Versenyre tervezve: a BMW M2 CS Racing

A sikertörténet folytatódik: a BMW Motorsport az új BMW M2 CS műszaki alapjaira épített BMW M2 CS Racing premierjével nyitja meg privát színekben versenyző ügyfeleinek kínált, sorozatgyártás-közeli versenyautói újabb fejezetét.

P90375236-munich-ger-6th-november-2019-bmw-m2-cs-bmw-m2-cs-racing-bmw-m-customer-racing-1724px

„A BMW M2 CS Racing versenyautóval azon nagysikerű hagyományunkat folytatjuk, amelynek égisze alatt megfizethető belépőt kínálunk ambiciózus pilótáinknak és csapatainknak a motorsport világába – egy olyan modell képében, amelynek menetteljesítménye minden eddiginél magával ragadóbb, lemezei alatt a BMW Motorsport leginnovatívabb műszaki megoldásai dolgoznak és minden tekintetben megfelel a vérbeli versenyautókkal szemben támasztott követelményeknek” – mondta Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója a vadonatúj versenyautóról. „A modell fejlesztési fázisában a BMW Motorsport tervezőmérnökei szorosan együttműködtek a BMW M GmbH műhelyében dolgozó kollégákkal, hogy a BMW M4 GT4 versenyautóval megszerzett szakmai tapasztalatokra és az új BMW M2 CS kiváló műszaki alapjaira építve a belépő szintű versenyautók kategóriájának minden korábbinál magasabb mércéjét állíthassák fel. Biztos vagyok benne, hogy a BMW M2 CS Racing versenyautóval tovább folytatódik a BMW M divízió privát színekben versenyző ügyfeleinek sikertörténete” – tette hozzá.

„Az új BMW M2 CS és a BMW M2 CS Racing versenyautó párhuzamos fejlesztése a BMW Motorsport és a BMW M GmbH technológiai közelségét hirdeti. Modellpalettánkon a vérbeli versenyautókból átemelt műszaki megoldásokra épített, nagyteljesítményű közúti sportautók sorakoznak, amelyek kiváló alapot kínálnak privát színekben versenyző ügyfeleink versenyautóihoz. A BMW M2 CS Racing versenyautót több teljesítményszinttel tesszük elérhetővé, és hasonló ösvényen haladunk majd a BMW M divízió jövőben érkező különkiadásaival is” – fogalmazott Markus Flasch, a BMW M GmbH elnöke.

BMW M2 CS Racing a BMW M4 GT4 vezérlőelektronikájával

A BMW M2 CS Racing Németországban 95 000 euró indulóártól válik elérhetővé, minden olyan előfeltétellel felvértezve, amelyek sikerre ítélt belépő szintű versenyautóvá emelik. A privát színekben versenyző ügyfeleknek épített versenyautó meghajtásáról egy BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor gondoskodik, amelynek 3,0 liter hengerűrtartalmából a teljesítményszint beállításával, a versenyosztály szabályai szerint 205 kW / 280 lóerő és 268 kW / 365 lóerő közötti maximális teljesítményt nyerhetnek ki a pilóták. A motor csúcs forgatónyomatéka 550 Nm, amelyet egy hétfokozatú, motorsport-szoftverrel optimalizált duplakuplungos automataváltó továbbít a kerekek felé.

A BMW M2 CS Racing másik kimagasló innovációja a motor vezérlőelektronikája, amely a BMW M4 GT4 versenyautóhoz hasonlóan, több lépcsőben képes beállítani az erőforrás maximális teljesítményét.

A fedélzeten ráadásul számos vezetést támogató rendszer, így többek között a blokkolásgátló (ABS – Anti-lock Braking System) és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) motorsport-specifikus változata dolgozik, amelyeknek köszönhetően az autót még a kezdő pilóták is biztonságosan vezethetik. A modell alapfelszereltségének az önálló hűtésű, mechanikus differenciálmű és a típus-specifikus kardántengely is része, a tető pedig a sorozatgyártásban kínált modellváltozathoz hasonlóan szénszálból készül.

