A Kia EV Day-en debütált az EV5 és két új tanulmánymodell. A cél az elektromos autózás népszerűsítése

A Kia Corporation ma bemutatta három új, kis- és középkategóriás modelljét, a márka EV Day nevű rendezvényén, Koreában. A Kia célja az “elektromos járművek forradalmának” vezetése, és ezzel a márka vezető szerepének biztosítása világszerte.


A rendezvényen a Kia bemutatta “villanyautót mindenkinek” elnevezésű programját, és
bejelentette elektromos kínálatának gyors és jelentős kibővítését is. A Kia az EV6 és az EV9
bevezetésével már megalapozta helyét az elektromos járművek globális piacán, most pedig
megmutatta, miként bővíti tisztán elektromos hajtású modelljeinek kínálatát három friss, kis-
és középkategóriás modellel. A cél az elektromos modellválaszték jelentős fejlesztése.
A rendezvényen mutatkozott be a kifejezetten a millenniumi generációs családok igényei
alapján született EV5 kompakt SUV, valamint két új tanulmánymodell. A Kia Concept EV3 az
EV9 előnyeit kínálja kompakt SUV formában, a Kia Concept EV4 pedig a márka eljövendő
elektromos szedánjainak hírnöke, feltűnő formákkal. A Kia globális villanyautó-stratégiáját is
bemutatta, amelynek célja a vásárlók elégedettségének növelése, a megbízhatóság további
fokozása, valamint a töltő infrastruktúra fejlesztése is.

“A Kia következetesen arra törekszik, hogy megoldásokat kínáljon azokra a problémákra és
kihívásokra, amelyek ma még több vásárlót visszatartanak az elektromos autóktól.
Lényegében minden igényre kínálunk elektromos járművet, különböző árkategóriákban, és
komolyan teszünk a töltő infrastruktúra fejlesztéséért is.” Mondta Ho Sung Song, a Kia elnöke.
“Fenntartható mobilitásszolgáltatóként a márka elektromos járművekre való átállása
elkerülhetetlen. Fejlett elektromos technológiáinkkal, látványos formaterveinkkel, hasznos és
életközeli szolgáltatásainkkal és ezek következetes alkalmazásával a célunk, hogy a Kia
értékeit a lehető legtöbb emberhez eljuttassuk. Felgyorsítjuk az elektrifikációt!”
A márka a vásárlói és a felhasználói élmény fokozása érdekében tett lépéseiről, fejlesztéseiről
is beszámolt. Ennek része egy több funkciót egyetlen felhasználóbarát okostelefonos
applikációba integráló új megoldás is. Új szolgáltatások érkeznek, az autók utasterében pedig
megjelenik a mesterséges intelligencia, mint szolgáltatás.
“A Kia célja, hogy fenntartható mobilitást kínáljon és teljesítse vásárlói elvárásait, azáltal, hogy
ismert felhasználói problémákra kínál egyszerű megoldásokat. Olyan élményt kínálunk, akár
digitális akár offline formában, amely nem csak egyszerű, de egyedi és különleges is. Ez az
élmény már a vásárlás előtt elkezdődik.” Mondta Charles Ryu, a Kia felhasználói élményért
felelős részlegének elsőszámú vezetője.
“Vásárlóink még teljesebb és még tökéletesebb kiszolgálása érdekében új digitális
platformokat és technológiákat vezetünk be, így folyamatosan újabb és újabb lehetőségeket
találunk a további fejlődésre. Hiszen a Kia DNS-ében benne van a még fejlettebb fenntartható
mobilitásra való törekvés, amit annak érdekében használunk, hogy jobbá tegyük az emberek
életét.”


A márka célja, hogy 2026-ra elérje az évi egymillió darabos globális elektromos
járműértékesítést, 2030-ra pedig az évi 1.6 milliót. E célok eléréséhez is kulcsfontosságú
mindaz, amit a Kia az EV Day keretében bemutatott.
A Kia elektromos stratégiája: szélesedő villanyautó- kínálat és fejlődő töltési
infrastruktúra, annak érdekében, hogy az elektromos hajtás a lehető legtöbb
felhasználó számára legyen elérhető
A Kia bejelentette, hogy célja egy széles elektromos járműpaletta felépítése 30,000 és 80,000
dollár közötti ártartományban. E paletta egy része már menetkész, ilyen az EV6 és az EV9 is,
azonban a kínálat hamarosan új kisméretű és kompakt modellekkel bővül. A márka további,
kisebb méretű villanyautók bevezetését is tervezi, olyanokét, mint az EV5, az EV4 és az EV3.
