A rövid etapidők versenye

SOLID Racing Team – 22. Miskolc Rallye 2016. 04. 29-30.

Gyenes András – Schmidt Ádám, Lada 2101

Magabiztosan kezdte meg a miskolci versenyt a Gyenes-Schmidt páros. Rövid idő után rá kellett jönniük, ez a hétvége sem lesz fenékig tejfel. Sajnos ezúttal a technika ördöge szólt közbe mindenféle előjel nélkül. Ismét bebizonyosodott a régi mondás, miszerint a versenynek csak a célban van vége.

A pályák nagyon jók és változatosak voltak, teljes mértékben beváltották a hozzá fűzött reményeket.

Akadt némi problémánk, de ezt nem a sok kihagyás okozta a problémát, hanem a nedves nyirkos pályához nem passzoló gumi, így nem tudtuk a saját tempónkat autózni. Ez abból látható a legjobban, hogy az internetre felkerült 14 perces Mályinka-i gyorsasági céljában kettes fokozatban kis sebességgel fordultunk és még így is alig bírta András az autót kordában tartani.

A kategóriánk a mezőny talán egyik legerősebb kategóriája volt, így nem az idővel foglalkoztunk, hanem azzal hogy új pályákon egy jót autózzunk és újra felvegyük a versenyek ritmusát. Bár mindent beleadtunk, a maximumot nem sikerült kihozni magunkból. Mire  belejöttünk volna, addigra közbeavatkozott a technika ördöge, de kezdetnek azért nem volt rossz.

A harmadik, negyedik gyorsaságin már érezni lehetett furcsa szagot az autóban, de nem tulajdonítottunk neki nagyobb jelentőséget. Az autó előre új fékeket kapott, és ezért azt hittük a bekopás miatt lehet ilyen az autó. Különösebb előjele nem volt annak, hogy a hetedik gyorsasági rajtjában az utolsó két másodpercben az autó jobb eleje szikrázni és füstölni kezdett, majd a rajtot követően csak a motor pörgött fel, de az autó nem indult el. Mint később kiderült, a lendítőkerékről szakadt le a komplett kuplung. Sajnos az őszi-tavaszi teljes revíziónál nem volt észlelhető,hogy bármilyen probléma lenne vele.

Az autót hazaérkezés után két nappal már szét is szedtük, a javítása folyamatban van, és ha minden jól megy, akkor a fehérvári versenyen megpróbálunk újra harcba szállni.

Ami nagy mértékben befolyásolta az első napi kedvünket, és egyben okozta a megforgásunkat is az egyik gyorsaságin, az a nagyon rövid etap idő volt, ami miatt futó percre érkeztünk a beíróba, ezután egyből a rajtba álltunk be, és minimális időnk volt a felkészülésre. Emiatt az első gyorsaságin átbeszélő nélkül mentünk végig, pedig ez egy igen csúszós és veszélyes pálya volt. A mostani versenyre kicsit más csapatfelállásban érkeztünk, egy új csapattag csatlakozott hozzánk Tajti Bence személyében, aki igen sok versenyt megjárt már, és profizmusa nagy mértékben segítette Kunsági Zoltán munkáját a szervizek során. Emellett minket is tehermentesített azáltal, hogy tudta a dolgát és nekünk csak a pihenéssel kellett foglalkozni a szerviz idő alatt – tette hozzá Schmidt Ádám.