Clubsport-kivitel megnövelt maximális teljesítménnyel

A bajor prémiumgyártó 2020 közepén szállítja ügyfeleinek az első BMW M2 CS Racing versenyautókat. A versenyre tervezett gépek fő színpada – ahogyan az elődmodellek, a BMW M235i Racing és a BMW M240i Racing esetében is volt – ezúttal is a hosszú távú megmérettetéseket kínáló, nürburgringi VLN Endurance Championship és a TC America lesz, az újdonság azonban a világ számos versenysorozatának szabályrendszerével összehangolható.

A BMW Motorsport tervezőmérnökei már dolgoznak egy teljesítményfokozó csomagon, amely 450 lóerőre növeli a BMW M2 CS Racing versenyautó maximális teljesítményét. A konkrétumokat és az első példányok szállításának tervezett dátumát egy későbbi időpontban jelenti be a BMW.

„A BMW M2 CS Racing széles tartományban állítható teljesítményszintjeinek köszönhetően, valamint annak, hogy a modell most először a BMW Motorsporttal együttműködő BMW M kereskedésekben is megrendelhető, illetve átvehető, minden korábbinál szélesebb célcsoportot szólítunk meg. Nagy örömömre szolgál a BMW M2 CS Racing bemutatkozása, amellyel még tovább bővíthetjük ügyfélkörünket. Privát színekben versenyző ügyfeleink tábora soha nem volt még annyira változatos, mint amennyire a következő szezonban ígérkezik” – nyilatkozta Jens Marquardt.

Az új BMW M2 CS 450 lóerő maximális teljesítménnyel

A napokban bemutatott BMW M2 CS a motorháztető alatt dolgozó duplaturbós, soros hathengeres benzinmotornak köszönhetően – amelyhez a BMW M4 Competition szolgáltatta a műszaki alapot – 331 kW / 450 lóerő maximális teljesítményre képes. A kimagasló teljesítmény egy hatfokozatú manuális váltón vagy egy hétfokozatú M duplakuplungos automataváltón, a BMW M4 sportmodellek számára korábban kifejlesztett adaptív M futóművön és motorsport-specifikus gumiabroncsokon keresztül jut az úttestre. A megfelelő mértékű lassulást a vörös féknyergekkel dolgozó, alapfelszereltségként kínált BMW M sport fékrendszer vagy az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW M karbon-kerámia fékrendszer garantálja.

Az utastérben a BMW M4 CS könnyűszerkezetes, Merino bőr / Alcantara kettős borítással bevont BMW M kagylóülései gondoskodnak a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek stabil oldaltartásáról, az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, exkluzív Alcantara borítással és vörös 12-órás jelzéssel ellátott BMW M sportkormány pedig a zárt versenypályák hamisítatlan hangulatát csempészi az utastérbe.

Megbízhatósági tesztek a Nürburgringen

A BMW M2 CS Racing bemutatkozását hosszas tesztidőszak előzte meg. A versenyautó a franciaországi Miramas és a portugáliai Portimão versenypályáit megjárva első ízben a Nürburgringen megrendezett VLN Endurance Championship ötödik futamán tűnt fel a nagyközönség előtt. A világ legkeményebb versenypályájára a BMW Motorsport Junior program felfedezettje, a holland Beitske Visser és a BMW M GmbH tesztpilótája, a német Jörg Weidinger vitte fel a versenyautót, hogy éles versenyszituációkban megszerzett, értékes visszajelzésekkel segítsék a tervezőmérnökök sorozatgyártást megelőző finomhangolási munkáit. A modell ezt követően a VLN hetedik és kilencedik futamán is feltűnt a Zöld Pokolban.

A BMW M2 CS Racing műszaki adatai

Erőforrás

  • Típus: soros hathengeres benzinmotor, hengerenkénti négy szeleppel
  • Motortechnológia: BMW M TwinPower Turbo technológia közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszerrel és VALVETRONIC változó szelepvezérléssel
  • Hengerűrtartalom: 2 979 ccm
  • Maximális teljesítmény: 205 kW / 280 lóerő és 268 kW / 365 lóerő között a versenyosztály szabályaihoz hangolt teljesítményszint beállításával
  • Csúcs forgatónyomaték: 550 Nm
  • Kipufogórendszer: motorsport-specifikus kipufogórendszer
    versenykatalizátorokkal