Ezek tervezett árai 35,000 dollárról indulnak, de nem lépik majd át az 50,000 dollárt annak
érdekében, hogy az elektromos hajtásmód a mainál jelentősen gyorsabb ütemben terjedjen
világszerte.
A feltörekvő piacokon, ahol az elektromos hajtású járművek terjedése lassúbb, a bevezetés
jelentős részben az EV6 és az EV9 modellekre koncentrál majd, az olyan stratégiai
jelentőségű típusok, mint az EV5, az EV4, és az EV3 csak később érkeznek. Ezzel a
megközelítéssel diverzifikálható a kínálat és a márka igazodni képes az eltérő vásárlói
igényekhez is.

A Kia a fenntartható villanyautó-gyártás és a stabil akkumulátor ellátási lánc kiépítésén is
dolgozik, hiszen célja, hogy 2025-re világszere már nyolc üzemében gyártson elektromos
hajtású modelleket. Ezen üzemek nem csak gyártanak majd, itt folyik a fejlesztés is; a kiépülő
rendszer központja Korea lesz. Európában a kisméretű és a középkategóriás elektromos
modellekre összpontosít a Kia, ugyanakkor Kínában a középméret feletti és a nagy
villanyautóké lesz a főszerep. A fejlődő piacokra szánt típusok Indiában készülnek majd. A
Kia az Egyesült Államokban, a kormányzat inflációcsökkentési törvényéhez igazodva többféle
elektromos modell bevezetését tervezi, ugyanakkor akkumulátoripari együttműködéseket is
kiépít, üzemeinek stabil és megbízható globális akkumulátor-ellátása érdekében.
A Kia elektromos modellpalettája: gyorsan bővülő sokoldalú kínálat, különböző
vásárlói igényekre
Minden egyes elektromos modell kulcsszerepet játszik az elektromos átállás felgyorsításában
azzal is, hogy szélesíti a választékot, így egyre szélesebb vásárlókör számára teszi nem csak
vonzóvá, de elérhetővé is az elektromos autózást.
Bár a márka valamennyi elektromos modellje speciális vásárlói szempontok figyelembe
vételével készül, számos központi elemük közös. Ilyen például a Kia világszínvonalú
elektromos platformtechnológiája, az innovatív “egyesült ellentétek” formavilág, és a márka
fenntartható anyag- és festékhasználati rendszere, a CMF. Utóbbi speciális autóipari
megközelítést is jelent: valamennyi új modell kötelező eleme tíz, fenntarthatóságot támogató
részletmegoldás. Ezek közé tartozik a bioműanyagok használata, a bio-fényezés és az
újrahasznosított PET palackokból, vagy halászhálókból készített utastéri kárpitozás.
A Kia EV5 SUV1: a millenniumi családok igényeire hangolva
Az EV5 már a harmadik modell Kia eleve elektromos hajtásra tervezett kínálatában, a márka
E-GMP nevű padlólemezén. Az elektromobilitás új korszakát képviseli, és határozott SUV
vonalakat hord, amelyeket a márka “egyesült ellentétek” nevű formanyelve alapján alkottak
meg. Sokoldalú, komfortos, fejlett technológiákkal, dinamikus menetteljesítményekkel, úttörő
biztonsági rendszerekkel, harmonikus egységben.
Az EV5 utastere alapjaiban friss, formai és szerkezeti alapjai a nagyobb EV9-től érkeztek.
Tágas, kényelmes megoldásai pedig sok szempontból az otthonok nappalijait idézik.
Elektromos hajtás és vezetési élmény
Az EV5 a Kia kifejezetten elektromos modellekhez tervezett padlólemezén, az E-GMP-n
érkezik. Ez a műszaki alap a biztonsági jellemzők fokozásán túl az élvezetes kezelhetőséghez
és a kiváló menetdinamikai jellemzőkhöz is komolyan hozzájárul. Az EV5 Kínában és
Koreában is készül, a kínai piacra háromféle változatban: alap, hosszú hatótávú, és hosszú
hatótávú, összkerék-hajtású kivitelben.
