Vogel Adrienn 10. lett a Maserati Trofeo magyarországi futamán, és ő lett a legjobb női versenyző

Spread the love

Hétvégén a Hungaroringen a DTM betétfutamaként versenyeztek a Maserati Trofeo pilótái, a Lotus Ladies Cup négy hölgy versenyzőjével a soraikban.  Az OXXO Energy Drink pilótája, Vogel Adrienn is rajthoz állhatott a futamon, Adri eddig még nem vezetett sem ilyen erős, sem pedig kormányváltós autót:

 – A Trofeo Maserati sorozat meghívott a most hétvégén megrendezett DTM betétfutamára – meséli Adri -. Nagyon örültem de, egyúttal nagyon izgultam is, mert ilyen erős autót még nem vezettem. Kiss Norbi nagy segítségemre volt, hiszen 2011-ben ő is részt vet a Maserati itthoni versenyén, sőt, több mint 30mpes előnnyel meg is nyerte.

- Ő készített fel erre a hétvégére. Elmondta mi mindenre kell majd figyelnem az autóban, nagyon erős lesz, 488 lóerő, kormányváltós, állíthatjuk benne a fékerőt. Slikk gumival fogok majd menni és kipörgés gátló valamint Abs sincs benne. Ezek számomra még új dolgok voltak. Pénteken volt egy 45 perces szabadedzés, ami alatt próbáltam megszokni az autót. Az olaszok nagyjából minden 4. kör után kihívtak, hogy megmérjék a gumi nyomást, így sajnos veszítettem egy csomó időt. Délután pedig Norbival onboardoztunk. Másnap reggel volt 15 perc időmérőm, amin a 20. helyet sikerült megfutnom. Az előző napi időmhöz képes javultam 3 másodpercet. Délután volt az első verseny amin Tóth Anita indult és a 17. helyen hozta be a Maseratit. Anitával váltottuk egymást a hétvégén, mert egy autóra 2 lányt hívtak meg a szervezők. Anita két évet versenyzett már ebben a szériában és ő is sokat segített nekem, amit nagyon köszönök! Vasárnap reggel 8:55-kor kezdődött az én versenyem. A versenyek mind repülőrajtosak voltak, ez is új volt számomra. A felvezető kör után gurultunk a rajtrács felé, de a mellettem lévő, aki elvileg előttem volt, nem tartotta a tempót a többiekkel, de a lámpa még piros volt. A mezőny már zöld lámpára várt, egyre jobban nyomták a gázt mi meg maradtunk le, nagyjából a rajt pillanatáig 50 métert veszítettünk. A célegyenes végén féktávon sikerült beesnem közéjük és a kijáraton már 3 autót megelőztem.

- Innentől stabilan tudtam menni a többiek után, mögöttem meg egyre jobban szakadtak le – folytatja a beszámolót Adri -. A verseny alatt lassan hámoztam előre magma, volt 1 kiesés illetve volt egy beforgás előttem, a többieket tisztán előztem. Végül a 10. helyen értem célba a 24 fős mezőnyből, amivel a lány kategóriát is megnyertem. Nagyon örültem a helyezésnek, mert tényleg minden egyes méterért meg kellett küzdenem. Igazi harc volt és sokat tanultam belőle. Az autó fantasztikus volt, a szerelők megtettek mindent az autó tökéletes állapotáért. Délután volt egy endurance verseny is, ahol Anitával váltottuk egymást, 1 órás volt és 30 percnél cseréltünk. Én rajtoltam, logikus döntésnek bizonyult mert én vagyok az alacsonyabb így a párnákat könnyebb kikapni mint beépíteni. Az enduranceon 16. helyen értünk be. Én végig küzdöttem egy olasz pasassal, sokszor rámhúzta a kocsit, így nem szálltam harcba vele, nem akartam összetörni az autót. Anita saját tempót tudott autózni. Nagyon köszönöm a Maseratinak ezt a lehetőséget, a támogatóimnak, hogy mellettem állnak, a szurkolóimnak akik rengeteget bíztattak, és Kiss Norbinak a segítséget!

Comments are closed.