Véghajrá a rajtrács első sorába: versenypályán az új BMW M3 limuzin és az új BMW M4 Coupé

A nagyteljesítményű sportautó-páros következő nemzedékének versenypályás menetdinamikai tesztjei ideális lehetőséget biztosítanak a hajtáslánc-technológia és az erőátviteli megoldások végső összehangolására, amelynek égisze alatt a mérnökök a dinamika, az agilitás és a precizitás tökéletes hármas egységét adó, legendás „BMW M-karakterisztikát” keltik életre.

P90391898-the-new-bmw-m4-coup-07-2020-2250px

Ikonikus sportautó-párosa generációváltására készül a BMW M GmbH: a versenypályán végzett menetdinamikai finomhangolásokkal az utolsó fázisához érkezett az új BMW M3 limuzin és az új BMW M4 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 – 10,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 239 – 249 gramm / km; előzetes értékek) sorozatgyártás előtti átfogó tesztelése. Az elődmodellekhez képest jelentős mértékben megnövelt teljesítménynek és a BMW M-specifikus futómű-hangolásnak köszönhetően az új fejlesztésű, soros hathengeres benzinmotorral szerelt duó ismét mércét állít meg a prémium középkategória nagyteljesítményű limuzinjainak és kupéinak mezőnyében. A hajtáslánc-technológia, kerékfelfüggesztés, rugók, lengéscsillapítók és fékek terén kifejlesztett innovációk összehangolása széleskörű közúti teszteket igényelt a BMW Group dél-franciaországi tesztközpontjában, a svédországi Arjeplog térségében és megannyi versenypályán.

A hajtáslánc- és futómű-technológia minden vezetési szituációban tökéletes együttműködését tekintve immár hagyományosan a Nürburgring-Nordschleife számít mértékadónak. A BMW M modelleknek azonban nem csak a Zöld Pokolban, de a világ számos másik, eltérő karakterisztikájú aszfaltcsíkján is helyt kell állniuk, a sorozatgyártás előtti átfogó teszteket végző mérnökök ezért számos másik versenypályán, így például a németországi Sachsenringen is vallatóra fogták az új BMW M3 limuzin és az új BMW M4 Coupé álcázott párosát.

Néhány hónappal a 2020 szeptember közepére tervezett világpremier előtt az új BMW M3 limuzin és az új BMW M4 Coupé tökéletesen kezelhető teljesítmény-potenciált hordoz. A sportautó-páros vezethetőségét még a legextrémebb vezetési szituációk közepette is lebilincselő agilitás, kimagasló menetdinamika és precíz irányíthatóság jellemzi. Az abszolút teljesítmény és a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság BMW M modellekre jellemző, páratlan egyensúlya új szintre lép. „Minden egyes BMW M modell képében a motorsport élvonalának technológiáját emeljük át a közútra” – mondja Markus Flasch, a BMW M GmbH elnöke. „Az új BMW M3 limuzin és az új BMW M4 Coupé egészen egyedülálló módon testesíti meg ezen alapelvünket, hiszen a két modell elődjei kétségkívül a világ legsikeresebb túraautóiként gurultak be a történelembe. Az új generáció tagjaival végzett előszériás tesztek eredményei pedig azt mutatják, hogy az újdonságok még jobb teljesítményre képesek” – tette hozzá.

Miként a BMW M GmbH modellpalettájának összes nagyteljesítményű sportautója, úgy az új BMW M3 limuzin és az új BMW M4 Coupé is kétféle teljesítményszinttel válik elérhetővé a bajor prémiumgyártó ügyfelei számára. A hatfokozatú manuális váltóval szerelt, 353 kW / 480 lóerő maximális teljesítményre képes duó mellett a 375 kW / 510 lóerő maximális teljesítményű Competition modellpáros is megrendelhetővé válik, utóbbi Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltóval szerelve. „Azon ügyfeleink, akik a nyers erőt és a járművel kialakított közvetlen kapcsolatot részesítik előnyben, a manuális váltóval szerelt modellekben kategóriaetalon, egyedülálló vezetési élményt élhetnek át. Az új BMW M3 limuzin és az új BMW M4 Coupé Competition modellváltozatai ugyanakkor a kimagasló teljesítmény és a veszteségektől mentes, tűpontos erőátvitel harmóniájában rejlő maximális menetdinamikát éltetik – eleinte klasszikus hátsókerék-meghajtással, a későbbiekben pedig az M xDrive intelligens összkerékhajtás legkorszerűbb változatával is” – fogalmazott Dirk Häcker, a BMW M modellek fejlesztési vezetője és a BMW Individual igazgatója.

A nagyteljesítményű sportautó-páros új generációjának motorházteteje alatt dolgozó soros hathengeres benzinmotor a mérnököktől a közvetlen elődmodellhez képest 36 kW / 49 lóerő (a Competition modellek esetében 44 kW / 60 lóerő) plusz teljesítményt kapott, amelyhez 650 Nm csúcs forgatónyomaték társul. A BMW M TwinPower Turbo technológiának és a magas fordulatszám-tartományig kalibrált hangolásnak köszönhetően ráadásul az erőforrás motorsportból származó teljesítmény-karakterisztikával fokozza a vezetés élményét. A benzinmotor mindegyik sebességtartományban azonnali rendszerreakciót garantál, ahogyan a BMW M GmbH privát színekben versenyző ügyfeleinek felkínált, zárt versenypályákra tervezett, 2022-es versenyszezonra érkező új csúcsmodell, a BMW M4 GT3 orrában is.

A részletekbe menő előszériás tesztprogramnak köszönhetően a BMW M GmbH fejlesztő- és tervezőmérnökei garantálják, hogy az új BMW M3 limuzin és az új BMW M4 Coupé futómű-technológiája tökéletes összhangban dolgozik az erőforrás továbbfejlesztett teljesítmény-karakterisztikájával, és mint ilyen, az új sportautó-páros a prémium középkategória rajtrácsának első sorában debütál. A hagyományokkal átitatott Sachsenring mintegy 3 670 méter hosszú aszfaltcsíkja – amely a Német Túraautó Bajnokság (DTM) legrégebbi helyszíneként is ismert – tökéletes előfeltételeket teremtett ennek megalkotásához: a hajtűkanyarokkal, hosszú egyenesekkel és a Queckenberg kanyar előtti ereszkedő szakasszal tűzdelt vonalvezetés körről körre lehetővé tette a mérnökök számára, hogy az új BMW M3 limuzin és az új BMW M4 Coupé hossz- és oldalirányú menetdinamikai tulajdonságait egyaránt tökéletesre hangolják.

Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek.