Újabb pontok Kakucson

Spread the love

 A Magyar Szlalom Bajnokság második futamával folytatódott a küzdelem, ezúttal a Kakucs Ringen. Április 22-én 79 nevező várta már épített pályán a versenyt, amely CEZ, azaz Közép-európai Zónafutam is volt egyben.

A Budapesttől kb. 45 km-re elhelyezkedő pálya vonalvezetése a régi maradt, ezt bójákkal nehezítették a Szervezők. Azonban egy jó kialakítású szlalom pálya lett belőle, legalábbis ezt mondták a Sződy fivérek:

„Ahogy épp bejárjuk a pályát gyalogosan, láthatjuk hogy a vonalvezetés ugyanaz, de a bójasorok máshová lettek elhelyezve. Sőt, most is van egy bója folyosó, ahogy a nyitófutamon is volt, Lacházán. Itt nagyon pontosnak kell lenni, a többi helyen bátrabban lehet nyomni a gázt. A tapadás megfelelő lesz, ezen a pályán nem csúszkálnak a kocsik.” – nyilatkozták a testvérek, Szabolcs és Zsolt.

A Track Racing csapat versenyzői már-már hozzászoknak új autójukhoz, az Opel Tigrához, de meg kell tanulniuk az új versenygumijaikat. Erre most az edzéskör éppen nem is megfelelő, de az első mért kör már az lesz.

 

A gumik premierje

 

Az első kör már élesben ment, mivel a négy teljesített körből hármat értékelnek összesítve a nap végén. Szabolcs a gumikról mesélte első tapasztalatait:

”Minden ismert volt. Az aszfalt, a vonalvezetés és már az autó is. Azonban ilyen gumikon még nem mentünk eddig. Ez még inkább versenyabroncs, mint a tavalyi, illetve lágyabb is. Jól tapadt, alattam nem is melegedett annyira. Én elégedett vagyok velük. Eredetileg nem terveztem első körömben különösebben gyors kört futni, de végül sikerült egy elég összeszedettet mennem. A többi viszont már fontosabb lesz.” – tapasztalta Szabolcs. Körideje 02: 02,981 ezredmásodperc lett.

Zsolt sem panaszkodott a gumikra:

„Bár én most a meleg autót kaptam, ami annyit jelent, hogy Szabi előttem meghajtotta a versenykörében. Ezért a motor, a hűtő és a gumi is melegebb a kívántnál, de még mindig jól ment így is az Opel alattam. Pedig ez a korai nyári idő és a 28 fok nem egy áprilisi, tavaszi hőmérséklet. Ez a köridő még nem olyan jó, de próbálok gyorsulni. ” – hallhattuk Zsolttól. Első körének ideje rögtön két perc alatt volt, 01:59,603 másodperccel.

 A második kör nem sikerült olyan jól. Szabolcs 02:03,906-as, Zsolt 02:02,007-es idővel ért célba. Egy előre megbeszélt rossz döntésnek köszönhetően, miszerint az egyik kanyarkombinációt kipróbálják mindketten hármas sebességi fokozatban. Azonban az autó ott nem gyorsult olyan jól. Így ezt a „taktikát” el is vetették a fivérek.

A hőmérséklet tetőpontját érte el déli napsütéssel az ebédszünetben. Önmagában ez a nyári idő és meleg nem lenne meglepő, ha nem április végét írnánk. De a napernyő alatt megfelelő volt a pihenőidő.

Az igazán jó kör

Ezután a harmadik kört jól teljesítette Szabolcs:

„Ez egy nagyon jó kör volt. Nem csak az időeredményem miatt, hanem mert nagyon összeszedett volt. Bevallom, kissé bevállaltam, hiszen elég egy pici hiba, és a bóják borulnak az úgynevezett folyosóban. Nem tudom milyen közel mentem hozzájuk, de még elfért. Jó lenne a következőben nekem is két perc alá mennem… .”  – mondta Szabolcs. Körideje 02:00,760 mp lett, ezzel sokat javított.

Zsolt is nagyon jól teljesített:

”Annak ellenére, hogy az aszfalt nem hűlt, mégis jobb köröm lett. Jót autóztam és nem volt hibám most sem.” – nyugtázta a versenykört Zsolt, az 01:58,538-as köridővel pedig igen versenyképes volt.

A negyedik és egyben záró körben minimális változás volt Szabolcs körében. 02: 02:00,959 –es idővel teljesített, két tizeddel rosszabbat, mint előzőleg. Zsolt most rontott 02:00,959 -es idővel ért célba. De végeredményüket ez nem befolyásolta. Vagy mégis…?

 

Pontszerzés

Kategóriájukban kilenc induló áll a tabellán. Ebből most heten vettek részt a kakucsi futamon. A Sződy fivérek most az ötödik és hatodik helyen végeztek. Ezzel most 4 és 3 pontot szereztek. Így összesen 7 és 5 pontjuk van a két verseny után.

Napjuk összefolgalója:

„Meglepett, de számítottunk erre a meleg időre. Ehhez alkalmazkodtunk ilyenkor tavasszal. Autónkat kezdjük megszokni. Sem a tömegével, sem a vezetéssel nem volt semmi gondunk. Erős, nem túl nagy és könnyen vezethető a Tigra, ezt most igazán megtapasztalhattuk ezen az épített versenypályán. Gumijaik kicsit lágyak voltak, de a nyomást is növelni kell benne legközelebb. Most tapasztaltuk ki. Örömünkre szolgál, hogy a hatodik helyet 244 ezreddel szereztük meg, ami nagyon kis különbség. Ez a negyedik körben dőlt el, kis szerencse is kellett hozzá. De sikerült, és plusz egy egy pontot jelent. Szerintünk pontok tekintetében jól állunk. Ez most a feladat és cél: minél több pont, tapasztalás és gyorsulás. Ezt eddig hoztunk mindkét versenyen.” – foglalták össze a versenynapot a Track Racing versenyzői.

 

Hosszú szünet

 

A teljes május és június szlalomverseny nélkül telik majd. Ugyanis 9 hét szünet következik most a bajnokság életében. Legközelebb Szlalom OB július 1-én lesz Hatvanban. Azonban a Sződy fivéreknek a versenyen kívül is lesz megjelenésük. Erről a későbbiekben cikkezünk.

 

Fotók: Track Racing

Cikk: Amdala.hu

 

 

 

 

 

 

 

Comments are closed.