Az alapmodell akkumulátorcsomagjának kapacitása 64 kWh, villanymotorja 160 kW
teljesítményű, várható hatótávolsága pedig eléri az 530 km-t (a vegyes töltési-terhelési ciklus,
a CLTC szerint). A hosszú hatótávú változat 720 km megtételére képes egyetlen feltöltéssel,
ugyanez a modell összkerék-hajtással (két villanymotorral), 88 kWh-s akkumulátorral és 230
kW-os kombinált összteljesítménnyel (160 kW elöl és 70 kW hátul) is készül. A Kia által megcélzott CLTC szerinti hatótáv-érték ebben az esetben 650 km. Az EV5 gyorstöltésre is
alkalmas, ezzel akkumulátora mindössze akár 27 perc alatt2
30-ról 80%-os szintre tölthető.
A koreai piacon forgalomba kerülő változatok fejlesztése még nem fejeződött be. Itt az
apamodell 58 kWh-s akkumulátorral és 160 kW teljesítményű villanymotorral jelenik meg, a
hosszú hatótávolságú modellt pedig ugyanekkora teljesítmény mozgatja, akkuja azonban
nagyobb, 81 kWh-s. A hosszú hatótávú, és összkerék-hajtású EV5-ösök 160 kW-os első, és
70 kW teljesítményű hátsó villanymotorral készülnek, kombinált rendszerteljesítményük 225
kW. Az egyes modellváltozatok hatótávolsági adatait a piaci igényeknek megfelelően alakítják
ki.
Az EV5 akkumulátorcsomagja valamennyi időjárási körülményben kiválóan teljesít,
szélsőséges melegben éppúgy, mint a legnagyobb hidegekben. Az EV6 modellekben
bemutatott hőszivattyús hűtő-fűtőrendszer az EV5-ben is megjelenik, fő feladata, hogy az
akkumulátor a külső hőmérséklettől függetlenül mindig optimálisan teljesítsen.
A regeneratív fékrendszer kényelmes és biztonságos egypedálos vezetésre is alkalmas (i-
Pedal).
“Az elektromos autók piaca egyre bővül. Ma már nem csak az eltökélt villanyautó-hívők
vásárolnak ilyen modelleket, a vevőkör jelentősen kiszélesedett. Az elektromos átállás vezető
márkájaként a Kia az igényekre reagálva gyorsan szélesíti kínálatát és kis-, valamint
középkategóriás modelleket is bemutat. E bővítés első lépése az EV5 bevezetése. Bővülő
kínálatunk hatékonyan felgyorsítja majd az elektromos autózás terjedését, a korábbiaknál
szélesebb választékot nyújtva vásárlóinknak.” Mondta Spencer Cho, a Kia globális
üzletfejlesztési vezetője.
“Az EV5 nem pusztán egy újabb modell a Kia kínálatában, hiszen azt is megtestesíti, amit a
Kia az elektromos autózás most kibontakozó forradalmáról gondol. Ez kiváló alkalom a
számunkra, hogy bemutassuk elektromos stratégiánkat és azt is, mennyire következetesen
haladunk előre a világméretű elektromos átállás folyamatában.”
Az EV5 GT változatban is piacra lép, még élvezetesebb vezetési élményekkel és
teljesítményjellemzőkkel. E modell részleteit csak később hozza nyilvánosságra a Kia.
Infotainment és konnektivitás
Az EV5 tágas, világos utastere tele van csúcsszínvonalú intainment- és konnektivitási
technológiákkal, olyanokkal, amelyek a digitális élet tökéletes élvezetét kínálják minden
helyzetben.
A Navigation Cockpit (ccNC) infotainment rendszer az OTA szoftverfrissítéseket is támogatja,
széles panoráma kijelzője 12.3 colos vezetői információs-, és ugyanekkora infotainment
képernyőből áll, a fűtés-szellőzés kezelőpaneljének átlója 5 col.
A Kia új, egységesített grafikájú, a korábbiaknál gyorsabban értelmezhető információkat
szolgáltató fedélzeti rendszere (GUI) a navigációra és a telematikai funkciókra is kiterjed.
Könnyen áttekinthető villanyautó-specifikus menürendszer teszi egyszerűbbé a használatot, a vezető egy pillantással áttekintheti a hatótávra és a töltésre vonatkozó adatokat. Az
információáramlást a rendelhető head-up kijelző teszi még gördülékenyebbé.
A fizikai gombok száma minimális. A központi képernyő alatt négy rejtett kapcsoló szolgál az
indításra, a fűtés-szellőzés, valamint a navigáció kezelésére. Korábban ezek a funkciók 17
műszerfali gombot és kapcsolót igényeltek.
A háromzónás légkondicionáló rendszer beállításait külön kezelheti a vezető, az első utas
valamint a hátul utazók, az “utánfúvó” funkció pedig a légkondicionáló kikapcsolása után,
teljesen kiszárítja a rendszer párologtatóját, így elmaradnak a kellemetlen szagok.
