A Sága szilárd piaci szereplő, túl van a struktúraváltáson és nem eladó, a magyar piacon a brand megerősítése a cél

A hazai húsipari piac egyik legjelentősebb szereplője, a sárvári baromfihús-feldolgozó Sága Foods Zrt. az elmúlt években komoly átalakuláson ment keresztül, mind üzleti modelljét, mind finanszírozását tekintve. Ezzel egyidőben a vállalat szerepe megerősödött az angol Bernard Matthews csoporton belül, így eladása az elkövetkező években nem szerepel az angol cégcsoport tervei között. A vállalat pénzügyi eredményei jelentősen javultak: 2015. I. félévét több év veszteség után pozitív eredménnyel zárták, és az év végéig további jelentős eredménynövekedést várnak. Az elmúlt években lezajlott struktúraváltással megváltak a „commodity” termékvonaltól, a Sága-brandet elsősorban a magasabb minőségi kategóriába tartozó termékekre – prémium, illetve a többlet értékkel rendelkezőkre – kívánják alapozni. A következő 3 évben jelentős összeget, megközelítőleg 1 milliárd forintot szánnak fejlesztésekre.

A Sága fő termékcsaládja, a Füstli, 15 évvel ezelőtti piaci megjelenése óta az egyik legkedveltebb virsli-márka Magyarországon. Népszerűségét tovább erősítheti az az innováció, ami egyúttal új kategória megteremtését is jelenti a húsipari készítmények között. A hazai palettán egyedülálló termék, a Snacki & GO! mini pulykavirsli az itthoni boltok kínálatában az első olyan snack-féleség, ami a szokásos sós-édes szénhidrátbombák helyett laktató termék az éhségüket azonnal csillapítani vágyók számára.

 

A Bernard Matthews cégcsoport, a Sága Foods Zrt. tulajdonosa két éve új befektetőcsoportot vont be és jelenleg többéves fejlesztési stratégián dolgozik. Ennek a stratégiának részeként a cégcsoport tagvállalatai közötti szinergiák jobb kihasználása is a kiemelt célok között szerepel. A Sága az elmúlt években átalakította üzleti modelljét, a finanszírozása stabilizálódott, ennek eredményeként a Bernard Matthews vezetősége elállt korábbi, a Sága eladására vonatkozó tervétől és a csoportban való szerepének erősítésén dolgozik. A magyarországi vállalat eredményei fokozatosan javulnak, a 2015. I félévben elért 4,185 milliárd forint árbevétel ugyan alacsonyabb az előző év hasonló időszakához képest, de a mérleg szerinti eredménye jelentősen nőtt, és pozitívra változott (442 millió forint).

 A magyarok túlnyomórészt már nem sertéshúst fogyasztanak

„Az elmúlt két évtizedben jól megfigyelhető a húsfogyasztási szokások átalakulása, mostanra a vásárlók több mint fele inkább baromfihúst fogyaszt szívesebben. Ehhez jó alternatívát ad a Sága és fő termékcsaládja, a Füstli, ami 15 évvel ezelőtti piaci megjelenése óta töretlen népszerűségnek örvend és az egyik legkedveltebb virsli-márka Magyarországon. Természetesen az egyik legnagyobb feladatunk a folyamatos termékfejlesztés, a Füstli család bővítése és a virsli-kategória innovációkkal való megtöltése. A Füstli Snacki & GO! termékünk is ennek szellemében készült, és új lehetőségeket nyit meg a kategória előtt.” – véli Keleti Zsolt, a Sága vezérigazgatója.

 

A cég szakítva a virslik hagyományos fogyasztási formáival, most olyan újdonsággal lepte meg a Füstli rajongókat, ami a hazai élelmiszerpalettán egyedülálló készítmény, bízva abban, hogy nem csak a Füstlit szeretők kedvence lesz. A poharas kiszerelésű Snacki & GO! mini pulykavirsli az itthoni boltok kínálatában az első olyan snack-féleség, ami a szokásos sós-édes szénhidrátbombák helyett laktató alternatívát jelent az éhségüket azonnal csillapítani vágyóknak is.

A Sága a következő 3 évben kb. 1 milliárd forint értékű beruházást tervez, aminek nagy része a technológia és az infrastruktúra fejlesztését célozza meg.