A technika nem melletünk volt

GINO8638A hétvégén az afrikai ország adott otthont a 2014-es FIA Túraautó-világbajnokság első versenyhétvégéjének. A szűk, de nagyon gyors városi pálya az idei évben Citroen dominanciát hozott. Michelisz az első futamot a 10. helyen zárta, de a szervópumpa meghibásodása miatt nem tudott rajthoz állni a második futamon.

1. Futam:
Az idei szezonban debütáló, 10.000 km tesztelt Citroen Total Team abszolút, rajt-cél győzelmét hozta a marrákesi első futam.  Lopez, Loeb és Muller hármasa nem talált legyőzőre, mi több, a mögöttük haladó angol Chilton megközelíteni sem tudta őket.
Michelisz Norbert, a Zengő Motorsport versenyzője a nyolcadik rajtkockából vághatott neki az első futamnak és rögtön a rajtnál egy hellyel előrébb került, mivel a német Münich rossz rajtott vett.
Hatalmas csata alakult ki a jobb helyezésekért. Valente tolta Bennanit, aki viszont Micheliszre gyakorolt nyomást. Előttük a portugál Monteiro és a szerb Chevrolte-val versenyző Borkovic harcoltak egymással. A támadásoknak a két Honda hátsó lökhárítója látta kárát.
Az ötödik körben technika okok miatt kiállni kényszerült az angol Rob Huff, Valentét pedig megbüntették; Ezután, technikai okok miatt, többen kénytelenek voltak feladni a versenyt.
A 13. kör megkezdésekor Michelisz a szervóra panaszkodott, ami később teljesen elszállt és erőből kellett kormányoznia az új Honda Civicjét.
Michelisz Norbert nyilatkozata:
Mérges voltam. Végig technikai gondok nélkül teljesítettük a hétvégét és pont amikor számított volna, akkor sajnos megadta magát az autó. A fékkel volt gondunk és a szervó rásegítéssel, mert kihagyott a 12. körtől kezdve, a végére pedig meg is szűnt. Próbáltam tartani még a mögöttem lévőket, de esélyem sem volt és a végén már annak örültem, hogy körbeértem. Az autó egyben van, ez jó hír. Gyűjtöttünk pontot, ez megint jó hír. Ami nem jó hír, az az, hogy a második futam sajnos így ugrott, mert ezzel az autóval talán végig lehetne menni, de biztos, hogy három kör lemaradásban teljesítenénk.
2. Futam:
Késéssel vette kezdetét a második futam, mert a pilóták nem a megfelelő rajtsorendben állatak föl a rajtrácsra.
Az új szabály szerint, mind a két futam állórajttal vette kezdetét. Coronel jól jött el, de a hazai sztár Bennani megtolta, így Coronel elvesztette az uralmát az autója fölött és a falnak csapódott.
Ennek következtében az Chevrolet irányíthatatlanná vált, a mezőny sűrűjábe vágódott vissza, ahol talákozott Mullerrel Citroenjével. Mind a két autó annyira megsérült, hogy a versenyzőknek nem volt más választásuk, fel kellett adniuk a versenyt. A versenyigazgató a futam újrainditása mellett döntött.
Bár másodjára Bennani indulhatott az élről, de a korábbi baleset vizsgálata áthajtásos büntetést eredményezett, így az első helyett átvette a francia Loeb, akitől ezt már senki nem tudta elvenni.  Mögötte az argentin Lopez gyorsan felzárkózott és a második helyre hozta be a C-Elisée-t.
A további helyezésekért hatalmas csata alakult ki, Monteiro, bár sokáig tartotta magát, két körrel a leintés előtt a  Hondája megadta magát. A harmadik helyre Valente hozta be a Chevyjét. Bennani ugyan a negyedik helyen autózott, de a leintés pillanatát elnézte, így az angol Tom Chilton pár centivel, de előbb ért célba, mint a marokkói, aki az ötödik lett.