A SEAT történetének eddigi legjobb augusztusi eredményét érte el

A SEAT értékesítése valamennyi paic eredményeinek figyelembe vételével augusztusban 38,9 %-kal emelkedett, és elérte  a 41 200 darabos mennyiséget, a tavalyi eredmény ebben a hónapban 29 700  darab volt. A WLTP szeptember 1-én kezdődött alkalmazása, valamint a  SEAT kiváló értékesítési lendülete tovább gyorsította a kiszállításokat. A SEAT ezzel az eredménnyel megdöntötte augusztusban regisztrált értékesítési rekordját, mert az idén ez meghaladta a  2000-es évben elért mennyiséget, a 32 900 darabot. Az idei évben a SEAT eddig összesen 383 900 gépkocsit adott el, ami 21,9 %-kal több,   mint az elmúl év azonos időszakának mennyisége, a  315 100 gépkocsi volt.  Mindezek mellett a SEAT  a januártól augusztusig terjedő időszakban történetének minden eddigi legmagasabb értékesítési adataival büszkélkedhet, a korábbi rekordot még 2000-ben érték el 357 300 SEAT kiszállításával.

SEAT-posts-the-best-August-figures-in-its-history_001_HQ_small

A SEAT marketingért és  értékesítésért felelős alelnöke, Wayne Griffiths  azt hangsúlyozta, hogy a „augusztusban az európai értékesítésre egyértelműen kihatott a WLTP alkalmazása. Az  eladások  komoly növekedése nagyon magas értékesítési mennyiséghez vezetett júliusban és augusztusban, ami  kihat majd a szeptemberi eredményekre is. Az elkövetkező néhány hónap nagy kihívásokat jelent majd minden gyártó számára. A WLTP hatásait ugyanis az év további részében is érezni fogjuk, és  ez hatással lesz az Európában regisztrált  gépkocsik mennyiségére.”

 

A SEAT világméretű kiszállításai a főbb európai piacokon mutatott növekedésnek köszönhetően szépen emelkedtek. Idén januártól augusztusig Németország (83 100 gépkocsi, 27,6 %-os növekedés), Spanyolország (79 100 gépkocsi, 18,2 %-os emelkedés) és az Egyesült Királyság  (45 200 autó és 26,2%-os emelkedés) jelentették a márka  három legjobb értékesítést felmutatott piacát. Németországban és az Egyesült Királyságban a SEAT  eddigi legjobb értékesítési eredményét érte el augusztusig, míg Spanyolországban a SEAT lett legtöbb autót értékesítő márka,  a Leon és az Ibiza pedig a két legnagyobb számban regisztrált modell.

A SEAT még ennél is nagyobb mértékű növekedést mutatott Franciaországban, ahol az értékesítés 31,1 %-kal emelkedett, és ahol az idén 21 600 gépkocsit adtak el. Ausztria a 26,3 %-os növekedéssel és 15 500 eladott gépkocsival a SEAT ötödik legnagyobb piacává vált. A márka Ausztriában az első három legtöbbet értékesítést elérő márka között van, és itt a SEAT a második legnagyobb piaci részesedésű márka;  e téren csupán Spanyolország előzi meg.

A SEAT ugyancsak komoly növekedést ért el Olaszországban (15 300 gépkocsi, 26,8 %-os növekedés), Lengyelországban (9 800 gépkocsi, 30,3 %-os növekedés), Belgiumban (7 500 gépkocsi és 44, 3%-os emelkedés) és Portugáliában (7 400 gépkocsi és 24, 5%-os emelkedés).

Mindezen túl Algéria, a Relizane-ban lévő összeszerelő üzem által biztosított ugrásszerű növekedésnek köszönhetően a  leggyorsabban növekvő, Európán kívüli piac lett. Az országban 13 900 gépkocsit szállítottak ki, ami 11 800 autóval több, mint  a 2017-es év azonos időszakának mennyisége volt.

Az új Tarraco teljesíti ki a SEAT szabadidő-autók offenzíváját

Kevesebb, mint két héten belül a SEAT bemutatja a Tarraco-t, ami teljessé teszi a szabadidő-autók  jelenleg az Aronából és Atecából álló kínálatát. A Tarraco-t, ami Tarragona város latin nevét jelenti, szeptember 18-án a névadó városban mutatják be, és  decemberben indul az új SEAT előértékesítése.

A következő néhány hétben a SEAT a CUPRA Atecával bővíti kínálatát, és megjelenik a piacon az első sűrített földgázzal hajtott szabadidő-autó az Arona TGI-t is.  Az Arona környezetkímélő változata  így csatlakozik a SEAT már létező, sűrített földgázzal hajtott modelljeinek csapatához, amely jelenleg a Mii-ből, az Ibizából és a Leonból áll.