Az EV5 digitális szolgáltatásainak karbantartásához és frissítéséhez nem kell a szervizbe
látogatni, a the Kia Connect Store számos, az autózást még élvezetesebbé tevő kiegészítőt
is kínál.
Biztonság és kényelem
Valamennyi EV5 modellváltozatban alapfelszerelés a 7 légzsák. A karosszériát a
legmodernebb biztonságtechnikai szerkezeti megoldásokkal is felszerelték, és márka vezetői
asszisztensrendszereinek teljes kínálata (ADAS) megtalálható benne.
Az autópályán vezetést támogató asszisztens (HDA2) segít a biztonságos követési- és
oldaltávolság tartásában, a sávváltások végrehajtásában és a sáv közepén vezeti az autót.
A digitális kulcs egyetlen gombjának megnyomásával a vezető bekapcsolhatja a távoli
parkolást segítő rendszert, amivel az EV5 önálló parkolásokra is képes. A kiszállási segéd és
a távirányítós előre-, valamint hátrafelé haladás szintén hatásosan segíti a parkolást szűk
helyeken, vagy sűrű forgalomban.
A parkolórendszer ultrahangos érzékelőinek jelei alapján kormányozza a parkolóhelyre az
EV5-öt úgy, hogy közben a gázpedált, a féket és az irányváltásokat is kezeli. A rendszer
automatikus vészfékezésre is képes, amennyiben akadályt érzékel a jármű útjában. A hátsó
keresztirányú ütközést elkerülő rendszer megakadályozza a baleseteket a nehezen belátható
parkolóhelyekről való kitolatáskor.
Az EV5-öt külső eszközök töltésére és működtetésére alkalmas (V2L) rendszerrel is
felszerelték, és akkumulátora a hálózat felé is képes az energiaátadásra (V2G). Utóbbi funkció
csak azokban az országokban lesz elérhető, ahol erre az elektromos hálózat alkalmas.
Többféle üléskialakítás
Az EV5 környezetbarát, újrahasznosított PET palackokból és bio-műbőrből készült
üléskárpitokkal is elérhető. Ez a jellemző tovább fokozza a praktikus, kényelmes és
kifejezetten a millenniumi családok igényei alapján megalkotott utastér használati jellemzőkön
túlmutató, környezetvédelmi és fenntarthatósági értékeit.
A kínai piacon forgalmazott modellváltozatokba elöl egybeépített, háromszemélyes ülést
szerelnek, hangulatfényekkel, a középső kartámaszban asztallal és tárolórekesszel.
A fokozatmentesen állítható támlájú üléseket úgy tervezték meg, hogy kiválóan
megtámasszák a gerincet és a hátat. A relaxációs ülések három fokozatban és négyféle
üzemmódban állítható masszázzsal kényeztetnek. A komfortülések szintén kivételes
kényelmet kínálnak ülésenként hat légcellával, négy irányban állítható deréktámasszal,
háromfokozatú fűtéssel, szellőzéssel és lábtámasszal. Az ülésekbe három légzsákot is
beépítenek, fejtámlájuk pedig négy irányban állítható, így a védelem tökéletes.
Az utastér, álló helyzetben egyszerűen és gyorsan hálószobává alakítható, a hátsó ülések
teljesen síkba dönthetők. A hátsó konzol 4 l-es doboza hűthető és fűthető is, hőmérséklete 5
és 55 Celsius fok között szabályozható, így éppúgy alkalmas az uzsonna melegen tartására,
mint az üdítők vagy az ásványvíz hűtésére.
Az utastér étkezővé is formálható, hiszen a csomagtartó padlója egyszerűen és gyorsan az
autón kívül is használható asztallá alakítható.
A Kia Concept EV3: a csúcskategóriás SUV modellek technológiája, kényelme
és formavilága kompakt méretben
A Concept EV3 a Kia kompakt méretű, praktikus és élvezetesen vezethető elektromos
szabadidő-autóinak előképe. Formai és technológiai megoldásai a márka elektromos
zászlóshajójának számító EV9 jellemzőit kínálják, kompaktabb és így elérhetőbb formában.
Bár elképzelhető, hogy egyesek számára ez összeegyeztethetetlennek tűnik, a
tanulmánymodell formai megoldásai a kontrasztok fúziójára épülnek, a Kia “egyesült
ellentétek” formafilozófiája alapján. A Concept EV3 tervezői a formanyelv “okkal élvezetes”
elnevezésű pillérére támaszkodtak a leginkább.
