PÁRIZSBAN DEBÜTÁLT AZ ÚJ ÖTAJTÓS CIVIC ÉS A TYPE R PROTOTYPE

A hatalmas sikerrel zárult 2015-ös bemutatót követően a márka ismét nagy dobással rukkolt elő a 2016-os Párizsi Autószalonon. Katsushi Inoue, a Honda Motor Europe elnöke és Philip Ross, a Honda Motor Europe alelnöke lerántotta a leplet az ötajtós Civicről és a Civic Type R Prototype-ról, egyúttal örömét fejezte ki az egyre növekvő európai eladások kapcsán.

2016 Paris Motor Show Press Conference

Délutáni sajtótájékoztatóján Mr. Inoue elmondta: „Idén 31 százalékkal több autót adtunk el 2015 azonos időszakához mérten, s ezzel a leggyorsabban növekvő márkává léptünk elő a fő autógyártók körében. Igen bíztató, hogy növekedésünk alapját az öt legjelentősebb európai piac (Egyesült Királyság, Németország, Spanyolország, Olaszország, Franciaország) adja, és ami még fontosabb, vásárlóink hatvan százaléka másik márkáról nyergel át.”

 2016 Paris Motor Show Press Conference

Új ötajtós Civic

 

Az európai elvárásoknak megfelelően tervezett, Angliában gyártott, új ötajtós Civic érkezése jelentős előrelépés a Honda számára az alsó-középkategóriában.

Karosszériája szélesebb, hosszabb és alacsonyabb lett az elődökénél. Az utastér kizárólag prémium anyagokból épül fel, s kifejezetten sportosnak hat – a vezetőülés 35 milliméterrel került lejjebb a kifutó modellhez viszonyítva.

A motorpalettát vadonatúj VTEC TURBO erőforrások alkotják, így a Civic minden modellváltozata gyors, közvetlen és hatékony, amellett, hogy Hondához méltóan egyedülálló vezetési élményt nyújt. Hála a vadonatúj futómű-karakterisztikának és az új, független, multi-link rendszerű hátsó felfüggesztésnek a menetkomfort és az irányíthatóság még jobb lett.

2016 Paris Motor Show Press Conference

Emellett a legújabb szórakoztatóelektronikai és információs rendszert építették az új Civicbe. A Honda Connect2 tucatnyi szolgáltatással jár az utazók kedvében, többek között Apple CarPlay™ és Android Auto™ kapcsolat kiépítésére is alkalmas. Az – alsó-középkategóriás Hondában először alkalmazott –  Honda SENSING menetbiztonsági rendszer minden modellváltozathoz alapáron jár.

 

Az új ötajtós Civic 2017 tavaszán érkezik az európai piacokra.

 

Új Civic Sedan

 

A Civic négyajtós átirata szintén megtekinthető lesz a Honda kiállítási területén. Ez a modellvariáns a Honda gebzei (Törökország) üzemegységében készül, s máris rendkívül népszerű, ugyanis néhány országban, közöttük az Egyesült Államokkal már néhány hónapja elérhető.

Az európai átirat 2017 tavaszán érkezik az öreg kontinens márkakereskedéseibe, mozgatásáról 1,5 literes VTEC TURBO erőforrás gondoskodik, amelyhez hatfokozatú manuális vagy folyamatosan változó áttételű automatikus váltót (CVT) kérhetnek a vásárlók. A tervek szerint a Civic Sedan motorválasztékában 2017 végén az 1.6 i-DTEC hajtómű is megjelenik.

 

Új Civic Type R Prototype

Az alsó-középkategória új sztárja mellett komoly meglepetéssel is szolgált a Honda, bemutatkozott ugyanis az új Civic Type R prototípusa. A tanulmánymodell a szériagyártású változat leendő formavilágával hivatott megismertetni a nagyérdeműt, a mostaninál is sportosabb stílust vetítve előre. Az új Civic Type R európai forgalmazása 2017 második felében indul.

Előre agresszív, karbonszálas koptatóval és piros díszcsíkkal kiegészített lökhárító került, amit hatalmas, gyémántmintázatú ráccsal fedett légbeömlők tesznek feltűnőbbé.

A Type R modellek jellegzetes, piros H-logója az autó orrán, az új levegőzőnyílás felett kapott helyet. Ez nem az egyetlen új légbeömlő, a motorháztető közepére szintén került egy, hogy még hatékonyabb legyen a hűtés. A füstüvegek mögé bújtatott, LED-es fényszórók, valamint első és oldalsó irányjelzők még agresszívebbé teszik az összhatást, csak úgy, mint a küszöbszoknya, a 20 colos, pianofekete könnyűfémfelni-garnitúra és a négy 245 milliméter széles, nagy teljesítményű abroncs. Utóbbiak tették szükségessé a nagyobb kerékjáratokat is, amelyekkel még vadabbá vált a modell kisugárzása.

 

Hátulról szemlélve a széles lökhárító, a karbonszálas diffúzor és a három kipufogó hívja fel a figyelmet a Civic Type R Prototype-ra. A kipufogóvégek nemcsak díszek, hanem valóban részt vesznek a motor gázcseréjében. A középső cső átmérője kisebb, mint a két szélsőé, nem mellesleg metálpiros színben pompázik. A hátsó traktus legfeltűnőbb eleme a légterelőszárny – ezzel válik teljessé a koncepció.

 

A Civic Type R Prototype bemutatóján Philip Ross alelnök elmondta: „A Civic Type R Prototype a legmagasabb szintű mérnöki munka eredménye, egyszersmind a Honda motorsportok iránti elkötelezettségének szimbóluma. 2017-es érkezésével új fejezet kezdődhet az „utcai versenyautó” történetében.”