2015 WTCC GER – Előzetes

2015-05-14 Budapest – A hétvégén rendezik meg a 2015. évi FIA Túraautó-világbajnokság következő fordulóját a németországi Nürburgringen. A MOL-csoport által immár negyedik éve támogatott Zengő Motorsport pilótája, Michelisz Norbert, természetesen ismét rajthoz áll a Honda Civicjével.

Az idén 83 éves versenypálya, a legendás Zöld pokol, ahogy már sokan emlegetik, először látja vendégül a WTCC mezőnyét, ami Nordschleife és a Grand Prix pálya majdnem 25 km-es távját fogja használni, ezért tesznek majd meg összesen „csak” három kört. Vendégül, írtam, hiszen a világbajnoki sorozat most a betétfutama lesz a 24 órás ADAC versenynek, és emiatt változik a jól megszokott menetrend.

Csütörtök:
11:30 – 12:30 Teszt
Péntek
11:55 – 12:55 Szabadedzés
08:15 – 09:15 Szabadedzés
18:20 – 19:20 Időmérő
Szombat
10:25 – 11:50 Futam1 – 3 kör
11:55 – 13:00 Futam2 – 3 kör – az Eurosport közvetíti mind a két futamot, a DUNA TV felvételről adja le.

A legtöbb pilóta részt vett az április végi kollektív teszten, hiszen ez a pálya a legtöbb versenyzőnek és autónak teljesen ismeretlen volt. Speciális szabályok vonatkoznak erre a versenyhétvégére, például  ateszt és a szabadedzések egy órásak lesznek, más keverékű versenygumit használhatnak a csapatok és a német szervezők azt is megmérték, hogy mennyire hangosak a versenyautók. Szerencsére mindegyik az értékhatáron belül maradt.

Az év eleji induláshoz képest az egész évre benevezett mezőny létszáma lecsökkent, mivel a svéd Rickard Rydellt (Nika Racing) pajzsmirigy betegsége miatt az orvosok eltiltották egy időre a versenyzéstől, valamint az olasz Proteam korábbi versenyzője, a szerb Dusán Borkovic pedig az ETCC folytatja tovább a pályafutását.

Változások történtek a LADA gyári csapatánál is, ugyanis a holland Jaap Van Lagen váltja az angol Thompsont a Vesta volánja mögött és lehet, hogy az orosz Kozlovszklij nem fog rajthoz állni ezen a futamon.

Viszont, csak erre a versenyhétvégére szerződtette az ALL-INKL.COM csapata a német Sabine Schmitzt, akit a Nürburgring Királynőjének is neveznek.

Ahogy a magyar futamon is, itt Németországban is 60 kg-mal több súlyt fognak a Citroennel versenyzők magukkal cipelni, így a bajnokságot vezető argentin López (129 pont), valamint a francia Loeb (96 pont) és Muller (86 pont) is. Michelisz Norbert összetettben a hatodik helyen áll (47 pont) és vezeti a Yokohama Drivers’ Throphyt is (47 pont).

Michelisz Norbert:
A hungaroringi futamgyőzelem után teljes lendülettel vetjük magunkat a következő versenyhétvége irányába. A legendás nürburgringi Nordschleifén versenyezni pályafutásom egyik legnagyobb szakmai kihívása lesz. A kollektív teszt eredményei alapján úgy tűnik, hogy a súlyelőny és az új fejlesztések ellenére is nehéz dolgunk lesz a Citroenek ellen, de ahogy a hazai versenyeken is látszott, tökéletes fegyelmezettséggel és kemény munkával bármi sikerülhet. A célom két erős pontszerzés Németországban.

Néhány szó a pályáról

A Nürburgring a világ egyik legismertebb versenypályája, amely Németországban, az Eifel-hegységben fekszik és sajátos mikroklímával rendelkezik. Van úgy, hogy míg a pálya egyik szakaszán szakad az eső, addig a másik részén süt a nap, majd máshol borús az ég.

A pálya sok rövid és két hosszabb egyenesből, éles kanyarokból (összesen 147 vagy 154) és nagy szintkülönbségekből áll. Az aszfalt kellően széles és nagyon csúszik, viszont nincs bukótér kiépítve mindenhol. Korábban bárki végig hajthatott rajta, csak fizetnie kellett érte, mostanság ezt már egy kicsit szigorúbban veszik. Ha valaki azt szeretné, hogy gyakorlott sofőr vigye körbe a pályán, akkor erre is van lehetőség a Ringen Taxi szolgáltatás keretében. Az élmény, állítólag, garantált.

A pályát 1925-ben kezdeték építeni és mindössze két év leforgása alatt, 1927 tavaszára el is készült Akkor a teljes hossza 28,8 km volt. A ring ekkor a Nordschleiféből és Südschleiféből, valamint a kettőt összekötő párhuzamos egyenesekből állt.

Niki Lauda 1976-os balesete után a pálya tulajdonosai már nem hagytatták figyelmen kívül azokat a megjegyzéseket, amik arra vonatkoztak, hogy a Nordschleife nagyon veszélyes ezért átépítették egy részét, amelyből a mostani Formula–1-es pálya lett. Ennek árán megszüntették a Südschleifét, melynek nagy része ugyan még most is megvan, de csak közútként szolgál.

Az új szakasz (Grand Prix) 1984-re készült el. 2002-ben átépítették a célegyenes utáni szakaszt, és meghosszabbították a pályát, így létre hozva egy több mint négy km-es pályaszakaszt, viszont összességében mégiscsak csökkent a Nordschleife teljes hossza 20,832 méterre.