“Az “élvezet” első hallásra nehezen tűnik összeegyeztethetőnek az “ok” jelentéstartalmával.
Hiszen előbbi érzelmi, utóbbi pedig logikai eredetű. Azonban ha kombináljuk őket,
kontrasztjuk erős és hatásos.” Mondta Karim Habib, a Kia formatervezésért felelős alelnöke.
“A Concept EV3 esetében az “okkal élvezetes” leginkább a robusztus karosszéria lágy
sziluettjén érhető tetten. Ugyanakkor a vonalak és a felületek játékán is, a dinamikus
oldalvonal ellenpontozásában.”
Az előre tolt szélvédő és a hosszú és lejtős tetővonal egyedi oldalnézetet eredményez, a
szögletes kerékjáratok robusztussága váratlan és rendkívül hatásos formaelem. Ezeket a
körülölelő formájú szélvédő és a megemelt C-oszopok is kiemelik, utóbbiak úgy hatnak,
mintha a tető lebegne az autó felett.
A Concept EV3 utasterében az átalakíthatóság praktikuma és az élvezet között feszül az
ellentét, ugyanakkor a tágasság, a kényelem és a vezetés élvezete jelentős részben éppen a
praktikus kialakításból ered, ami ráadásul akkor is kínál élvezeti értéket, ha már az utasok
elérték úticéljukat.
Az utastér érzelmi jólétet sugároz. Ezt szolgálja a finom, visszafogott hangulatvilágítás, a
letisztult műszerfal és a felületek egyszerű kialakítása is.
A fejlett és ergonomikus üléskialakítás és a környezettudatos anyaghasználat összecseng a
márka célkitűzésével, a világméretekben is működőképes fenntarthatósággal. Az utastér
állítható és elfogatható asztalai négyféle alaphelyzetben rögzíthetők: Fókusz, Társasági,
Frissítő és Tároló. A dönthető hátsó ülőlap is a flexibilitást szolgálja, hiszen összehajtogatva
jelentősen megnöveli a csomagtér méretét, így akár elektromos rollerek és kerékpárok is
könnyen szállíthatók.
A Kia Concept EV4: az elektromos szedán újraértelmezése
A Concept EV4 a “fejlődés ereje” értékeit vonultatja fel az “egyesült ellentétek” formaelméletén
belül. ‘Ez az irányvonal a képességekre, a tapasztalatokra és a kreativitásra épít, azaz
mindarra, amit éppen a márka formaközpontú átalakulása hozott a felszínre. Ez a
megközelítés segíti az újszerű egyedi járműformák friss alapvetéseinek megalkotását,
olyanokét, amelyek teljes szektorokat formálnak újjá. A Concept EV4 éppen ilyen újraformáló.
A négyajtós kialakítás eleve azt sugallja: ez az autó egy szedán. Ugyanakkor a karosszéria
vonalvezetése ennél többet sejtet: az elektromos négyajtósok egy alapjaiban új, valóban
négyajtós, de a hagyományos szedánok értékein túlmutató innovatív kategóriájának
érkezését.
A “fejődés ereje” a geometrikus formák és a nagy, letisztult felületek összjátékából ered, az
EV4 új, érték alapú megközelítést képvisel felhasználói élményben és technológiában
egyaránt. A mélyre húzott feltűnő orr, a hosszú hátsó rész és a tetőspoiler a sportautók világát
idézi.
Az agresszív vonalú orr kiemeli a karosszéria letisztult oldalvonalát, a szélesen, az első
lökhárító szélein elhelyezett függőleges tájolású fényszórók pedig még szélesebbnek láttatják
az autó kiállását. Az EV4 tökéletesen példázza a Kia eltökéltségét a határok feszegetése iránt,
mind formai, esztétikai, mind pedig műszaki, technológiai szempontból.
Az utastérben a vízszintes tájolású formaelemek uralkodnak, a cél itt a vezetés tökéletes
élvezete. A lehető leginkább letisztult kialakítás érdekében a Kia formatervezői még a fűtés-
szellőzés kezelőelemeit is külön panelre telepítették, amely a középkonzolba hajtható, és a
keskeny szellőzőnyílások rácsozatának formái is flexibilisen változtathatók.
