Van „B” terv, de nem az igazi

A hétvégén kerül megrendezésre a 25. Hell Miskolc Rallye a MENTO Kupáért. Az Eger rally konklúzióiról és a miskolci verseny terveiről, elvárásairól beszélgettem Farkas Kálmánnal.

 

 DSC_7759

Emlékezetes, izgalmas verseny volt legutóbb, hogyan hagytátok ott Egert? Milyen tanulságot vonatok le?

– Húha, volt bizony, rengeteget tanultunk ismét, először is a verseny alázatát. Ami a felkészüléssel kezdődik, majd a pályabejárás során a figyelmes, mindenre kiterjedő felírással folytatódik. Az Eger rally kapcsán konkrétan a Szuhára gondolok. Előtte kicsit feljebb kellett volna emelni a gépet, mert bizony az alját eléggé megviselte a mély pálya. Továbbá az átlag beállítások miatt is szokni kell a magasabb, puhább autót. Miskolcon meglátjuk mi lesz, milyenek a pályák. Gondolom tavaly óta nem sokat javultak. A magyar rallyban az nyer, aki tudja kezelni a puha, magas futóművet.

A motorunk kuka, túlmelegedett egy pici probléma miatt. Sajnos, még mindig nem küldték meg az OPEL Motorsporttól az injektorokat, amiket már decemberben kifizettünk. Több henger többféleképp muzsikált, de nem tudunk mit tenni. A kár jelentős. A német válasza az, hogy nincs raktáron. Ez ellen nincs mit tenni, a VB-n gondolom ilyen nincs.

Azt írták, még hat hét, tehát a következő verseny is így múlik el, ha egyáltalán lesz, mert ugye Szombathely kiesett.

 DSC_7761

Hogyan tovább, mi a helyzet az Adammal?

– Nem kis problémát okozott a dolog, nem is tudok bérelni egy újszerű, ütőképes R2-es autót gyorsan, Miskolcig. Senkinek nincs otthon a spájzban.

Megyünk, ahogy tudunk. Erőből, nagyon nagy lendületből a régi, tavalyi motorral, mely három év alatt harmincegy versenyen teljesített. Körülbelül kétezer hatszáz kilométernyi gyors és még több etap kilométer van benne. Szóval mondhatjuk, hogy ez jól bekoptatott motor, némi kartergázzal. A többit gondoljátok hozzá! Az biztos, hogy az a legalább huszonöt LE és harminc Nm eléggé hiányozni fog, most furfangosan kell majd menni. Szinte biztos, hogy Bükkszentkereszt felfelé nem lesz a szívünk csücske és az emelkedőket sem komáljuk majd annyira.

Az elmondottak alapján milyen elvárásaid vannak a fiaiddal szemben?

– Célba kell érni, minél több pontot szerezni.

Technikai sport lévén, most a kivárásra utazunk, hátha keresztbe verik egymást a többiek. Nekünk a 4-5. abszolút hely nagyon kellene.

Hosszú a verseny és tudom, az Adamka véres torokkal is célba szokott érni, bízom a viszonylag sok versenykilométer varázsában.

Beosztva az erőnket, de egyformán keményen kell menni mind a négy gyorson. Úgy tudom, hogy már érvényes lesz a tíz gumi szabálya, amit gyakoroltunk Egerben. A vizes szakaszokra számítva, hagyni kell négy darabot, ezt Miskolcon, a 102 km-en nehéz lesz esőben megoldani. Mit eredményez ez? Úgy versenyezz, ahogy a gumid bírja! Nehogy defekted legyen, mert azt kapni nem lehet, csak csinálni, be kell osztani a futófelületet is.

A pályák 40%-a ismert, de van amelyik fordítva, tehát a fiúknak kell néhány év, mire a pályák többségét megismerik, az újszülötteknek minden új. Ügyesnek kell lenni, ennyi a titok.

Szerintem megoldják a legényeim, ha még dobogó is lesz ezzel a motorral, az kész csoda!

Köszönjük reklám partnereinknek a lehetőséget, hogy hozzásegítettek minket ehhez a versenyhez is!

 

Köszönjük támogatóinknak a segítséget!

– Hajósi Miklós