Aláírták a beruházási szerződést a Széll Kálmán tér rekonstrukciójáról

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója (k) és Wicha József, a WIS Holding Befektetési és Kereskedelmi Zrt. vezérigazgatója (b) kezet fog, jobbról Szalados László, a KÉSZ Építő és Szerelő Zrt. vezérigazgatója a Széll Kálmán tér rekonstrukciójának elkezdéséhez szükséges beruházási szerződés aláírásán Budapesten, a Széll Kálmán téren, a metró épületének teraszán 2014. november 24-én. A projekt 5,3 milliárd forintba kerül, és a munkálatok miatt leginkább tavasztól lesznek forgalomkorlátozások. MTI Fotó: Marjai János

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója (k) és Wicha József, a WIS Holding Befektetési és Kereskedelmi Zrt. vezérigazgatója (b) kezet fog, jobbról Szalados László, a KÉSZ Építő és Szerelő Zrt. vezérigazgatója a Széll Kálmán tér rekonstrukciójának elkezdéséhez szükséges beruházási szerződés aláírásán Budapesten, a Széll Kálmán téren, a metró épületének teraszán 2014. november 24-én. A projekt 5,3 milliárd forintba kerül, és a munkálatok miatt leginkább tavasztól lesznek forgalomkorlátozások. MTI Fotó: Marjai János

Aláírták a Széll Kálmán tér rekonstrukciójának elkezdéséhez szükséges beruházási szerződést a nyertes konzorcium képviselőivel hétfőn Budapesten.

    A Széll Kálmán téren tartott eseményen Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója hangsúlyozta: a tér teljesen megújul, és a munka alatt szem előtt tartják, hogy rendkívül kis alapterületen sok ember halad itt át nap mint nap, ezért fontos, hogy továbbra is jól lehessen használni a teret.
    A projekt 5,3 milliárd forintba kerül, és a munkálatok miatt tavasztól lesznek forgalomkorlátozások – közölte.
    Vitézy Dávid emlékeztetett: a tér felújítása több mint húszéves ígérete a fővárosnak, de sokáig semmilyen előrelépés nem történt. 2010-ben az új városvezetés és a BKK kapta a feladatot, hogy elkezdje a tér teljes újjáépítésének előkészítését, és 2011-ben készült el az a koncepció, amely arra helyezett hangsúlyt, hogy itt úgy lehet átszállni egyik közlekedési eszközről a másikra, hogy a gyalogosoknak nem kell úton átkelni – mondta. Hozzátette: minden viszonylag kis helyen elérhető, és ezt az értékét a térnek meg akarták tartani.
    Közölte: minden engedély megvan ahhoz, hogy elkezdjék a munkát. A projektre nyílt pályázatot írtak ki, amely fél éve zárult, és a legolcsóbb pályázat nyert, de a jogorvoslati eljárások miatt csak most írhatják alá a szerződést – mondta. Megjegyezte: a teljes felújítás 2016-ban lesz kész.
    Vitézy Dávid a tervekkel kapcsolatban kifejtette: elbontják azt a villamos hurokvágányt, amely már nincs használatban, új zöldfelületek lesznek, fasort telepítenek, és új ügyfélközpontot építenek. A metróállomást lefedő épületet megtartják, de átépítik, a hetvenes-nyolcvanas évek “építészeti maradványai”, a gyalogosforgalmat akadályozó létesítmények eltűnnek. Az összes villamosvágányt felújítják uniós forrásból, a buszvégállomást átépítik, és a Széna térről a buszok egy része átkerülhet ide – sorolta, hozzáfűzve: az akadálymentesítés fontos szempont lesz.
    A BKK vezetője a forgalomkorlátozásokról elmondta: idén csak kisebb bontási munkálatok lesznek, ezek nem zavarják a forgalmat. Tavasszal hosszabb ideig tartó vágányzár lesz a 4-6-os villamos vonalán, és más villamosvonalakon is lesznek korlátozások. Közúti forgalomkorlátozások is lesznek, a térre bevezető utakon kell majd sávkorlátozásokra számítani. Az M2-es metró vonalán munkanapokon csak este és hétvégén lehetnek korlátozások, ezek is inkább nyáron várhatók majd – közölte.
    Az esemény végén Vitézy Dávid, Szalados László, a KÉSZ Építő és Szerelő Zrt. vezérigazgatója, valamint Wicha József, a WIS Holding Befektetési és Kereskedelmi Zrt. vezérigazgatója aláírta a beruházási szerződést.
    A BKK múlt pénteken azt közölte, hogy aláírhatják a Széll Kálmán tér felújítására vonatkozó kivitelezési szerződést, miután a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) lezárta a jogorvoslati eljárást. Emlékeztettek: még januárban írták ki a nyílt közbeszerzési eljárást, amelyen a legalacsonyabb összegű érvényes ajánlatot adó KÉSZ Építő és Szerelő Zrt., valamint a WIS Holding Zrt. alkotta konzorciumot nyilvánították nyertesnek. Az eredményt azonban a másik két érvényes ajánlatot beadó cég megtámadta: a Hídépítő Zrt. a kizárás jogosságát és a nyertes alkalmasságát vitatta, a Swietelsky Magyarország Kft. – Strabag Általános Építő Kft. pedig a nyertes pályázat érvényességét és a BKK eljárását is kifogásolta.
    A KDB határozatában megállapította, hogy a BKK mindenben jogszerűen járt el, a másik két keresetet elutasította. A központ jelezte: a jogorvoslati eljárás miatt fél évet csúszott a projekt, így az idei munkakezdés után csak 2016-ra fejeződhetnek be a munkálatok.

Forrás:MTI