A vadonatúj SEAT Leon ötcsillagos minősítést ért el az új és szigorúbb Euro NCAP biztonsági teszten

A vadonatúj SEAT Leon ötcsillagos biztonsági besorolást kapott az Euro NCAP tesztelő szervezet részéről. Az eredmény a Leon fejlesztése során, a piac egyik legbiztonságosabb járművének létrehozása érdekében elvégzett munka bizonyítéka, főleg, hogy az Euro NCAP tesztelési módszerei 2020-ban még nagyobb kihívást jelentenek.

SeLe

Az Euro NCAP 2020-as vizsgálati eljárásainak egyik legfontosabb változása a mozgó akadály bevezetése a mozgó autó frontális ütközési tesztjéhez, helyettesítve a mérsékelt eltolással, deformálódó akadály tesztet. A teszt segíti a szervezetet az autóban ülők védelmének értékelésében, de azt is, hogy az autók szerkezeti elemei miként járulnak hozzá az eredményhez.

Nem ez az egyetlen változás a tesztelési eljárásban. Az oldalsó ütközéseket frissítették az ütköztetett akadály sebességének és tömegének kiigazításával, növelve a vizsgálat súlyosságát. Az Euro NCAP pedig először értékeli a távoli oldalsó ütközésvédelmet, különös tekintettel a vezetővédelemre, valamint a vezető és az első ülés utasának lehetséges kölcsönhatására.

Az Euro NCAP további hangsúlyt fektetett a baleset-megelőzési és a járművezető-támogatási rendszerek legújabb generációjára, és új forgatókönyveket vezetett be az AEB (Autonomous Emergency Braking) technológia értékelésére, ideértve a ráfutásos helyzetek szimulációját és kereszteződésben történő kanyarodást. Van egy rendszer a járművezető állapotát figyelő rendszerek értékelésére, melyeket a vezető fáradtságának és figyelemelterelődésének észlelésére terveztek a Safety Assist értékelés részeként.

„Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy az új SEAT Leon különböző változataiban – az 5-ajtós és a Kombi karosszériatípusokban, a belső égésű motorokkal és a PHEV hajtásláncokkal – az Euro NCAP legmagasabb besorolását érte el, és azzal, hogy még az újragondolt és hihetetlenül nagy kihívást jelentő 2020-as biztonsági teszteken is kiválóan teljesített, tükrözi a biztonságra fektetett hangsúlyt, és nyitottságunkat a legújabb, akár aktív, akár passzív technológiák integrálására e cél elérése érdekében ”– mondta Dr. Werner Tietz, a SEAT kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke.

A biztonság a DNS része

A különböző érzékelők által szolgáltatott adatokra alapuló legújabb biztonsági rendszerek sora lehetővé teszi, hogy a vadonatúj SEAT Leon soha nem látott módon lássa az előttünk álló utat, és ami még fontosabb, alkalmazkodjon a változó vezetési szituációkhoz.

Az autonóm vészfékezés, a Holttér figyelő rendszer*, az Exist Assist*, a közlekedési táblákat felismerő rendszer*, a Traffic Jam Assist*, a Light Assist és a Pre-Crash Assist* rendszerek egységesen működnek, hogy védőhálót hozzanak létre a jármű körül és az utasok számára.

Például a Pre-Crash Assist rendszer mindössze 0,2 másodperc alatt reagál, ha észleli a balesetet – meghúzza a biztonsági öveket, aktiválja a vészvillogókat, felhúzza az ablakokat és bezárja a napfénytetőt – ez segít az utastér védelmében.

 

Hozzáadva ezekhez a hét légzsák integrációját, beleértve az új széria első-központi légzsákot, a Front Assist rendszert a gyalogosok, a kerékpárosok észlelésével, az Emergency Steering Assist (Vészhelyzeti Kormányzás aszisztens) rendszert és a Junction asszisztenst, a Sávtartó asszisztenst és a sürgősségi e-hívást, mindezektől válik a vadonatúj SEAT Leon az egyik legbiztonságosabb járművé, még akkor is, ha az Euro NCAP által alkalmazott új vizsgálati módszerekkel szembesül.

 

Az új széria első-központi légzsák megakadályozza a vezető és az első utas közötti lehetséges érintkezést például oldalsó ütközés esetén.

 

A járművek, a gyalogosok és a kerékpárosok észlelése mellett a Front Assist magában foglalja a Vészhelyzeti Kormányzás asszisztenst és a Junction Assist-et is. A Front Assists-beavatkozása során, miután a vezető az első kormánymozdulatot végrehajtotta egy tárgy elkerülése érdekében, a Vészhelyzeti Kormányzás asszisztens célzott kormányzási és fékezési beavatkozásokat hajt végre, hogy segítsen megtalálni az optimalizált kitérő pályát.

 

A számok igazolják az elméletet

 

A vadonatúj SEAT Leon belső égésű motorral szerelt és plug-in hibrid változatát is tesztelte az Euro NCAP, és minden területen magas pontszámokat értek el: felnőtt utas 92%, gyermek 88%, sebezhető közlekedő 71% és Safety Assist 80%.

 

Az Euro NCAP kétévente újraértékeli tesztelési gyakorlatát, és a 2020-as évre megjelent tesztek az eddigi legszigorúbbak és legátfogóbbak, és a SEAT eltökélt szándéka, hogy fejlessze járműveit, hogy a tesztek során továbbra is kiemelkedően teljesítsenek, válljanak azok bármennyire is szigorúvá.

 

* opcionális felszerelés.