Vettel visszakapaszkodott a csúcsra

Sebastian Vettel csodálatos visszatérést mutatott be a Ferrarival a Malajziai Forma-1-es Nagydíjon, miközben a Mercedes párosának ezúttal csak a dobogó utolsó két foka jutott.

„Azt hiszem, most élveznünk kell a napot. Tudom, hogy ezek a fiúk – a Mercedes-nél – hihetetlenül erősek és nehéz őket megverni. Ma azonban nagyszerű munkát végeztünk és ez az, amit folytatnunk kell egész évben. Meg kell próbálnunk a legjobbat hozni és ezután meglátjuk hol is állunk. Tudjuk, hogy még hosszú út áll előttünk. Most azonban ez nem érdekel. Ünnepelni akarok, és nagyon ki akarok rúgni a hámból…” – mondta Vettel a dobogón.

 Amber-Malajziai_F1-Vettel

A szombati monszunszerű esőt verőfényes idő és forróság váltotta fel a szepangi pályán vasárnapra. Ez a rettentő hőség meg is hozta a Ferrari győzelmét a 2013-as Spanyol Nagydíj óta először. Sebastian Vettel nagyot alkotott, alig két futam után sikerült az első helyre célba vinni a piros betontorpedót. Vettel és csapata okos döntésének is az eredménye ez a siker. Vettel ugyanis a pályán maradt a biztonsági autós időszakban, s a német nem tért el a tervezett két bokszbeállásos stratégiától. A Mercedes közben változtatott, és a három bokszbeállás végül nem bizonyult jó megoldásnak.

A változást tehát Marcus Ericssonnak a negyedik körben való kicsúszása hozta meg. Ekkor bejött a pályára a biztonsági autó és a mezőny elején Hamilton és Rosberg is bement a bokszba – utóbbinak még ki is kellett várnia a sorát – és a keményebb abroncsokon tértek vissza a versenybe annak reményében, hogy idejekorán sikerül ellépniük a mezőnytől. Vettel azonban maradt a pályán és terv szerint vigyázott az abroncsaira. Ezt a stratégiát követte Hülkenberg, Grosjean, Sainz és Perez is. Hamilton ezzel az ötödik, Rosberg pedig a nyolcadik helyre került, utóbbi időt vesztett a bokszbeállás során és ezzel még Daniel Ricciardo és Felipe Massa is megelőzte őt. Ezzel gyakorlatilag elveszett az első hely a Mercedes számára.

 Amber-Malajziai_F1-dobogo

Mivel Hamilton és Rosberg ment egyedül keményebb abroncsokon, a lassabb autók megelőzése viszonylag lassan ment, majd végül Hamilton a második, Rosberg pedig a harmadik helyre verekedte fel magát. Vettel közben igyekezett minél nagyobb előnyre szert tenni az élen. Bár Hamilton később visszaugrott az élre, a friss gumikon hajtó Vettel kielőzte Rosberget és a kemény gumikon küszködő britet is. A Mercedes-szel második világbajnoki címére hajtó Hamilton szerfelett dühös volt csapatára a rossz gumiválasztások, a stratégia miatt és még az is nagyon zavarta, hogy többször is a kanyarokban beszéltek hozzá a csapatrádión.

Nem csak Vettel, de a Ferrari és jó munkát végzett a télen, aminek bizonyítéka Kimi Raikkönen negyedik helyezése. Ez a verseny sokkal izgalmasabbnak és érdekesebbnek bizonyult a Melbourne-i futamnál, s ahogy várható volt ez mintha a szezon új kezdete lett volna. A Williams párosa a verseny utolsó körében vívott nagy csatát az ötödik helyért. A csatározásból végül Valtteri Bottas került ki győztesként, így Massának be kellett érnie a hatodik hellyel. A Williams elégedett lehet, a Saubert megelőzve a konstruktőri ponttábla harmadik helyére ugrott.

A hetedik és nyolcadik helyet megszerző Toro Rosso páros is megvívta harcát a jobb helyezésért. Max Verstappen egy sor okos előzést prezentálva került Carlos Sainz Jr. elé. A Toro Rosso fiataljai ezúttal megelőzték a Red Bull pilótáit. Kvjat és Ricciardo zárja az első tizet.

A McLaren ezúttal is csak szenvedett. Alonso és Button sem ért célba. A spanyol pilóta idei első futamán bár egy ponton a nyolcadik helyen is autózott, végül a 21. körben kiesett. Buttont a 40. körben érte utol a végzete.

A Manor két pilótája közül csak Roberto Merhi tudott rajthoz állni. A fiatal spanyol pilóta nem tudott versenyezni a mezőnnyel, de célba ért, igaz három kör hátrányban.

A maláj futamot követően ismét két hetet kapnak a csapatok a pihenésre és arra, hogy áttelepüljenek a kínai futam helyszínére, Sanghajba. A Kínai Nagydíjat 2015. április 12.-én rendezik meg. Tavaly a Mercedes duója győzedelmeskedett ezen a pályán, így ismét ők lesznek a favoritok. Sebastian Vettel mostani győzelme jó alap lehet későbbi sikerekhez, de ez nem jelenti azt, hogy a Mercedes pilótáit máris le kellene írni!

2015-ös Malajziai Forma-1-es Nagydíj eredménye

  1. Sebastian Vettel           Ferrari                        1:41:05.793
  2. Lewis Hamilton             Mercedes                       + 8.569
  3. Nico Rosberg                Mercedes                       + 12.310
  4. Kimi Raikkönen             Ferrari                        + 53.822
  5. Valtteri Bottas               Williams                       + 1:10.409
  6. Felipe Massa                Williams                       + 1:13.586
  7. Max Verstappen           Toro Rosso                      + 1:39.085
  8. Carlos Sainz Jr.            Toro Rosso                      + 1 kör
  9. Danyiil Kvjat                 Red Bull                           + 1 kör
  10. Daniel Ricciardo          Red Bull                           + 1 kör
  11. Romain Grosjean        Lotus                          + 1 kör
  12. Felipe Nasr                 Sauber                         + 1 kör
  13. Sergio Perez               Force India                       + 1 kör
  14. Nico Hülkenberg         Force India                       + 1 kör
  15. Roberto Merhi             Marussia Ferrari               + 3 kör
  16. Pastor Maldonado       Lotus                          Nem ért célba
  17. Jenson Button            McLaren                        Nem ért célba
  18. Fernando Alonso         McLaren                        Nem ért célba
  19. Marcus Ericsson         Sauber                         Nem ért célba

A világbajnokság eredménye a Malajziai Nagydíj után

Pilóták:

  1. Lewis Hamilton                       43 pont
  2. Sebastian Vettel                     40 pont
  3. Nico Rosberg                        33 pont
  4. Felipe Massa                          20 pont
  5. Kimi Raikkönen                      12 pont
  6. Felipe Nasr                           10 pont
  7. Valtteri Bottas                         10 pont
  8. Daniel Ricciardo                        9 pont
  9. Nico Hülkenberg                       6 pont
  10. Max Verstappen                     6 pont
  11. Carlos Sainz Jr.                      6 pont

Konstruktőrök:

 

  1. Mercedes                       76 pont
  2. Ferrari                        52 pont
  3. Williams                       30 pont
  4. Sauber                         14 pont
  5. Toro Rosso                          12 pont
  6. Red Bull                           11 pont
  7. Force India                            7 pont
  8. Lotus                            0 pont
  9. McLaren                          0 pont
  10. Manor                            0 pont

 

(Forrás: Amber PR)