Hajtáslánc

  • Hétfokozatú duplakuplungos automataváltó motorsport-specifikus vezérlőszoftverrel
  • Önálló hűtésű, mechanikus Drexler differenciálmű
  • Típus-specifikus kardántengely
  • Motorsport-specifikus kerékagyak a hátsó tengelyen
  • Módosított motorbeágyazás

Vezetést támogató rendszerek

  • A blokkolásgátló (ABS – Anti-lock Braking System) és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) motorsport-specifikus változata
  • A modellt profi versenyzők és gyári tesztpilóták segítségével hangolták tökéletesre a világ legkülönfélébb versenypályáin, eltérő időjárási körülmények közepette, más-más típusú gumiabroncsokon
  • A modell fejlesztési fázisában a BMW Motorsport tervezőmérnökei szorosan együttműködtek a BMW M GmbH műhelyével

Utastér

  • Légkondicionáló berendezés az alapfelszereltség részeként
  • Állítható Sabelt Taurus XL kagylóülés (FIA 8855-1999) „M2 CS Racing“ hímzéssel
  • Schroth hatpontos biztonsági övek (FIA 8853-2016)
  • AIM MXG 1.2 Racing Dash műszerfal színes kijelzővel
  • Világító kapcsolópanellel szerelt középkonzol
  • Megnyújtott, állítható kormányoszlop vezérlőgombokkal és billenőkapcsolókkal ellátott, levehető BMW Motorsport kormánnyal
  • Extra méretű visszapillantó a jobb hátralátásért
  • A visszapillantó elektromosan állítható
  • Az opcionális extrafelszereltség részeként:
    • Recaro P 1300 GT versenyülés (FIA 8862-2009)
    • Race taxi ülés
    • Ivórendszer-előkészítés

Karosszéria és alváz

  • A BMW Motorsport saját fejlesztésű, hegesztett bukókerete, amelyet a DMSB (Deutscher Motor Sport Bund) is jóváhagyott és az FIA versenyszabályzatának is megfelel
  • Szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült tető, akárcsak az új BMW M2 CS különkiadás esetében
  • Polikarbonátból készült Makrolon® hátsó oldalablakok mindkét oldalon üzemanyagbetöltő-nyílással
  • Első koptató
  • Motorsport-specifikus, állítható hátsó légterelő szárny
  • Levegős emelőszerkezet
  • Gyorszárak a motorháztetőn és a hátfalon
  • Motorsport-specifikus, könnyű kialakítású kábelköteg
  • Vontatógyűrűk elöl és hátul a versenyszabályzat értelmében
  • Külső akkumulátortöltő port
  • Erőteljes kiegészítő világítás a 24-órás megmérettetésekhez (az opcionális extrafelszereltség része)

Üzemanyagtartály

  • FT3 biztonságú üzemanyagtartály
  • 84 liter térfogat
  • Üzemanyag-betöltési lehetőség az autó mindkét oldalán
  • Az opcionális extrafelszereltség részeként 120 liter térfogatú üzemanyagtartály (2020 végétől válik elérhetővé)

Futómű

  • Három fokozatban állítható versenysport-stabilizátorok elöl és hátul
  • Finomhangolt motorsport-lengéscsillapítók (ZF Sachs) elöl és hátul
  • Háromállású sportrugók elöl és hátul (az opcionális extrafelszereltség részeként)
  • Motorsport-specifikus kormányösszekötők

Keréktárcsák és gumiabroncsok

  • Motorsport-specifikus gumiabroncsok:
    • 513M kódjelű, 10,5 x 18“ méretű, alumíniumból készült keréktárcsák matt fekete fényezéssel
    • Gumiabroncsok: Michelin slick 27/65-18 S9L
  • Ötcsavaros rögzítés
  • A könnyű felhelyezést kerékagy-csapok segítik

Fékrendszer

  • Hatdugattyús Alcon féknyergek elöl
  • Az első féktárcsák átmérője: 380 milliméter
  • Négydugattyús féknyergek hátul az új BMW M2 CS különkiadás örökségeként
  • A hátsó féktárcsák átmérője: 380 milliméter
  • Duplájára növelt fékhűtő levegő-áramlás