteli egységhez.

Villaperselyes teleszkóp, cantilever hátsó központi rugóstag, elöl 21, hátul 18 colos könnyűfém kerekek, valamint tárcsafék elöl és hátul.

Az új BMW R 18 Roctane szándékosan csínján bánik az elektronikus állítási lehetőségekkel. Mindezeket tökéletesen ellensúlyozza a mesteri konstrukciójú teleszkópvilla, valamint a közvetlenül a vázra szerelt, progresszív csillapítással és állítható rugó-előfeszítéssel ellátott cantilever központi rugóstag, amelyek mindenkor gondoskodnak a kimagaslóan jó kerékvezetésről és a kifogástalan menetkényelemről. A legendás BMW R 5-höz hasonlóan a teleszkópokat itt is villaperselybe zárták. A villacső átmérője 49 mm, a rugóút elöl 120, hátul pedig 90 mm-es.

Az új BMW R 18 Roctane lassításáról elöl két, hátul egy féktárcsa, valamint négydugattyús fix féknyergek gondoskodnak. A könnyűfém kerekek stílusos külsővel ruházzák fel a motort. Az elöl 3,5 x 21″, hátul 5,5 x 18″ méretű tárcsákon 120/70 B 21, illetve 180/55 B 18 gumiabroncsok feszülnek.

Kiegyensúlyozott ergonómiai jellemzők kétszintes üléssel, lábtartókkal, sebességváltó karral és magasított kormánnyal.

A BMW Motorrad filozófiájával összhangban az új BMW R 18 Roctane kényelmes, ún. „középre szerelt” lábtartókkal rendelkezik. A klasszikus iskolának – amelyet nem csak a BMW követ – megfelelően a hengerek mögé elhelyezett lábtartók jóvoltából a nyeregben ülő pihentető testhelyzetet vehet fel, ugyanakkor elegendő mozgásszabadsággal rendelkezik az aktív motorozáshoz – vagyis optimálisan uralhatja a járművet. Az R 18 Roctane kétszintes, hátrafelé elkeskenyedő, utaskapaszkodó fülekkel ellátott ülést, valamint a lábtámasszal harmonizáló váltókart kap. A magasított, fekete borítású kormány jóvoltából egyenes hátú, pihentető testtartás érhető el.

A motorkerékpár színére fényezett oldaldobozok, szélvédő az eredeti BMW Motorrad tartozékok választékából.

Az új R 18 Roctane ideális a laza cirkáláshoz, de a motorkerékpár színére fényezett oldaldobozok jóvoltából a túrázáshoz is. A két doboz egyenként 27 liternyi úti holmi képes elnyelni. Aki hosszabb utakat szeretne tenni az új R 18 Roctane-nal, kiegészítő fényszórókkal és függesztett irányjelzőkkel ellátott szélvédőt is vásárolhat az eredeti BMW Motorrad tartozékok kínálatából.

Az új R 18 Roctane alapkivitelben fekete fényezésű. A matt Mineral szürke metálfényezés és a matt Manhattan metálfényezés felár ellenében rendelhető.

Az alapfelszereltségként járó három menetprogram, ASC, valamint fékezőnyomaték-szabályozás magas szintű motorozási élményt és biztonságot szavatolnak. A hátramenet, az emelkedőasszisztens, valamint a markolatfűtés gyári extraként vásárolhatók meg.

Annak érdekében, hogy minél jobban megfeleljen az ügyfelek egyéni kívánalmainak, az új R 18 Roctane-hoz alapfelszereltségként jár a három, „Rain”, „Roll” és „Rock” elnevezésű menetprogram – ami nem számít hétköznapinak a kategóriában. Az alapfelszereltség része továbbá az ASC (automatikus menetstabilizáló; nem kikapcsolható), amely magas szintű biztonságot szavatol. Az új R 18 Roctane alapáron kapja meg továbbá a fékezőnyomaték-szabályozást (MSR) is. Az opciós listán megtalálható többek között a manőverezést játszi könnyedségűvé varázsoló hátramenet, valamint az emelkedőn való elindulást megkönnyítő emelkedőasszisztens (Hill Start Control) is. Ugyancsak a gyári extrák sorát gyarapítják a fűtött kormánymarkolatok, amelyek kellemesen melegen tartják a kezet a hűvösebb napokon.

Az új R 18 Roctane: „big boxer” merevvázas megjelenéssel, modern technológiákkal és autentikus anyagokkal – „custom bagger” stílusban.

