Újjászületés

HIDEG RALLY TEAM – INA Delta Rally, Zágráb Hideg Krisztián – Kerék István, Mitsubishi Lancer Evo IX

HIDEG RALLY TEAM – INA Delta Rally, Zágráb
Hideg Krisztián – Kerék István, Mitsubishi Lancer Evo IX

A Bakonya Rallyn láthatták a szurkolók legutóbb rajthoz állni Hideg Krisztiánt és Kerék Istvánt. Azóta eltelt két hónap, de a nyári szünetet a páros mégsem pihenéssel töltötte. A Mitsubishi Lancer Evo IX-es versenyautójukat teljesen átépítették, és egy új külsőt is kapott. Az újjászületés után a kocsi Horvátországban, a zágrábi INA Delta Rallyn fog debütálni. A szeptember 11-12-ei futam azonban nem lesz piskóta – komoly kihívás előtt állnak Hidegék.

 

Hideg Krisztián: Az utolsó versenyünk óta eltelt több mint két hónap, de még sem volt sok időnk a pihenésre. Rengeteget dolgoztam, így nekem nem is maradt időm arra, hogy ránézzek a kocsira. A profi szervizesünknek hála azonban a nyári szünet alatt teljesen megújult a Mitsubishi: új motort és turbót kapott, szinte minden fontos alkatrészt kicseréltünk benne, és most már egy kicsit vidámabb designban tündöklik.

A zágrábi INA Delta Rally elég húzós és komoly verseny lesz, mégis nagyon jó alkalom arra, hogy kipróbáljuk az átépített versenygépünket. Múlt hétvégén már leutaztunk a helyszínre, hogy a hivatalos tréningen felmérjük a pályák típusát, nehézségi fokát, ám a kedvezőtlen időjárási körülmények és a különböző helyi rendezvények hátráltattak minket ebben, úgyhogy nem is maradtunk lent egész hétvégén. Azt viszont már ebből a pár kilométerből is láttuk, hogy nagyon technikás szakaszok jellemzik majd a futamot, ráadásul olyan fehér aszfalt borítja a pályát, ami hol csúszik, hol pedig tapad. Ha pedig beválik a meteorológusok jóslata, és a versenyre leesik az eső, akkor még nehezebbé és érdekesebbé válik majd a helyzet. Ennek ellenére állok a kihívás elé, esős körülmények között amúgy is nagyon szeretek autózni. A nagyobb feladat majd az lesz, hogy a megfelelő időben, a megfelelő abroncsokat és beállításokat alkalmazzunk majd a kocsira.

Elsősorban az lenne a célunk, hogy teszteljük az új technikát, és visszarázódjunk a versenyzésbe. Magunkat nem meghazudtolva most is törekedni fogunk a tőlünk telhető legjobb eredmény elérésére. A legnagyobb bravúr az lenne, ha fel tudnánk venni a kesztyűt Juraj Šebalj-jal szemben, akinek ez a futam hazai pálya, és már hat alkalommal tudott itt győzedelmeskedni, ami azért nagy fegyvertény. Biztos vagyok benne, hogy ez a tapasztalat sokat fog számítani, de nem fogjuk az első helyet feltartott kézzel odaadni neki!

Kerék István: Izgatottan várom már a hétvégi futamot. Igaz, már több mint két hónapja nem ültem versenyautóban, de az izgalmat mégsem ez, hanem az okozza, hogy a Zágráb környéki megmérettetést teljesen más jellegű lesz, mint amilyen az Opatija Rally volt.

Ahogy Krisztián, úgy én sem jártam még ezen a vidéken, és a múlt szombati tréning során sem sikerült igazán feltérképeznünk, de az biztos, hogy komoly feladat előtt állunk. Sokkal technikásabb, kanyargósabb szakaszok várnak majd most ránk szűk, hegyes és erdős részeken keresztül. Fákkal, szakadékokkal és padkákkal „megbolondítva”. Az elmúlt pár napban igyekeztem kisebb információmorzsákból összerakni egy vázlatos itinert, ami alapként szolgálhatnak majd nekünk a csütörtöki pályabejárásra és talán könnyebben fel is tudjuk majd venni a fonalat.

Szerdán délután utazunk le a helyszínre, majd az átvételek és a pályabejárás után péntek délután, a két városi szakasszal elkezdődik a derbi. Másnap pedig 6 gyorsasági szerepel a menetrendben, összesen 110 versenykilométerrel. Azt mondják, hogy a helyi vagányt, Sebaljt lehetetlen itt megverni, én mégis úgy gondolom, hogy mi jó eséllyel érhetjük el ezt a célt és mindent meg is teszünk majd ennek érdekében.