A körülölelő környezet azt szolgálja, hogy a vezető minden pillanatban tökéletesen uralhassa,
zavaró hatások nélkül irányíthassa és élvezhesse az autót, a kétképernyős keskeny műszerfal
pedig minden helyzetben tökéletesen látható és kényelmesen, zavaró hatások nélkül
kezelhető.
A Concept EV4 “Mind Modes” üzemmódja a pillanatnyi helyzethez igazítja a hangulatvilágítást
és a szellőzők formáit. A “Perform” beállítással a vezető minden szükséges információt
megkap, ami csak elérhető, ugyanakkor “Serenity” módban egy sor digitális grafika teremt
pihentető utastéri hangulatot.
Fejlődő töltő infrastruktúra
A Kia az elektromos autózás terjedésének felgyorsítása érdekében a töltőhálózat
fejlesztéséért is aktívan tesz. Észak Amerikában a márka bejelentette, hogy 2024 negyedik
negyedévétől elektromos járműveit a helyi töltési szabványbak (NACS) megfelelően
értékesíti. Ezzel a Kia tulajdonosok közel 12,000 Tesla Supercharger-hez is hozzáférhetnek.
Egy hat autógyártóból álló együttműködés részeseként a Kia 30,000 új töltőpont létesítésén
dolgozik Észak-Amerikában, a megvalósítási céldátum 2030. Európában ugyanakkor négy
csoporttal is kooperálva létrehozta az IONITY-t, amely a legjelentősebb autópályák mentén
kínál 2,800 gyorstöltőt. A cél összesen 7,000 töltőhely létrehozása 2025-ig, kiterjedt
töltőhálózatot kínálva a márka vásárlóinak.
A Kia új villanyautó-élménye: új szinteken a felhasználói élmény
Az elektromos autózás terjedésének felgyorsítása érdekében a Kia a fogyasztói, felhasználói
élmények valamennyi területén új megoldásokra törekszik. A cél, a lehető legkényelmesebbé
tenni az elektromos átállást mindenki számára. Ehhez azonban már a vásárlás előtti élmények
fejlesztésre is szükség van.
A 2024 első felében megjelenő “Kia App” az autókeresés első pillanataitól fogva segít
eligazodni a márka kínálatában, a tesztevezetések megszervezésén át támogatva a vásárlót
egészen új autója átvételéig, sőt az után is.
Egy az ügyfelek valamennyi kérdésének gyors és hasznos megválaszolására képes,
mesterséges intelligenciára épülő chatbot is az app részét képezi majd, ugyanakkor a
rendszer biztosítási kedvezményeket is kínál. Legfontosabb újdonsága az ‘E-routing’ funkció,
amely az autó akkumulátorának aktuális töltöttségi szintje alapján ajánl célba vezetési
útvonalakat, az elérhető töltési helyek figyelembevételével. Ugyanakkor a rendszer helyi
információk sokaságát is kínálja, akár a közeli éttermek kínálatát is valós időben bemutatva.
A használók a töltés folyamatát szintén nyomon követhetik okoskészülékükön.
A Kia az úgynevezett “offline” élmények megújítására is törekszik, ilyenek a márka elektromos
kínálatát bemutató “Digital City Store”-ok és ”EV Unplugged Ground”-ok Koreában, valamint
a Koreán kívüli “City Store”-ok. A márka terveiben szerepel további, kizárólag elektromos
modelleket kínáló kereskedések megnyitása is az Egyesült Államokban, Európában, Kínában
és Indiában.
Virtuális valóság (VR) a kevert valóság (MR) technológiák kombinációjával a márka célja
tökéletes és teljes felhasználói élmények kialakítása, olyanoké, amelyek révén a vásárlók még
közelebb kerülhetnek a Kia járműveihez. A vevőszolgálatok teljesítményének fokozása, az
értékesítők képzése és termékspecialisták kinevelése világszerte szintén a tervek között
szerepel, így a vevők a világ minden táján megtalálhatják a számukra leginkább megfelelő
elektromos Kiát.
A Kia a generatív mesterséges intelligenciát is kutatja és fejleszti, kifejezetten azzal a céllal,
hogy forradalmasítsa a járművei által kínált felhasználói élményt. Ennek érdekében a világ
vezető mesterséges intelligenciát fejlesztő vállalkozásaival együttműködve kínál majd új
szolgáltatásokat: útvonal optimalizálást, útvonaltervezést, szórakozást vagy vészhelyzeti
segítséget. Az OTA frissíthető generatív mesterséges intelligencia a 2024-ben érkező EV3-
ban jelenik meg elsőként, majd az EV4 és az EV5 újabb változataiban is a piacra lép.