Az R 18 Roctane fickós, „custom bagger” stílusba öltöztetve ülteti át a letűnt korok ikonikus stílusát, számos részletében pedig az a lényegre törő dizájn köszön vissza, amely alapvetően határozta meg a BMW R 5-höz hasonló klasszikusok jellegét. Az olyan funkcionális, a motort lényegét esszenciálisan kifejező elemek, mint a dupla bölcsős váz, a csepptank, a nyitott kialakítású kardántengely vagy éppen a dupla csíkozás (gyárilag rendelhető extra) a legendás, 1936-os boxerre emlékeztetnek. Az R 18 Roctane komponenseinek jelentős része, köztük a tank, az első és a hátsó sárvédő vagy éppen a fényszóróház ma is ugyanúgy fémből készülnek, mint régen – miként az egy korhű klasszikushoz illik. Ezek után természetes, hogy a felfüggesztés is nagyban emlékeztet az R5-ösére. Utóbbi modell merevváz-koncepciója a kétágú acél lengőkarral és a cantilever központi hátsó rugóstaggal együtt nemcsak műszakilag, hanem vizuális értelemben is tökéletesen megállja a helyét a 21. században.

A tekintet mindenütt olyan technikai részleteken akad meg, amelyekből csak úgy sugárzik az alkotók elhivatottsága. Ezek közé tartozik az első fényszóró időtlen, kör alakú műszeregységet magában foglaló háza. A legendás, 1936-ban bemutatott BMW R 5-tel kezdődően egészen az 1970-es évek elejéig a BMW szinte összes motorkerékpárja ezzel a megoldással rendelkezett. Az új BMW R 18 Roctane feléleszti ezt a hagyományt – úgy, hogy az autentikus, de kortárs módon átfogalmazott dizájn mögött modern műszaki tartalmat vonultat fel. A kerek műszeren olvasható „BERLIN BUILT” felirat a motorkerékpár eredetére utal. És valóban: az új BMW R 18 Roctane társaihoz hasonlóan a BMW Motorrad Berlin-Spandauban működő gyárában készül.

Átépítésbarát architektúra, mint az egyszerű átalakítás és az optimális személyre szabhatóság kulcsa.Áté

Az R 18 család többi tagjához hasonlóan az új R 18 Roctane is olyan architektúrával bír, amely kifejezetten támogatja az átalakítási törekvéseket. Már csak azért is így van ez, mert az R 18 alapkoncepciójának kialakításakor eleve ez volt a tervezők egyik fő törekvése. A látható szelepfedelek (hengerfejborítások), valamint a motorvédő borítás (motorházfedél) például az olajkamrán kívül helyezkednek el, így azok cseréje nagyon egyszerű.

Az új BMW R 18 Roctane főbb jellegzetességei:

  • A modern technológia és az autentikus anyagok ikonikus stílusú ötvözése.
  • A valaha volt legnagyobb hengerűrtartalmú, 1802 köbcentiméteres BMW boxermotor.
  • 4750-es fordulatszámon megjelenő 91 LE (67 kW) legnagyobb teljesítmény, valamint 3000-es percenként fordulatszámon ébredő 158 Nm maximális nyomaték.
  • 2000-es és a 4000-es percenkénti fordulatszámok közötti tartományban végig rendelkezésre álló, a 150 Nm-t is meghaladó nyomaték.
  • Klasszikus, mintaképül szolgáló modell által ihletett nyitott, univerzális kardántengely.
  • Sötét króm kivitelű kipufogórendszer és csillagellenanyák.
  • Aprólékosan kidolgozott dupla bölcsős acélváz.
  • Hátsó lengőkar zárt kardánhajtással, merevvázas megjelenéssel.
  • Villaperselyes teleszkóp és progresszív csillapítású cantilever központi rugóstag.
  • A kiegyensúlyozott ergonómiai koncepció jegyében magasított kormány, amely pihentető motorozást szavatol, egyben lehetővé teszi a motor optimális kézben tartását.
  • Tárcsafékek elöl és hátul, elöl 21, hátul 18 colos öntött könnyűfém kerekek.
  • Emblémával ellátott oldalborítások.
  • A klasszikus kerek műszeregységet magában foglaló fényszóróház.
  • Korszerű, LED-es világítástechnika klasszikus interpretációban.
  • Gyári extraként rendelhető adaptív világítás az út láthatóbbá tételéért kanyarodáskor.
  • A kényelmes, távvezérelt funkcióaktiválást lehetővé tevő kulcs nélküli indítás.
  • Manuális (kulccsal működtethető) kormányzár: zárás a jobb oldali kormányszáron.
  • Manuálisan (kulccsal) zárható dobozok.
  • Három menetprogram, ASC és fékezőnyomaték-szabályozás alapáron.
  • Gyári extraként: hátrameneti fokozat a kényelmes manőverezésért és emelkedőasszisztens az emelkedőkön való egyszerűbb elindulásért.
  • Gyári extraként megrendelhető markolatfűtés, riasztó és 35 kW-ra korlátozott teljesítmény.
  • Bőséges választékban elérhető extrák és eredeti BMW Motorrad tartozékok, valamint a Ride & Style Kollekció darabjai.